Życie Podkarpackie nr 49/2016 Życie Podkarpackie nr 49/2016

Życie Podkarpackie - informacje z regionu Przemyśla, Jarosławia, Lubaczowa, Przeworska

Życie.pl, nr 343/2016, Czwartek 8 grudnia 2016 r., Marii i Wirgiliusza
Opublikowano
Bakalie dobre na wszystko!
Jest ich cała masa. Mają różne kształty, smaki i pochodzą z różnych zakątków ziemi. Łączy je jedno – niesamowite właściwości zdrowotne. Bakalie obecnie zyskują na popularności. Rodzynki, suszone morele, żurawina czy suszona śliwka – to właśnie te produkty są dziś głównym składnikiem zdrowych mieszanek.
Jest ich cała masa. Mają różne kształty, smaki i pochodzą z różnych zakątków ziemi. Łączy je jedno – niesamowite właściwości zdrowotne. Bakalie obecnie zyskują na popularności. Rodzynki, suszone morele, żurawina czy suszona śliwka – to właśnie te produkty są dziś głównym składnikiem zdrowych mieszanek.

Rodzynki

Z uwagi na dużą zawartość potasu polecane są osobom chorym na nadciśnienie. Dzięki zawartym w nich trzem związkom, takim jak kwas oleanolowy, aldehyd oleanolowy oraz 5-hydroksymetyl, skutecznie zapobiegają próchnicy. Polecane są również osobom regularnie ćwiczącym oraz kobietom w ciąży. Można je dodawać do porannej owsianki oraz ciast i innych wypieków. 

Suszone śliwki

Regulują trawienie, zawierają spore ilości błonnika oraz witaminę A. Śliwki są także źródłem fosforu i żelaza. Polecane szczególnie wegetarianom oraz osobom na diecie. Podobnie jak rodzynki można je dodawać do owsianki, zdrowych batonów typu cruch oraz ciastek. Sprawdzą się również jako składnik wykwintnych dań z mięsa. 

Suszona morela

Zawierają sporo żelaza, wapnia, fosforu, witaminy B, C, PP, błonnika. Poprawiają trawienie i zapobiegają anemii. Można je jeść jako przekąskę, dodawać do płatków, owsianki, wypieków oraz dań głównych dla urozmaicenia diety.

Żurawina

Należy do liderów roślin prozdrowotnych. Dzięki dużej zawartości taniny skutecznie zapobiega chorobom układu moczowego. Można ją dodawać do codziennych śniadań oraz jeść jako zdrową przekąskę. Uwaga, żurawina jest bardzo kaloryczna, dlatego nie wolno przesadzać z jej ilością.
0 Komentarzy
user
skomentuj
Komentujesz jako:
nr 49/2016
E-wydanie
elektroniczna wersja
"Życia Podkarpackiego"
w formacie PDF
przeglądaj
Przejdź na wersję Premium
dostęp do pełnych wersji artykułów
e-wydanie
prenumerata wydania papierowego
sprawdź wersję Premium