Życie Podkarpackie nr 28/2019 Życie Podkarpackie nr 28/2019

Życie Podkarpackie - informacje z regionu Przemyśla, Jarosławia, Lubaczowa, Przeworska

Życie.pl, nr 197/2019, Wtorek 16 lipca 2019 r., Marii i Benedykta
Opublikowano
Obudź się na wiosnę! Sposoby na odzyskanie formy
Wiosna od kilku dni zagląda do okien, a Ty wciąż tkwisz w zimie? Doskwiera ci brak energii, zmęczenie i rozdrażnienie? Pobolewa głowa i stawy, a w pracy towarzyszą rozdrażnienie i problemy z koncentracją? To typowe objawy wiosennego przesilenia.

Według specjalistów każdego roku z objawami przesilenia wiosennego boryka się nawet ok. 70 proc. Polaków. Zmieniające się warunki atmosferyczne, skoki temperatur, ciśnienia i zimowy niedobór światła słonecznego negatywnie wpływają na funkcjonowanie organizmów i formę wielu osób. Z trudem przystosowujemy się do nowego rytmu – trwa to około 2 – 3 tygodnie.

Na szczęście są sposoby, aby szybciej odzyskać formę!


Menu pełne energii



Zimowa, uboga w warzywa i owoce dieta sprawia, że wiosną brakuje nam witamin i minerałów, przez co jesteśmy osłabieni i znacznie mniej odporni. Doskwierają nam ciągłe zmęczenie, bóle głowy, rozdrażnienie czy problemy z koncentracją. Pojawiają się także problemy z cerą, nadmierne wypadanie włosów czy łamliwość paznokci. W związku z tym wiosenna dieta powinna uzupełniać braki, być pełnowartościowa i właściwie zbilansowana. Na talerzu niech zagoszczą produkty energetyzujące i wzmacniające odporność.

To przede wszystkim bogate w błonnik, antyoksydanty, witaminy i związki mineralne świeże warzywa, owoce, produkty z pełnego ziarna. Dokuczają ci wiosenne huśtawki nastrojów? Jedz ryby –łosoś, makrela, pstrąg czy sardynki dostarczą kwasów omega 3, które wspierają pracę układu nerwowego. Kasze, strączki, produkty sojowe, jajka i nabiał dzięki dużej ilości witamin z grupy B pomogą łagodzić napięcie nerwowe, poprawią nastrój i sprawność intelektualną. Do walki ze stresem przyda się magnez – znajdziesz go m.in. w pestkach dyni, słonecznika, orzechach czy gorzkiej czekoladzie. Wczesną wiosną nie rezygnuj jeszcze z cytrusów bogatych w witaminę C, która m.in. podnosi odporność i skraca czas trwania infekcji wirusowych.
Aktywność fizyczna wpływa na uwalnianie hormonu szczęścia. Spacer lub jogging w miłym towarzystwie pozwoli uwolnić się od stresu, doda energii na cały dzień!


Ruch, ruch i jeszcze raz ruch!


Spadek kondycji to także skutek zimowego rozleniwienia. Aby wprowadzić organizm na wyższe obroty i szybko wrócić do formy, warto spędzać jak najwięcej czasu na świeżym powietrzu. Wiosenna aura sprzyja spacerom, przebieżkom czy rowerowym wypadom za miasto. Każda forma aktywności poprawi nasze samopoczucie, wpłynie pozytywnie na przemianę materii, pomoże zrzucić zbędne kilogramy i podniesie odporność. Pamiętajmy, że regularne ćwiczenia fizyczne zmniejszają stres, pomagają uwalniać serotoninę, relaksują i odprężają.


W tym czasie staraj się nie przepracowywać, jak najwięcej wypoczywaj. Dla dobrego funkcjonowania przesypiaj ok. 7 – 8 godzin na dobę. Zdrowa doza snu pozwoli zregenerować organizm i wpłynie na lepsze samopoczucie w ciągu dnia.

Przed zaśnięciem warto dobrze wywietrzyć sypialnię. W ten sposób pozbędziesz się krążących w powietrzu mikrobów i dotlenisz organizm.

4 Komentarze
user
skomentuj
Komentujesz jako:
user
zdrowie z natury 94.254.150.22 08.04.2018

Jeśli chcesz  w naturalny sposób poprawić sobie  nastrój, odstresować się, wzmocnić  układ nerwowy i podnieść odpornośc spróbuj tego  :  https://www.youtube.com/watch?v=pPXKOSwVFFA

Już po tygodniu regularnego stosowania można zaobserwować lepsze samopoczucie, podniesiony nastrój, wyraźne odprężenie i efekt zniknięcia tak zwanego „ucisku w głowie” powodowanego silnymi obciążeniami psychicznymi. Ekstrakty maja dowiedzione właściwości w blokowaniu i rozprzestrzenianiu się komórek nowotworowych

Produkty te są całkowicie bezpieczne i nie posiadają właściwości psychoaktywnych. Utrzymanie systemu odpornościowego w dobrym stanie i optymalnym działaniu ma kluczowe znaczenie dla naszego funkcjonowania w świecie. Brak odporności prowadzi do infekcji i zapaleń, które w efekcie mogą prowadzić do bardzo poważnych powikłań i chorób. Warto jak najwcześniej zadbać o wzmocnienie odporności, lub w przypadku już występujących chorób, o jej przywrócenie. Według badań naukowych ten produkt  ma znaczny wpływ na prawidłowe funkcjonowanie wszystkich komórek układu immunologicznego w naszym ciele.

więcej o ekstraktach CBD + CBDA 6 % na www konopiafarmacja pl

user
niki12 46.21.214.27 17.04.2018

Na mnie świetnie działają ćwiczenia na orbitreku 

http://www.marbo-sport.pl/Orbitrek-jak-cwiczyc-zeby-schudnac-cinfo-pol-150.html. Odchudzają, poprawiają formę i kondycję. 
user
magda87 94.254.132.52 24.04.2018

jeśli chcemy zrobić coś dla siebie na wiosnę to wykupmy sobie pakiet badań w jakieś dobrej przychodni. Raz na jakiś czas każdy z nam powinien robić kompleksowy przegląd swojego zdrowia. Ja w tym roku robiłam badania w CM Enel: https://cm.enel.pl/centrum-medyczne/uslugi-medyczne/program-24h-dla-zdrowia/ Do wyboru mamy kilka pakietów w ramach których zostaną nam wykonane podstawowe badania: krwi, USG, EKG, RTG i inne oraz w razie potrzeby zostaniemy skonsultowani przez specjalistę z odpowiedniej dziedziny medycyny. 

Dobrym pomysłem na wiosnę jest aktywność fizyczna. Warto zapisać się na jakieś zajęcia sportowe, wyciągnąć rower z piwnicy, iść z partnerem na kurs tańca

user
lenkaa 46.21.214.27 29.05.2018


Na pewno trzeba zacząć więcej się ruszać, ale najlepiej wybrać taki rodzaj aktywności, który będzie sprawiał nam przyjemność. Jedni wybiorą bieganie, inni jazdę na rowerze, jeszcze inni ćwiczenia na siłowni lub na sprzętach zakupionych do własnego domu np. 

http://www.marbo-sport.pl/product-pol-24567-Maszyna-Smitha-suwnica-MP-U203-Marbo-Sport.html%2015. 
nr 28/2019
E-wydanie
elektroniczna wersja
"Życia Podkarpackiego"
w formacie PDF
przeglądaj
Przejdź na wersję Premium
dostęp do pełnych wersji artykułów
e-wydanie
prenumerata wydania papierowego
sprawdź wersję Premium