Życie Podkarpackie nr 48/2016 Życie Podkarpackie nr 48/2016

Życie Podkarpackie - informacje z regionu Przemyśla, Jarosławia, Lubaczowa, Przeworska

Życie.pl, nr 338/2016, Sobota 3 grudnia 2016 r., Franciszka i Ksawerego
Opublikowano
Przekąski bez wyrzutów sumienia
Sylwester już za nami, ale karnawał trwa – czekają nas kolejne bale i imprezy. Po świątecznym obżarstwie warto się zastanowić, się co jeść, by kolejny raz nie przeciążyć wątroby.
Oto smaczne i dobrze wyglądające przekąski, po które można sięgać bez wyrzutów sumienia.

Orzechy, midały, rodzynki


Warto stworzyć i skomponować własną mieszankę. Dzięki rodzynkom nabierze ona słodkiego smaku. Mówi się, że orzechy są kaloryczne, zawierają jednak mnóstwo cennych dla naszego zdrowia witamin i minerałów. Świetnie smakują i szybko sycą. Warto sięgać po orzechy włoskie i laskowe, bo te najczęściej można kupić bez zbędnych dodatków, takich jak sól.

Owsiane ciastka


Przepis na nie znajdziemy bez problemu w internecie. Ich skład opiera się głównie na płatkach owsianych, miodzie i ulubionych dodatkach oraz przyprawach. Do stworzenia takich zdrowych ciastek w stylu musli można użyć żurawiny, gorzkiej czekolady, rodzynek, orzechów czy słonecznika. Całość po upieczeniu jest bardzo sycząca i zdrowa. Świetnie również wygląda na stole.

Jogurtowy sos i warzywne paluszki


To świetna propozycja dla osób, które lubią coś chrupać. To też alternatywa dla kalorycznych paluszków. Wystarczy, że pokroimy ulubione warzywa, takie jak marchew, pietruszka czy por, w paski i przygotujemy pasujący do nich sos. Warto pamiętać, by był on stworzony na bazie jogurtu naturalnego z dodatkiem np. świeżo wyciśniętego czosnku. Taka przekąska jest nie tylko bardzo zdrowa, ale również smaczna.

Szaszłyki owocowe


Ta propozycja może zaskoczyć niejednego. Na patyk od szaszłyka nabijamy pokrojone świeże owoce. Może to być np.: banan, kiwi, mandarynka, brzoskwinia, gruszka, świeży ananas czy jabłko. Całość dla lepszego wyglądu można  oblać rozpuszczoną gorzką czekoladą. Czekoladę można również postawić na podgrzewaczu, by każdy mógł sam moczyć w niej owoce.

Zdrowe chipsy


Chipsy możemy wykonać z buraka, pietruszki, marchewki, ziemniaka lub jarmużu. Wszystkie warzywa należy pokroić w cienkie plastry lub porwać na kawałki (jarmuż), skropić lekko oliwą lub olejem rzepakowym i posypać ulubioną przyprawą, np. ostrą papryką. Wszystko należy piec w piekarniku. Takie chipsy mają o prawie 90 proc. mniej tłuszczu oraz nie zawierają sztucznych ulepszaczy.
1 Komentarz
user
skomentuj
Komentujesz jako:
user
Weronia 109.207.48.4 06.01.2016

Ja znalazłam w końcu sposób na bezproblemowe odchudzanie. Kilka razy poddawałam się w kuracji i myślałam że już nie uda mi się schudnąć, szukałam jakiejś pomocy w odchudzaniu i znalazłam chyba najbardziej naturalny na rynku preparat figurena slim. Zastosowałam i już po 2 tygodniach widziałam jego wyraźne efekty przyśpieszające spalanie tłuszczu i podkręcające metabolizm.

nr 48/2016
E-wydanie
elektroniczna wersja
"Życia Podkarpackiego"
w formacie PDF
przeglądaj
Przejdź na wersję Premium
dostęp do pełnych wersji artykułów
e-wydanie
prenumerata wydania papierowego
sprawdź wersję Premium
Sonda
Prezenty z okazji mikołajek lub pod choinkę...
  • Kupuję on-line
  • Wynajduję w małych sklepikach lub centrach handlowych
  • Stawiam na bony podarunkowe
  • Sam tworzę