Życie Podkarpackie nr 49/2016 Życie Podkarpackie nr 49/2016

Życie Podkarpackie - informacje z regionu Przemyśla, Jarosławia, Lubaczowa, Przeworska

Życie.pl, nr 342/2016, Środa 7 grudnia 2016 r., Marcina i Ambrożego
Opublikowano
Pij koktajle – są pyszne i zdrowe!
Przygotowanie koktajlu trwa często kilka minut. Nie wymaga też specjalnych umiejętności kulinarnych. Najczęściej, aby zrobić koktajl, potrzebujemy tylko blendera lub miksera kielichowego. Dlaczego warto je robić i pić?

Odpowiednio skomponowane składniki dostarczają organizmowi wiele cennych witamin i minerałów. Dodatkowo w odróżnieniu od soków wykorzystujemy cały owoc z pełną paletą jego walorów. Dzięki koktajlom możemy odkwasić organizm, wzmocnić odporność, poprawić metabolizm, schudnąć, wyregulować cholesterol czy dodać sobie odrobinę energii.

Przygotowany koktajl możemy zabrać do pracy czy szkoły. Świetnie sprawdza się jako zamiennik drugiego śniadania a nawet kolacji. Koktajle są pożywne i w odróżnieniu od soków gęste. Wszystko to sprawia, że dają poczucie sytości tak samo, jak gdybyśmy zjedli normalny posiłek. 

Koktajl na wzmocnienie:
dwie solidne garści szpinaku, 1 –2 banany, 1 obrana pomarańcza, wyciśnięty sok z połowy cytryny, łyżeczka siemienia lnianego.

Koktajl na lepszą kondycję skóry i zdrowych oczu:
1/2 dojrzałego mango, 1 dojrzały banan, 1/2 mrożonych lub świeżych malin, 250 ml wody, 2 łyżeczki siemienia lnianego.

Koktajl na odkwaszenie organizmu:
liście z dwóch gałązek jarmużu (bez łodyg), 1 łodyga selera naciowego, 1 małe jabłko ze skórką, sok z połowy cytryny, kropla oliwy z oliwek, łyżka miodu, 1/3 szklanki wody.

Koktajl na ładniejszą sylwetkę:
pół szklanki pokrojonego melona, 1/2 świeżego ogórka, sok z połowy limonki, 1/2 szklanki wody, kilka liści mięty, opcjonalnie kostka lodu.

Koktajl dodający energii:
garść borówek lub jagód, jogurt naturalny, łyżka oleju lnianego.

Koktajl dla polepszenia zdrowia:
5 obranych moreli, łyżeczka miodu, łyżka ziaren słonecznika, pół szklanki mleka sojowego. 

Miksując koktajle, należy pamiętać, aby łączyć z sobą maksymalnie 4 – 5 składników. Nigdy nie należy wypijać koktajlu jednym duszkiem. Każdy łyk należy dokładnie przeżuć, tak by

 napój poprawnie się strawił i wchłonął. Specjaliści zalecają, aby koktajle spożywać 2 –3 godz. po innym posiłku lub 1 godz. przed posiłkiem. 
0 Komentarzy
user
skomentuj
Komentujesz jako:
nr 49/2016
E-wydanie
elektroniczna wersja
"Życia Podkarpackiego"
w formacie PDF
przeglądaj
Przejdź na wersję Premium
dostęp do pełnych wersji artykułów
e-wydanie
prenumerata wydania papierowego
sprawdź wersję Premium