Życie Podkarpackie nr 49/2016 Życie Podkarpackie nr 49/2016

Życie Podkarpackie - informacje z regionu Przemyśla, Jarosławia, Lubaczowa, Przeworska

Życie.pl, nr 342/2016, Środa 7 grudnia 2016 r., Marcina i Ambrożego
Opublikowano
Dieta dla urody. Co jeść, aby mieć piękną skórę, włosy, paznokcie?
Kondycja organizmu zależy od sposobu odżywiania. To, co ląduje na naszym talerzu, ma olbrzymi wpływ tak zarówno na zdrowie, jak i na wygląd. Jeśli stan twojej skóry jest niezadowalający, włosy matowe, a paznokcie słabe i łamliwe, pomyśl o zmianie diety.

Włosy, paznokcie i skóra odzwierciedlają kondycję organizmu, ich stan zależy bezpośrednio od sposobu odżywiania. Urodzie sprzyjają zbilansowane, urozmaicone posiłki – bogate w składniki odżywcze, witaminy i minerały. 

Cera pełna blasku

Błędy w odżywianiu szybko odbijają się na kondycji skóry. Jeśli nie dostarczasz jej odpowiedniej dawki wody – staje się sucha i szorstka, łuszczy się i pęka. Brak witamin (zwłaszcza A, E i C) prowadzi m.in do przedwczesnego starzenia, spowalnia odbudowę komórkową, a niedobór niektórych minerałów (cynk, selen, żelazo, jod) może odpowiadać za wysyp nieestetycznych niespodzianek, pękanie kącików ust i inne defekty kosmetyczne.
Nic nie zastąpi świeżych, zielonych warzyw w diecie dla urody

Spożywaj regularnie zielone warzywa (brokuły, szpinak, jarmuż, nać pietruszki), owoce cytrusowe, pełnoziarniste pieczywo, włącz do diety wytłaczane na zimno oleje, ryby, czerwone mięso i podroby (wątróbka), pij co najmniej 2 litry wody na dobę, a przekonasz się, jak szybko poprawi się kondycja twojej cery!

Włosy jak z reklamy

Pęczak, jęczmienna, gryczana, a może jaglana? Kasze są pysznym źródłem składników mineralnych.

Włosy składają się z protein, wody, substancji tłuszczowych, minerałów i pigmentu. Aby rosły zdrowe, mocne i lśniące, trzeba wzmocnić ich strukturę – od wewnątrz. W twojej diecie nie powinno zabraknąć białka – jego bogatym źródłem jest mięso, ziarna roślin strączkowych, produkty mleczne, orzechy, czy jaja. Zadbaj również o dawkę minerałów (krzemu, magnezu, wapnia), witamin  (kwas pantotenowy, biotyna)  – znajdziesz je m.in. w warzywach, kaszach, olejach roślinnych czy owocach. Korzystne jest także spożywanie kwasów NNKT obecnych w dużych ilościach w rybach morskich, tranie, siemieniu lnianym i awokado.

Mocne paznokcie

Cynk, żelazo, jod, magnez, krzem,  kobalt to pierwiastki niezbędne, aby twoje paznokcie były mocne i zdrowe. Gdzie ich szukać? Niezastąpionym źródłem są oczywiście świeże owoce i warzywa – na nich powinna się opierać twoja dieta. Spośród witamin na uwagę zasługują te z grupy B – znajdziesz je m.in. w produktach zbożowych, bananach, nasionach (słonecznik, sezam, dynia), drożdżach i naturalnym kakao.
Doceń banany za dużą zawartość witamin z grupy B - B1, B2, B6, B12

Pamiętaj, że niektóre pokarmy negatywnie wpływają na wygląd włosów, skóry i paznokci. Zrezygnuj ze słodyczy, ostrych przypraw, alkoholu, mocnej kawy i herbaty. 

7 Komentarzy
user
skomentuj
Komentujesz jako:
user
Ella 37.47.7.158 07.12.2015

Fajny pomysł. trZeba jeść dużo owoców, warzyw, żeby zachowac zdrowy wygląd :) ja juz od jakiegos czasu zawzięcie staram sie pilnować zdrowego odżywiania. odkąd schudłam 7 kg dzieki mojito slim jakiegoś bzika złapałam na pubkcie zdrowego odżywiania :)

user
Ozzman 94.40.75.10 07.12.2015

Niestety w artykule zero o pokrzywie i skrzypie, które to w sezonie mamy za friko i to przez kilka ładnych miesięcy

user
jola 84.38.214.30 08.12.2015

jeżeli jesteś podczas kuracji odchudzającej warto do niej włączyć preparat figurena slim który bardzo dobre działa na przemianę materii i pomaga szybko schudnąć. Osobiście schudłam 15 kg w 3 miesiące

user
Wiosenna 95.40.32.163 13.12.2015

No i trzeba też pamiętać o mocy ziół. Ja dopiero od niedawna sobie o nich przypomniałam, a szkoda, bo to potężna siła (więc tez trzeba stosować z umiarem), serdecznie polecam lekturę choćby tego artykułu [URL]http://www.zdrowienacodzien.pl/a-62-domowe-sposoby-pielegnacji-wlosow-ziolami/[/URL] Mi ta lektura bardzo wiele rozjaśniła, dowiedziałam się np. że włosy wymagają właściwego mycia najlepiej ciepłą, miękką wodą i dużo innych rzeczy o których nie miałam nawet pojęcia.

user
oma 98.116.79.112 19.08.2016

Mi jakoś właśnie nie za bardzo taka dieta przynosiła efekty,   zawsze jem sporo warzyw i owoców. EFektów jakoś nie za bardzo było widać, włosy matowe, paznokcie to jedna tragedia... teraz jeszcze łykam od ponad miesiąca oeparol piękna skóra włosy , paznokcie z olejm z wiesiołka i dopiero teraz zaczynam widzieć, że coś się zaczyna dziać :)

user
lazienki 37.248.153.152 24.08.2016

dieta musi być pełna witamin. Trzeba poczytać co nam ich dostarczy. Ale zabiegi na skórę, włosy i paznokcie też są konieczne. 




http://eurolazienki.pl/kategorie/aleluia-ceramicas-4306

user
Nina 95.40.162.223 14.10.2016

a ja gdzieś czytałam, że na banany i winogrona trzeba uważać jak się chce lepiej zadbać o włosy, czy to prawda?? 

do samej diety jestem na tak pod warunkiem że się stosuje również sprawdzone i dobre kosmetyki do włosów. ja się np przerzuciłam na szampon i lotion seboradin. lubię zwłaszcza ten wzmacniający włosy fitocell :)

nr 49/2016
E-wydanie
elektroniczna wersja
"Życia Podkarpackiego"
w formacie PDF
przeglądaj
Przejdź na wersję Premium
dostęp do pełnych wersji artykułów
e-wydanie
prenumerata wydania papierowego
sprawdź wersję Premium