Życie Podkarpackie nr 49/2016 Życie Podkarpackie nr 49/2016

Życie Podkarpackie - informacje z regionu Przemyśla, Jarosławia, Lubaczowa, Przeworska

Życie.pl, nr 345/2016, Sobota 10 grudnia 2016 r., Julii i Daniela
Opublikowano
Co jeść, by mieć zdrowe włosy i piękne paznokcie?
Każdy marzy o tym, by mieć zdrową skórę, piękne włosy i mocne paznokcie. Pozytywny wpływ na nie mają witaminy, m.in. A, E, witaminy z grupy B oraz witamina C. Regularne spożycie produktów bogatych w te składniki oraz inne makro- i mikroelementy sprawi, że w zaledwie kilka tygodni można będzie zauważyć pierwsze rezultaty.

Witaminę A znajdziemy w produktach pochodzenia zwierzęcego, np.: wątróbce, mleku, tranie oraz jajkach. Beta-karoten występuje także w marchwi, szpinaku, brokułach, brukselce, sałacie, brzoskwiniach oraz morelach.

Witaminy E należy szukać w: olejach roślinnych, kiełkach, sałacie, orzechach (głównie laskowych, włoskich, migdałach oraz orzechach nerkowca).

Witaminy z grupy B znajdują się w: podrobach, rybach, drobiu, produktach zbożowych,  np. pełnoziarnistym chlebie, niełuskanym ryżu czy kaszach. Witaminy B należy szukać także w roślinach strączkowych, jajkach oraz płatkach owsianych. Witaminy z grup B są tak istotne, ponieważ odpowiadają za produkcję hemoglobiny, która transportuje tlen z płuc do wszystkich tkanek w organizmie, w tym także do włosów.

Witamina C występuje w wielu warzywach i owocach, m.in.: cytrusach, malinach, truskawkach, jabłku, natce pietruszki, ziemniakach oraz brukselce, czerwonej papryce, owocach róży, kiwi, żurawinie, czarnej porzeczce i szpinaku. Witamina C jest niezbędna do produkcji kolagenu, który jest odpowiedzialny za elastyczność naszej skóry.

Istotne dla wyglądu i stanu naszych włosów, skóry i paznokci są również żelazo, cynk, miedź oraz proteiny. Żelazo znajdziemy w produktach pochodzenia zwierzęcego (wątrobie, mięsie i mleku) oraz produktach pochodzenia roślinnego (zielonych warzywach, orzechach oraz suszonych owocach).

Cynk występuje w chudym mięsie, jajkach, nasionach soi, pestkach dyni oraz razowym chlebie. Brak tego składnika w naszym organizmie najczęściej objawia się złą kondycją skóry oraz wypadaniem włosów. Miedź jest głównym składnikiem orzechów oraz zielonych roślin, a proteiny występują głównie w mięsie z indyka, wołowinie oraz mięsie z kurczaka.

Należy również spożywać odpowiednią ilość wody, która sprawia, że skóra jest bardziej jędrna i gładka. 

4 Komentarze
user
skomentuj
Komentujesz jako:
user
Aga 88.156.136.125 18.04.2016

Wspomniane zostały proteiny. Przede wszystkim włosy potrzebują siarki i powiązanych z nią aminokwasów. Do diety oprócz produktów wysokobiałkowych warto włączyć np. kapustę. I warto unikać stresu;) O tym ostatnim ciekawie jest napisane na blogu porostwlosow.pl/co-stres-robi-z-twoimi-wlosami.html

user
kardamonka 77.255.84.240 19.04.2016

Na pewno warzywa, owoce, ryby i zdrowe oleje (lniany, wiesiołkowy, oliwa z oliwek). Lyżkę oleju lnianego dodaje każdego dnia do talerza z zupą, olej z wiesiołka mam w kapsułkach i jest to Gal, natomiast oliwę z oliwek używam do gotowania i krótkiego smażenia. 

user
Ela 83.7.8.75 20.04.2016

Mi o dziwo na paznokcie i włosy pomógł specyfik który kupiłam na cellulit, można poczytać na http://suplementyna.pl/jak-sie-pozbyc-cellulitu/ Przy okazji walki z pomarańczową skórką paznokcie nie do poznania, mocne i lśniące.

user
Nikki 91.214.2.75 24.10.2016

Potwierdzam, witaminy z grupy b. Przy paznokciach dobrze robią kąpiele w ciepłej oliwce w przypadku włosów ograniczenie farbowania i używania prostownicy. Suszarka też potrafi je mocno osłabić. Najwygodniej stosować tabletki z biotyną w składzie, takie jak Biotebal. Przy regularnej pielęgnacji i stosowaniu specjalnego wzmocnienia znów będą piękne i zdrowe. 

nr 49/2016
E-wydanie
elektroniczna wersja
"Życia Podkarpackiego"
w formacie PDF
przeglądaj
Przejdź na wersję Premium
dostęp do pełnych wersji artykułów
e-wydanie
prenumerata wydania papierowego
sprawdź wersję Premium