Życie Podkarpackie nr 49/2016 Życie Podkarpackie nr 49/2016

Życie Podkarpackie - informacje z regionu Przemyśla, Jarosławia, Lubaczowa, Przeworska

Życie.pl, nr 346/2016, Niedziela 11 grudnia 2016 r., Damazego i Waldemara
Opublikowano
Migdał dobry na wszystko
Każdy, kto chce zadbać o swoje zdrowie i samopoczucie, powinien włączyć migdały do swojej diety.Są cennym źródłem wapnia, witaminy E, białka, witamin z grypy B, potasu oraz fosforu. Zawierają też sporo błonnika oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych. Nie bez powodu wśród orzechów uchodzą za króla.
Migdały i mleko migdałowe.
Regularne spożywanie migdałów pozwala utrzymać na odpowiednim poziomie cholesterol oraz prawidłowy poziom cukru we krwi. Zdrowe kwasy tłuszczowe oraz błonnik regulują proces absorpcji i spalania glukozy. Wiele składników odżywczych zawartych w migdałach korzystnie wpływa na serce oraz chroni przed zawałem. Migdały powinny się znaleźć także w diecie przyszłej mamy. Badania wskazują, że skutecznie przeciwdziałają nudnościom oraz zgadze. Dodatkowo pozytywnie wpływają na ciążę dzięki sporej zawartości kwasu foliowego. 

Dla kogo migdał?

Po migały powinny sięgnąć również osoby, które chcą schudnąć. Zawarte w nich NNKT regulują metabolizm i zapobiegają gromadzeniu się zbędnej tkanki tłuszczowej. Dawka magnezu zwarta w migdałach skutecznie poprawia pracę mózgu, koncentrację oraz działa przeciwdepresyjnie. Witamina E i cynk – stanowiące ich cenny składnik – przeciwdziałają łupieżowi, wypadaniu włosów, wzmacniają paznokcie oraz poprawiają wygląd skóry.

Najlepiej wybierać całe migdały w opakowaniach. Jeżeli kupujemy na wagę, zwróćmy uwagę na ich zapach i wygląd. Zdarza się, że osiada na nich pleśń, która jest wyjątkowo niebezpieczna dla naszego zdrowia. Migdały można dodawać do sałatek, świetnie komponują się również z kurczakiem. Z migdałów można również robić mleko roślinne. Dobrze pasują jako dodatek do jogurtu, porannej owsianki oraz innych zdrowych dań. 
1 Komentarz
user
skomentuj
Komentujesz jako:
user
SIERRA85 79.133.193.50 07.10.2016

Bardzo ważna informacja. Miałem problemy z jelitem grubym , i właśnie po każdym posiłku jadłem trochę migdałów i pomogło.  Dosłownie w ciągu 2-3 miesięcy wszystkie procesy zapalne odstąpiły, nawet lekarz był w szoku, i to bez żadnych tabletek!

nr 49/2016
E-wydanie
elektroniczna wersja
"Życia Podkarpackiego"
w formacie PDF
przeglądaj
Przejdź na wersję Premium
dostęp do pełnych wersji artykułów
e-wydanie
prenumerata wydania papierowego
sprawdź wersję Premium