Życie Podkarpackie nr 46/2017 Życie Podkarpackie nr 46/2017

Życie Podkarpackie - informacje z regionu Przemyśla, Jarosławia, Lubaczowa, Przeworska

Życie.pl, nr 322/2017, Sobota 18 listopada 2017 r., Anieli i Romana
Opublikowano
Ruch to zdrowie
7 powodów, dla których warto się ruszać
Aktywność fizyczna to najtańszy i najskuteczniejszy sposób, aby stać się szczęśliwszym człowiekiem. Sportowcy-amatorzy są zdrowsi, sprawniejsi, radośniejsi. Lepiej czują się we własnym ciele, dzięki czemu mają większe poczucie własnej wartości. Lepiej radzą sobie z także z problemami i stresem. Masz mnóstwo wymówek, żeby nie wstawać z kanapy? Pamiętaj, że w zdrowym ciele zdrowy duch! Oto kilka korzyści z wdrożenia regularnej aktywności fizycznej.
1. Łatwiej utrzymasz dietę i prawidłową wagę
Systematyczny ruch i niewielkie zmiany w codziennej diecie sprawią, że szybciej i łatwiej zgubisz nadprogramowe kilogramy. Organizm poddany regularnemu wysiłkowi będzie intensywniej domagał się wartościowych składników odżywczych – potrzeba zdrowego odżywiania przyjdzie naturalnie.

2. i 3.  Wzmocnisz serce, obniżysz poziom cholesterolu


Serce to mięsień – pobudzany do wysiłku staje się bardziej wydolny i może pompować więcej krwi. Bieganie, pływanie, jazda na rowerze to dyscypliny, dzięki którym obniżysz ryzyko zawału czy udaru o połowę. Lepsze ukrwienie tkanek i narządów przyczyni się także do zmniejszenia poziomu cholesterolu i trójglicerydów.

 

4. Wzrośnie twój poziom szczęścia


Podczas wysiłku fizycznego wzrasta poziom endorfin, czyli hormonu szczęścia. Liczne badania potwierdzają, że systematyczna aktywność fizyczna pomaga w radzeniu sobie z depresją i stanami lękowymi. Obniża poczucie stresu i zmęczenia psychicznego, a co za tym idzie – poprawia jakość snu. Łatwiej zasypiasz, lepiej śpisz (nie wybudzasz się w nocy) i wstajesz wypoczęty.

5. Zahartujesz się


Sport uprawiany na świeżym powietrzu hartuje ciało i wzmacnia system immunologiczny. Organizm lepiej sobie radzi podczas styczności z wirusami, dzięki czemu zmniejsza się ryzyko przeziębień i zachorowania na grypę.

 

6. Poprawisz sprawność


Regularny wysiłek usprawnia mięśnie, więzadła, stawy. Podnosi siłę, wytrzymałość i tonus mięśniowy. Wpływa pozytywnie na kości – poprawia ich gęstość, dzięki czemu zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia osteoporozy w przyszłości. Przy wdrożeniu ćwiczeń ogólnorozwojowych i rozciągających pożegnasz się z problemem bólu kręgosłupa czy kolan, wynikającego z siedzącego trybu życia. Twoje ciało stanie się gibkie i elastyczne, zwiększy się zakres ruchu, a wraz z nim twoje poczucie komfortu.

7. Na dłużej zachowasz młodość


Regularna, umiarkowana aktywność fizyczna opóźnia starzenie, pozwala dłużej cieszyć się zdrowiem i witalnością. Jak pokazują badania naukowe, osoby aktywne ruchowo średnio o 16 lat później zaczynały borykać się z bolączkami i chorobami typowymi dla starszego wieku.
0 Komentarzy
user
skomentuj
Komentujesz jako:
Sonda
Czy bierzesz udział w obchodach Święta Niepodległości?
  • Tak, zawsze
  • Tak, czasami
  • Nie, nigdy
nr 46/2017
E-wydanie
elektroniczna wersja
"Życia Podkarpackiego"
w formacie PDF
przeglądaj
Przejdź na wersję Premium
dostęp do pełnych wersji artykułów
e-wydanie
prenumerata wydania papierowego
sprawdź wersję Premium