Życie Podkarpackie nr 48/2016 Życie Podkarpackie nr 48/2016

Życie Podkarpackie - informacje z regionu Przemyśla, Jarosławia, Lubaczowa, Przeworska

Życie.pl, nr 338/2016, Sobota 3 grudnia 2016 r., Franciszka i Ksawerego
Opublikowano
Wiosenna odnowa: program minimum
Po zimie cera i ciało nie wyglądają najlepiej? Skóra jest poszarzała i szorstka, skłonna do podrażnień, pozbawiona jędrności, jakby starsza? W pierwszych promieniach słońca nic się nie ukryje, dlatego pora na wiosenną odnowę. Przywróć swojej skórze dobrą kondycję i atrakcyjny wygląd w trzech prostych krokach.

Krok 1. Złuszczaj i oczyszczaj


Dokładny peeling całego ciała pomoże usunąć martwy naskórek, oczyści pory i pomoże zwalczyć niedoskonałości. Po takim zabiegu skóra odmłodnieje – będzie gładka i świeża, cera stanie się promienna i zdrowo zaróżowiona. Do twarzy wybierz delikatny peeling drobnoziarnisty, enzymatyczny lub na bazie owocowych kwasów AHA, do ciała lepszy będzie mocny ścierak, np. gruboziarnisty peeling na bazie cukru, grubo mielonej kawy lub soli, który ma tę dodatkową zaletę, że wykonasz go samodzielnie – mieszając drobinki z oliwą, jogurtem naturalnym lub ulubionym żelem pod prysznic.

 


Krok 2. Nawilżaj i odżywiaj


Aby przywrócić skórze miękkość, zafunduj jej solidną porcję nawilżenia. Dłonie posmaruj grubą warstwą kremu, ubierz w bawełniane rękawiczki i tak pozostaw na noc. Na twarz i dekolt nałóż treściwą, regenerującą maseczkę. Raz w tygodniu zafunduj sobie relaksującą kąpiel w stylu Kleopatry: z dodatkiem mleka i miodu. Do codziennej pielęgnacji wybierz kosmetyki z mocznikiem, gliceryną, kwasem hialuronowym, kolagenem, wyciągiem z aloesu czy naturalnymi olejami: arganowym, jojoba, awokado. Prawidłowy poziom nawilżenia pomogą utrzymać produkty obfitujące w wielonienasycone kwasy tłuszczowe z grupy NNKT – zawierające w swoim składzie np. olej z nasion wiesiołka, ogórecznika czy czarnej porzeczki.

 


Krok 3. Regeneruj i chroń


Zmęczona po zimie skóra twarzy i ciała wymaga dodatkowego wzmocnienia i ochrony – również od wewnątrz. Zacznij od diety: pij dużo wody, odstaw kawę i inne używki, jedz świeże owoce i warzywa, wybieraj dobre tłuszcze (np. olej kokosowy, olej lniany). Aby uzupełnić niedobory witaminowo-mineralne, sięgnij po suplementy. Witaminy – zwłaszcza A, C, E – powinny znaleźć się również w twoich kosmetykach: kremach, maseczkach, balsamie do ciała. Jeśli twoja skóra jest wyjątkowo osłabiona, krem zamień na skoncentrowany preparat, np. w formie serum. Serum można stosować również dodatkowo, pod ulubiony krem, ale najlepiej na noc. I najważniejsze: nie zapominaj o ochronie przed zgubnym działaniem promieni UV – zwróć uwagę, czy twój krem, podkład lub puder posiadają dodatkowy filtr przeciwsłoneczny. Jeśli nie – nie lekceważ wiosennego słońca i  czym prędzej uzupełnij braki. 



tagi: zdrowie i uroda, wiosenna odnowa, zabiegi pielęgnacyjne
1 Komentarz
user
skomentuj
Komentujesz jako:
user
Kasia 83.10.234.120 15.04.2016

Ja miałam trądzik i musiałam uważać z peelingami. Zastosowałam specjalny suplement na trądzik ze strony: http://suplementyna.pl/sposoby-na-tradzik/ .A od zewnątrz to specjalny żel do cery trądzikowej i lekki krem nie zatykający porów. Te metody pomogły mi juz po 2 miesiącach, ale brałam tabletki na trądzik przez 4

nr 48/2016
E-wydanie
elektroniczna wersja
"Życia Podkarpackiego"
w formacie PDF
przeglądaj
Przejdź na wersję Premium
dostęp do pełnych wersji artykułów
e-wydanie
prenumerata wydania papierowego
sprawdź wersję Premium
Sonda
Prezenty z okazji mikołajek lub pod choinkę...
  • Kupuję on-line
  • Wynajduję w małych sklepikach lub centrach handlowych
  • Stawiam na bony podarunkowe
  • Sam tworzę