Życie Podkarpackie nr 48/2016 Życie Podkarpackie nr 48/2016

Życie Podkarpackie - informacje z regionu Przemyśla, Jarosławia, Lubaczowa, Przeworska

Życie.pl, nr 341/2016, Wtorek 6 grudnia 2016 r., Mikołaja i Emiliana
Opublikowano
Odmień swoje samopoczucie
Czasami dbanie o własne zdrowie nie wymaga wielkiego wysiłku i wyrzeczeń . Wystarczy zastosować kilka przydatnych trików dietetycznych, które w przyszłości zaowocują lepszym samopoczuciem, zdrowiem, a nawet spadkiem wagi.
Zamienniki spożywcze są często nie tylko zdrowsze, ale także mniej kaloryczne. Warto również dodać, że niezależnie od tego, co wybieramy w sklepie, zawsze należy kierować się zdrowym rozsądkiem. W miarę możliwości czytajmy uważnie etykiety, na których znajduje się skład wybranego produktu. Unikajmy tych, w których przeważa cukier, olej palmowy czy nieznane nam substancje chemiczne. 

Co można zamienić, by w krótkim czasie zaobserwować pierwsze efekty? 




Majonez i śmietanę warto zastąpić jogurtem naturalnym, białe pieczywo zmieńmy na ciemne, pełnoziarniste wypieki, jogurty owocowe na własnoręcznie przyrządzone koktajle, soki owocowe na kompot lub wodę mineralną z dodatkiem owoców. W lepszym samopoczuciu pomoże nam również zamiana białego cukru na cukier trzcinowy, stewię lub miód. W przypadku cukru warto również rozważyć opcję zminimalizowania jego ilości do minimum. Jeżeli to możliwe, lepiej zrezygnować ze słodzenia kawy czy herbaty. Podobne zalecenia można zastosować w przypadku soli, którą warto zastąpić ziołami, solą morską lub himalajską. 





Czekoladę mleczną, cukierki czy ciastka ze sklepu lepiej będzie zastąpić gorzką czekoladą (powyżej 70 proc. kakao), owocami, rodzynkami, pestkami dyni czy własnoręcznie przyrządzonymi batonami musli. Pszenny makaron warto zamienić na makaron pełnoziarnisty, a biały ryż na kasze lub ryż brązowy. Mięso wieprzowe zamieńmy na cielęcinę. Pasztety, kiełbasy, parówki czy mielonki warto zamienić na chudy drób oraz ryby. 

W poprawie samopoczucia pomoże nam również ruch. Zwyczaj spędzania wieczorów przed telewizorem warto porzucić na rzecz spacerów, przejażdżek rowerem lub małej gimnastyki. Warto zadbać także o odpowiedni relaks i sen. Lepsze samopoczucie zapewni nam również duża dawka uśmiechu.

0 Komentarzy
user
skomentuj
Komentujesz jako:
nr 48/2016
E-wydanie
elektroniczna wersja
"Życia Podkarpackiego"
w formacie PDF
przeglądaj
Przejdź na wersję Premium
dostęp do pełnych wersji artykułów
e-wydanie
prenumerata wydania papierowego
sprawdź wersję Premium
Sonda
Prezenty z okazji mikołajek lub pod choinkę...
  • Kupuję on-line
  • Wynajduję w małych sklepikach lub centrach handlowych
  • Stawiam na bony podarunkowe
  • Sam tworzę