Życie Podkarpackie nr 49/2016 Życie Podkarpackie nr 49/2016

Życie Podkarpackie - informacje z regionu Przemyśla, Jarosławia, Lubaczowa, Przeworska

Życie.pl, nr 344/2016, Piątek 9 grudnia 2016 r., Wiesławy i Leokadii
Opublikowano
Zaprogramuj przyszłość malucha
Dziś znajomość kodowania pozwala na rozumienie, budowanie i zmienianie świata. Jeśli do tej pory twój maluszek nie zaczął zdobywać tej umiejętności, pora to zmienić. Nie brakuje kursów i zajęć już na początkowych poziomach nauczania.

Dlaczego warto?

Kodowanie jest potrzebne dziecku na każdym kroku, podczas rozrywki i edukacji. Użytkowanie smartfonów, gier, nawet domowego alarmu czy telewizora wymaga od dzieci umiejętność komunikowania się ze zdobyczami techniki. Coraz więcej zabawek i urządzeń jest interaktywnych, zatem maluchy naturalnie uczą się myślenia logicznego; zaczynają rozumieć, jak na rzecz wpłynąć, by wykonała polecenie, jak coś działa i jak to wyrazić w sposób zrozumiały dla komputera. Maluchy łatwo się nie nudzą programowaniem z prostej przyczyny, to język o przyjemny dla nich interfejsie obrazkowym – od razu widzą rezultat swej pracy, co zachęca je do dalszej aktywności. Nikogo już nie trzeba przekonywać, że posługiwanie się nowymi technologiami będzie zasadniczą kompetencją w życiu zawodowym i społecznym przyszłych pokoleń, dlatego zawód programisty jest przyszłościowy, wyjątkowo ciekawy i dobrze płatny, a rynek stale odczuwa ich deficyt. To zawód wymagający kreatywności, stałego rozwoju, gdyż języki programowania się zmieniają, ale też dający wielką satysfakcję.

Kiedy zacząć?

Z nieskomplikowanymi formami kodowania można zaznajamiać dzieci już w nauczaniu przedszkolnym, bo to właśnie maluchy uczą się szczególnie chętnie i frajdę sprawia im eksperymentowanie. – Na zajęcia kodowania zapisać można dzieci w każdym wieku, ponieważ odbywaj się one w taki sam sposób jak nauka każdego innego języka. Główną różnicą jest jednak to, że dziecko od razu widzi efekt swojej pracy. Mało tego, zdobywa umiejętność, która w przyszłości może mu pomóc stworzyć coś, czego nikt inny wcześniej nie stworzył, coś innowacyjnego, co zmieni świat – zachęca Marek Zawadzki z Akademii Kodowania. 

– Podczas zajęć maluchy uczą się po prostu komunikowania się z komputerem. Staramy się rozbudzić w nich kreatywność, wyobraźnię, uczymy je myślenia projektowego, umiejętności pracy w zespole rówieśników i konsekwencji w dążeniu do obranego celu – co jest niezbędne, by nauczyć się kodowania. Dzięki temu, że dzieci biorą udział w naszych zajęciach, łatwiej im przychodzi nauka przedmiotów ścisłych. Dlaczego? To proste, dzieci mocno motywuje do działania połączenie nauki z przyjemnością, zwłaszcza graniem w gry komputerowe – mówi M. Zawadzki.
2 Komentarze
user
skomentuj
Komentujesz jako:
user
MaPist 46.12.123.88 13.10.2016

Ważna jest też nauka przedmiotów ścisłych. Kilka porad od Preply znajdziecie na http://www.wiedza24h.pl/artykul/1858/jak_uczyc_sie_przedmiotow_scislych_5_porad_od_preply.html

user
tomaszekb 193.108.220.122 13.10.2016

To ostatnio bardzo popularne hasło - w wielu miastach akademickich pojawiły się projekty, które mają na celu przyciągnięcie i zarażenie pasją programowania jak najmłodszych ludzi (gimnazjum, liceum). Popieram jest to sposób aby ci ludzie za kilka lat stali się ekspertami w tym co robią.

nr 49/2016
E-wydanie
elektroniczna wersja
"Życia Podkarpackiego"
w formacie PDF
przeglądaj
Przejdź na wersję Premium
dostęp do pełnych wersji artykułów
e-wydanie
prenumerata wydania papierowego
sprawdź wersję Premium