Życie Podkarpackie nr 48/2016 Życie Podkarpackie nr 48/2016

Życie Podkarpackie - informacje z regionu Przemyśla, Jarosławia, Lubaczowa, Przeworska

Życie.pl, nr 340/2016, Poniedziałek 5 grudnia 2016 r., Kryspina i Saby
Opublikowano
Schudnąć za 5 dwunasta?
Tik-tak, zegar tyka nieubłaganie, Sylwester i karnawał już tuż-tuż. Powoli ogarnia nas przedsylwestrowa gorączka, a imprezowa kreacja zaczyna spędzać sen z powiek.

A Ty już wiesz, w czym się pokażesz w tę wyjatkową noc? Nie jesteś zadowolona ze swojego wyglądu? Bez obaw, jest jeszcze szansa, aby Nowy Rok przywitać w mniejszym rozmiarze! Bez szaleństw jednak, pamiętaj, że głodówki i diety cud nie są dobrym rozwiązaniem. Zamiast wymarzonej sylwetki możesz zyskać problemy zdrowotne; mogą one powodować niedożywienie i odwodnienie organizmu oraz rozregulować metabolizm, a w późniejszym czasie wywołać niepożądany efekt jo-jo. Okres wielkiej świątecznej biesiady, rodzinnych spotkań przy wigilijnym stole nie są najłatwiejszym momentem, by zrzucić zbędne kilogramy, ale możemy zadbać o to, by ich dodatkowo nie przybyło.

 

Oto kilka porad, jak jeść aby nie przytyć:

  • Zacznij dzień od pełnowartościowego śniadania. Jest to najważniejszy posiłek w ciągu dnia i nie może go zabraknąć podczas świątecznej gorączki. Dzięki pożywnemu śniadaniu dostarczysz organizmowi energii na początek dnia i zapobiegniesz podjadaniu podczas przygotowywania dań, co nie służy zachowaniu szczupłej sylwetki,
  • Pij wodę! Przetworzone soki owocowe, napoje gazowane i alkohol omijaj szerokim łukiem. Są źródłem dodatkowych kalorii. Do posiłku wybierz wodę mineralną niegazowowną, parzone zioła lub herbaty,
  • Zamiast panierowanych i smażonych ryb wybierz pieczone lub duszne, tę samą zasadę zastosuj wobec mięs,
  • Używaj do sosów jogurtu naturalnego zamiast śmietany,
  • Zamiast soli stosuj zioła i przyprawy, które usprawniają pracę przewodu pokarmowego,
  • Sałatki mieszaj z jogurtem naturalnym, a nie z majonezem,
  • Możesz przechytrzyć swój żołądek, pijąc 20 minut przed posiłkiem szklankę wody, dzięki temu zjesz mniej. 

Nie jesteś na diecie, ale podczas świątecznej czy sylwestrowej uczty chciałabyś czuć się lekko i nie martwić się tym, czy Twoja kreacja prezentuje się, jak należy, zadbaj o:

  • Regularność posiłków co 3 godziny ( 4 – 5 posiłków dziennie, pamiętając o umiarkowanych wielkościach. )
  • Picie od 1 l do 2 l mineralnej wody niegazowanej dziennie, najlepiej między posiłkami
  • Zamianę wysoko kalorycznych produktów na owoce i warzywa
  • Unikanie soli. Kilka dni przed sylwestrem szczególnie uważaj na produkty bogate w sól, która zatrzymuje wodę w organizmie i może spowodować powstawanie obrzęków
  • Ograniczenie spożycia cukru do minimum
  • Ćwiczenia! Staraj się od kilku do kilkunastu minut dziennie przeznaczyć na aktywność fizyczną. 
fot. Aleksandra Nowotyńska


Katarzyna Karpowicz, dietetyczka Naturhouse:


– Wprowadzając na stałe zalecenia dietetyka, zmienisz swoje nawyki żywieniowe, poprawisz stan zdrowia i zachowasz smukłą sylwetkę nie tylko w okresie karnawału.
0 Komentarzy
user
skomentuj
Komentujesz jako:
nr 48/2016
E-wydanie
elektroniczna wersja
"Życia Podkarpackiego"
w formacie PDF
przeglądaj
Przejdź na wersję Premium
dostęp do pełnych wersji artykułów
e-wydanie
prenumerata wydania papierowego
sprawdź wersję Premium
Sonda
Prezenty z okazji mikołajek lub pod choinkę...
  • Kupuję on-line
  • Wynajduję w małych sklepikach lub centrach handlowych
  • Stawiam na bony podarunkowe
  • Sam tworzę