Życie Podkarpackie nr 49/2016 Życie Podkarpackie nr 49/2016

Życie Podkarpackie - informacje z regionu Przemyśla, Jarosławia, Lubaczowa, Przeworska

Życie.pl, nr 346/2016, Niedziela 11 grudnia 2016 r., Damazego i Waldemara
Opublikowano
Przemyśl
Walczą o uruchomienie połączenia kolejowego w Bieszczady
Pasjonaci kolei szukają osób chętnych do wspólnego odkrzaczenia linii kolejowej na odcinku Przemyśl – Malhowice.
fot. Karol Gajdzik
Spacer po stacji kolejowej Pikulice. W tej chwili prezentuje się fatalnie.
– Akcja ma zwrócić uwagę PKP i władz miasta na ciekawą inicjatywę, jaką na pewno byłoby w naszym regionie uruchomienie połączenia z Przemyśla w Bieszczady. Chcielibyśmy, aby ten tor znowu żył. Oprócz zgód odpowiednich instytucji, o które się staramy, potrzeba nam Waszego wsparcia. 16 września zajmiemy się usuwaniem krzaków, zarośli, traw porastających torowisko i szukamy osób, którym nasza inicjatywa przypadnie do gustu, by zadziałać wspólnie. Potrzeby są wielkie! Jeśli ktoś ma kosiarkę lub inny sprzęt do odkrzaczania, namioty, może zapewnić zaplecze sanitarne, chciałby podzielić się paliwem, artykułami spożywczymi, zapałem do pracy, zapraszamy! – zachęca współkoordynator akcji Karol Gajdzik. 

Jak teren wygląda teraz, widać na zdjęciach i nagraniu. 16 września pasjonaci kolei chcą uporządkować odcinek z Pikulic do Malhowic-Niżankowic, który ma ok. 5 km. Liczą, że akcja społeczna nabierze rozmachu.

– Chcemy wyrwać te tory z okowów przyrody. Po co? Aby jesienią 2018 roku, w rocznicę zakończenia I wojny światowej, móc pojechać pociągiem o dźwięcznej nazwie Europa express na trasie Przemyśl, Rzeszów, Chyrów, Krościenko, Ustrzyki Dolne, Zagórz, Medzilaborce, Miszkolc i z końcowej stacji, u naszych braci Węgrów, wykrzyczeć na cały świat: Peace, Love&Kolej! Nigdy więcej wojen, nigdy więcej konfliktów! – snuje plany główny koordynator kampanii Jerzy Zuba.

Kontakt z organizatorami można nawiązać poprzez stronę kochamkolej.pl lub facebooka kochamkolej.pl.
15 Komentarzy
user
skomentuj
Komentujesz jako:
user
seba 91.240.223.13 21.07.2016

Żeby wam się udało powodzenia :)

user
yenom 31.183.251.217 21.07.2016

Może warto ujawnić bandytów, którzy doprowadzili do upadku tej drogi komunikacyjnej? Będzie nie po przyjacielsku i bratersku?

user
Jacek 31.182.50.2 21.07.2016

Jechałem kiedyś tą trasą do Uherc, przeżycie jedyne w swoim rodzaju... :))))

user
asdf 94.40.76.5 21.07.2016

 Pewnie złomiarze już dawno powycinali większość szyn. Poza tym na Ukrainie linia jest chyba w jeszcze gorszym stanie. Trzecia sprawa w Bieszczadach od Zagórza do granicy linia też jest nieprzejezdna. Nawet jeżeli linia byłaby w stanie zdatnym do użytkowania to trzeba się dogadać z Ukraińcami by polskie pociągi mogły przejeżdżać odcinek od Malhowic do Krościenka.

user
Turysta 31.183.208.82 18:04:50 21-07-2016

No i właśnie, mamy we władzach Ukraińców- to powinni się dogadać.

Był kiedyś taki kurs pociągu Warszawa-Solina

Super sprawa -

user
qwerty 31.183.212.141 18:19:32 21-07-2016

Pewnie jest w tym trochę racji ale to trzeba zweryfikować w terenie.


 

user
asdf 94.40.76.5 21:01:35 21-07-2016

@Turysta ale i prezesem ukraińskich kolei jest Polak.  Teraz też jeździ pociąg z Warszawy w Bieszczady, ale od strony Jasła. Szkoda, że po naszej stronie jest bardzo górzysty teren. Bo można by było poprowadzić linię po nowym śladzie wzdłuż granicy do Krościenka, a tak trzeba pertraktować z Ukraińcami. 

user
forest 31.174.80.144 21.07.2016

powodzenia i ani kroku(toru) w tył !!!

user
KochamKolejPL 83.24.213.140 22.07.2016

test

user
KochamKolejPL 83.24.213.140 22.07.2016
Serdecznie dziękując Pani Redaktor Aleksandrze Nowotyńskiej i Życiu Podkarpackiemu za publikację, dziękujemy także Szanownym Forumowiczom za liczne wyrazy poparcia oraz deklaracje współpracy. Na pewno nie cofniemy się ani o krok, bo to Kolejowa Rewolucja ;-)   Musimy przywrócić w sensie kolejowym Bieszczady - Przemyślowi a Przemyśl Bieszczadom. Wszystkich chętnych zapraszamy do współpracy via http://www.kochamkolej.pl lub https://www.facebook.com/kochamkolejpl/ Niech Kolejowa Moc będzie z Nami. Z wyrazami szacunku: Jerzy Zuba - gł. koordynator kampanii społecznej KochamKolej.pl 
user
uherce 46.174.24.14 22.07.2016

mistrzowie a co z drezynami kolejowymi ? myślicie tylko o własnych inicjatywach a na tych torach od roku się dzieje i to dużo 

user
KochamKolejPL 195.117.104.243 13:42:54 22-07-2016

Witaj "mistrzu" Kolej i drezyny można i należy pogodzić, ale to drezyny muszą się dopasować do Kolei a nie Kolej do drezyn. Przy całym szacunku dla bieszczadzkich drezyniarzy wykorzystywanie przez nich linii kolejowej nie powstrzyma postępującej degradacji technicznej 108 - mki Jeśli pilnie nie zrewitalizujemy torów to już niebawem nie pojadą po nich nawet drezyny Te zdjęcia mówią same za siebie https://www.facebook.com/b.kaliniak3k/media_set?set=a.738321339644340.1073741839.100003994437695&type=3 Niech kolejowa Moc będzie z Wami!

user
KochamKolejPL 83.24.210.63 22.07.2016
Jest zgoda PKP PLK S.A. na odkrzaczanie linii 102! I co dalej? O co walczymy? Dokąd zmierzamy? Przeczytacie tu: http://bieszczadzkizaczek.blogspot.com/2016/07/jest-zgoda-pkp-plk-sa-na-odkrzaczanie.html I pamiętajcie! Hasło naszej, kolejowej rewolucji brzmi: Peace, Love & Kolej !
user
KochamKolejPL 83.31.121.102 23.07.2016

 A tak było dziś (23.07) na Stacji Zagórz. Duży szynobus zapełniony na FULL! Całe Rodziny mnóstwo ROWERÓW i ROWERZYSTÓW. Mówiąc krótko: Peace, Love & Kolej https://www.facebook.com/jerzy.zuba/videos/10206944605999659/ :-)

user
Waldek33 83.24.243.44 23.07.2016

Trzymam kciuki za powodzenie przedsięwzięcia. Oby tak dalej!

nr 49/2016
E-wydanie
elektroniczna wersja
"Życia Podkarpackiego"
w formacie PDF
przeglądaj
Przejdź na wersję Premium
dostęp do pełnych wersji artykułów
e-wydanie
prenumerata wydania papierowego
sprawdź wersję Premium