Życie Podkarpackie nr 48/2016 Życie Podkarpackie nr 48/2016

Życie Podkarpackie - informacje z regionu Przemyśla, Jarosławia, Lubaczowa, Przeworska

Życie.pl, nr 341/2016, Wtorek 6 grudnia 2016 r., Mikołaja i Emiliana
Opublikowano
Przemyśl
Chora na raka ponad miesiąc czekała na wyniki tomografii
Zła sława przemyskiego szpitala ma się dobrze. Gorzej z pacjentami, czego dowodzi historia zmagającej się z chorobą nowotworową pani Barbary. Kobieta na wynik badania radiologicznego czekała ponad miesiąc. – Do sytuacji tego typu nie będzie już dochodzić – zapewniają władze placówki.
fot. Mariusz Godos
Krakowski Szpital Specjalistyczny im. Jana Pawła II skierował pacjentkę onkologiczną na tomografię komputerową klatki piersiowej z kontrastem w trybie pilnym. Badanie zostało przeprowadzone 24 czerwca br. w Wojewódzkim Szpitalu im. św. Ojca Pio w Przemyślu. Już na wstępie, czyli w dniu badania, poinformowano kobietę, iż po opis ma się zgłosić za miesiąc. Siostra pacjentki, Hanna Badecka, która opiekuje się chorą, nie chciała wierzyć, że tak w istocie będzie. Niestety, wyniku nie było nawet po miesiącu (...)
– Opis odzwierciedla stan zdrowia badanej sprzed miesiąca. Siostra choruje na raka płuc, ma przerzuty do mózgu. Mogła nie dożyć wyniku – denerwuje się Hanna Badecka, siostra pacjentki.
artykuł premium
Przeczytałeś tylko fragment tekstu.
Chcesz mieć dostęp do pełnej treści tego i wszystkich
innych artykułów na Życie.pl?
Przejdź na wersję Premium
już od 5,99 zł miesięcznie
Masz już wykupiony dostęp? zaloguj się
Co otrzymasz w wersji Premium?
Dostęp do pełnych wersji wszystkich artykułów
Dostęp do e-wydań
Dostęp do ogłoszeń drobnych z gazety Życie Podkarpackie
Rabaty przy prenumeracie
Dowiedz się więcej
18 Komentarzy
user
skomentuj
Komentujesz jako:
user
dobra dusza 81.161.203.133 18.08.2016

Będzie jeszcze gorzej derektor zwalnia co lepszy personel bo chcą zrobić szpital miejski a nie wojewódzki

user
toja 91.232.140.203 10:41:00 21-08-2016

jeśli pacjent zawsze będzie przychodził do lekarza ze spuszczoną głową i nie zadba o to by jego prawo do godnego leczenia i poszanowania było respektowane to oczywiście tak się będzie działo w myśl zasady " pacjent poleży pacjent skruszeje".  narzekają wszyscy i w koło, że w Przemyślu to się nie leczy, kto może ten szuka pomocy w innych miastach pytanie dlaczego ? ano dlatego, że nie dbają o swoje prawo. czas skończyć z narzekaniem a takie zdarzenia zgłaszać do Rzecznika Praw Pacjenta do NFZ i do szanownej Dyrekcji placówki.

user
jolo 83.31.73.250 18.08.2016

no to bedzie sie dzialo

user
cv 31.183.235.176 18.08.2016

władze placówki  ta pani lub ktoś z rodziny powinna oskarżyć o niedopełnienie obowiązku przez personel szpitala / opisy w takich przypadkach jak rak - gdzie liczy się każdy dzień / wydawane są w innych szpitalach na drugi dzień po badaniu . Dyrekcja oraz cały ten bajzel rządzący od szeregu lat w tym szpitalu na Monte Cassino powinien już dawno mieć porządną kontrolę z NFZ i ponieść konsekwencje swojej działalności, to nie jest ten jedyny przypadek traktowania pacjenta jak śmiecia .Ciekawe jakby  to był ktoś z rodziny dyrektora ,lekarza,pielęgniarki lub innego pracownika szpitala też by czekał TYLE ?    N I E  wszystko załatwione by było natychmiast bo układy ,znajomości  robią swoje . Pozostali pacjenci to tylko numer PSL za który szpital dostanie pieniądze to mogą czekać 

user
kasander 31.183.197.163 22:41:49 18-08-2016

>>powinna oskarżyć o niedopełnienie obowiązku przez personel szpitala<<
Po co na co? 

Tu w Przemyślu to bez sensu - strata czasu i nerwów.
Takie mamy organa i wymiar - w żadnej innej części Polski "nie ma lepszych".

user
cv 31.183.235.176 18.08.2016

do kasander    -  właśnie takie podejście jak piszesz  Po co na co ? daje możliwość pracy na dyrektorskim stołku kolejnym   niekompetentnym , nieodpowiedzialnym  patałachom i miernotom za krociowe pensje z naszych podatków .     CYTAT ....."Na opis TK pacjent nie ma prawa czekać dłużej niż tydzień - mówi dr Elżbieta Kruszewska, wicedyrektor Szpitala Morskiego w Gdyni Redłowie ds. onkologii . Takie są europejskie standardy...""    Ludzie powinni pociągać do odpowiedzialności takie dyrektorskie miernoty bo nigdy nic się nie zmieni .

user
ewa 31.183.196.3 07:14:36 19-08-2016

Mój ojciec na wynik TK czekał półtora miesiąca. Tam jest po prostu jeden wielki bajzel, a "wykwalifikowani" pracownicy zajmują się malowaniem plakatów i strajkami, bo ciągle za mało zarabiają. 

user
kasander 31.183.197.163 12:55:34 19-08-2016

>> właśnie takie podejście<<
Przecież tu nie o podejście chodzi ale o bezsens walki z sitwą ukraińsko-polską jaka obsiadła i obsiada urzędy, organy i  inne .... w Przemyślu.

Daremny trud bo kończy się to zawsze albo odmową wszczęcia albo umorzeniem postępowania a jeżeli dowody nie pozwalają się wygłupić, to w sądzie jest "powtórka z rozrywki" i możesz się bujać.

user
asdf 31.174.186.41 19.08.2016

Dopóki biegłymi w takich sprawach będą koledzy lekarzy dopóty sprawy będą zamiatane pod dywan i nie pomoże tu żadna zmiana

user
vcx 31.174.186.41 19.08.2016
Tylko płatne studia medyczne a następnie spłata przez pracę we wskazanym szpitalu czy przychodni , bez kopert , bez jęków jak to żle białym kitlom . W USA lekarz jak nie jest jakim wybitnym specjalistą klasy światowej to swój kredycik jak żuczek spłaca min 20 lat a czasami do śmierci .
user
Popis 77.253.184.192 20.08.2016

Winny dyrektor do spraw lecznictwa pan Popławski w jego gesti jest dbanie o szybkie i sprawne działanie poszczególnych oddziałów od czasu kiedy pełni ową funkcje szpital stacza. Panie Ciąpa, doktor Popławski do zwolnienia

user
Ola 83.31.235.187 22.08.2016

"jeśli pacjent zawsze będzie przychodził do lekarza ze spuszczoną głową i nie zadba o to by jego prawo do godnego leczenia i poszanowania było respektowane to oczywiście tak się będzie działo w myśl zasady " pacjent poleży pacjent skruszeje". narzekają wszyscy i w koło, że w Przemyślu to się nie leczy, kto może ten szuka pomocy w innych miastach pytanie dlaczego ? ano dlatego, że nie dbają o swoje prawo. czas skończyć z narzekaniem a takie zdarzenia zgłaszać do Rzecznika Praw Pacjenta do NFZ i do szanownej Dyrekcji placówki. "

do toja:
pacjent powinien skupić się na walce z chorobą, a nie walce o swoje prawa - to raz. A dwa - lekarze nie wiedzą, że pacjent ma jakieś prawa?

user
nick 91.232.140.203 14:59:43 22-08-2016

lekarze wiedzą, tylko pacjenci są nieświadomi swego prawa a lekarze to wykorzystują. a świadomość swoich praw do godnego leczenia nie koliduje z leczeniem wręcz odwrotnie pomaga.


user
Eryk 83.31.197.176 22.08.2016

Co tam  sie dzieje w tym szpitalu w Przemyslu.  Czy w tym miescie jest jakas wladza albo urzedy i wymiar sprawiedliwosci. Dlaczego nikt nie reaguje na takie sytuacje.

user
ADAM 46.215.64.3 23.08.2016

Nie ma co  się dziwić , nie ma naszego szpitala przy ul. Słowackiego , byłego wojskowego , a pózniej miejskiego, za to Dyrektor z Monte Cacino ma 6 doradców.

user
batryk 178.43.108.107 23.08.2016

Panie Prezydencie ogarnij się.

user
mela 178.43.108.107 23.08.2016
Co tam  sie dzieje w tym szpitalu w Przemyslu.  Czy w tym miescie jest jakas wladza albo urzedy i wymiar sprawiedliwosci !!!!!!???????????????//
user
arturro 213.146.39.79 24.08.2016

To kolejna sytuacja, w której nowa dyrekcja zrzuca winę na poprzednią. Może p. Hamryszczak odezwałby się i odparł zarzuty albo przyznał do błędów?

nr 48/2016
E-wydanie
elektroniczna wersja
"Życia Podkarpackiego"
w formacie PDF
przeglądaj
Przejdź na wersję Premium
dostęp do pełnych wersji artykułów
e-wydanie
prenumerata wydania papierowego
sprawdź wersję Premium
Sonda
Prezenty z okazji mikołajek lub pod choinkę...
  • Kupuję on-line
  • Wynajduję w małych sklepikach lub centrach handlowych
  • Stawiam na bony podarunkowe
  • Sam tworzę