Życie Podkarpackie nr 49/2016 Życie Podkarpackie nr 49/2016

Życie Podkarpackie - informacje z regionu Przemyśla, Jarosławia, Lubaczowa, Przeworska

Życie.pl, nr 345/2016, Sobota 10 grudnia 2016 r., Julii i Daniela
Opublikowano
Owocowo-warzywny zastrzyk energii
Według najnowszej piramidy żywienia podstawą zdrowego żywienia powinny być owoce i warzywa, a nie jak mówiło się wcześniej produkty zbożowe. Najzdrowsze są oczywiście owoce i warzywa surowe, ponieważ zawierają mnóstwo cennych dla zdrowia składników odżywczych, witamin i minerałów. Jednak jedzenie ich wcale nie musi być nudne. Owoce i warzywa możemy łączyć ze sobą w zdrowych koktajlach.

Oczywiście najlepiej przygotowywać je samemu w domu. Minusem robienia takich koktajli jest tylko to, że musimy posiadać odpowiedni sprzęt. Jednak na zdrowiu nie powinno się oszczędzać i warto w takie urządzenie zainwestować.


Zobacz również:  koktajl truskawkowy z migdałami i nasionami chia 


Koktajle owocowo-warzywne mają mnóstwo zalet. Dodają energii, oczyszczają organizm, pozytywnie wpływają na wygląd skóry, włosów i paznokci oraz pozwalają zrzucić zbędne kilogramy. Koktajle można pić z dodatkiem wody, kefiru, maślanki czy mleka. Oto kilka ciekawych propozycji. Oczywiście to, co znajdzie się w takim koktajlu zależy tylko i wyłącznie od nas i naszej wyobraźni.

Odchudzający

✅ duża garść świeżego szpinaku,
✅ jeden banan,
✅ 200 ml soku z pomarańczy,
✅ 1 łyżeczka oleju kokosowego,
✅ sok z połowy cytryny.

Koktajl zawiera m.in. żelazo, potas, witaminę C, błonnik, a dzięki olejowi kokosowemu nienasycone kwasy tłuszczowe.

Eliksir młodości

✅ pęczek natki pietruszki,
✅ jedna pomarańcza,
✅ łyżeczka miodu,
✅ woda niegazowana,

Wszystko dokładnie zmiksować. Koktajl zawiera mnóstwo witaminy C, potasu oraz żelaza. Miód działa przeciwbakteryjnie.

Oczyszczający

✅ garść szpinaku,
✅ jeden banan,
✅ jedno zielone jabłko,
✅ pół litra wody mineralnej,

 Całość dokładnie miksujemy.

Egzotyczny

✅ pół szklanki mleka,
✅ jeden banan,
✅ pół szklanki pokrojonego melona,
✅ łyżeczka oleju kokosowego.

 

Wszystkie składniki dokładnie zblendować. Można opcjonalnie dodać wiórków kokosowych. Mleko krowie mozna zastąpić sojowym, migdałowym lub kokosowym.

Na przemianę materii

✅ jedna pomarańcza, 
✅ szklanka wody mineralnej, 
✅ odrobinka natki pietruszki, 
✅ szczypta cynamonu.

Składniki wymieszać w blenderze. Aby podkręcić nieco smak można dodać odrobinę chili, która równiez wspomaga procesy trawienne.



tagi: zdrowa dieta, zdrowe żywienie, koktajle owocowe, odchudzanie
1 Komentarz
user
skomentuj
Komentujesz jako:
user
4foodsecrets 83.10.191.147 15.03.2016

Uwielbiam soki, koktajle, wszystkie połączenia jakie tylko występują :)

nr 49/2016
E-wydanie
elektroniczna wersja
"Życia Podkarpackiego"
w formacie PDF
przeglądaj
Przejdź na wersję Premium
dostęp do pełnych wersji artykułów
e-wydanie
prenumerata wydania papierowego
sprawdź wersję Premium