Życie Podkarpackie nr 49/2016 Życie Podkarpackie nr 49/2016

Życie Podkarpackie - informacje z regionu Przemyśla, Jarosławia, Lubaczowa, Przeworska

Życie.pl, nr 346/2016, Niedziela 11 grudnia 2016 r., Damazego i Waldemara
Opublikowano
Przemyśl
Wizualizacja kładki pieszo-rowerowej na Sanie
Przeprawa nad Sanem powstanie w ramach projektu budowy tras rowerowych w pięciu województwach Polski wschodniej.
Wizualizacja kładki pieszo-rowerowej. Widok od strony wschodniej z mostu Orląt Przemyskich.

Łączna długość trasy rowerowej na terenie Przemyśla wyniesie 6,3 km. Jej początek przypada na ul. Buszkowickiej, następnie trasa przebiega pod mostem Brama Przemyska i dalej nabrzeżem Sanu po terenach zielonych do mostu Ryszarda Siwca. Tutaj połączy się z wybudowaną przed kilku laty ścieżką na ul. 22 Stycznia. Ostatni odcinek po tej stronie miasta będzie biec Wybrzeżem Ojca Świętego Jana Pawła II. 

30 Komentarz
user
skomentuj
Komentujesz jako:
user
obs 164.127.22.64 11.02.2015

To jakieś nieporozumienie!

Kawałek dalej od planowanej kładki znajduje się przecież most!!

To wyrzucanie pieniędzy w błoto!!!!

Zresztą niedługo nie będzie miał kto tą kładką chodzić i jeździć bo większość stąd wyjedzie za chlebem i pracą.


user
gosc 185.18.135.168 11.02.2015

Zajebisty pomysl duzo ludzi spaceruje deptakiem bedzie mozna przejsc swobodnie przez kladke i udac sie np spacerkiem do parku czy cos nie zapierniczajac na most.. 

user
Gość 83.31.40.5 12.02.2015

Most w krasiczynie powinien zostać wyremontowany za pieniądze które będą na budowę kładki.

user
przemyski 83.17.224.223 12.02.2015

A może tak jeszcze bliżej mostu! Kretyńska lokalizacja, taką kładkę trzeba postawić na przedłużeniu ul.Rzecznej i zbudować most w okolicy pętla autobusowa-żółta rura na Kmieciach. Pewnie kolejny "geniuś" na tym długo myślał....

user
kazek 83.31.70.235 12.02.2015
lepszy rydz jak nic ,może tylko za blisko mostu !
user
... 83.15.191.210 12.02.2015

malkontenci muszą odejść... kładka w świetnej lokalizacji ! To nie ma być prywatna kładka mieszkańców Kmieci tylko kładka dla wszystkich, w gdzie jak nie w tym miejscu jest najwięcej spacerowiczów ?

user
franek 185.38.224.2 12.02.2015

kretyński pomysł


user
KAROLINA 109.243.224.159 12.02.2015

kładka z BARU do Baru?? tak to wygląda. lokalizacja beznadziejna. do tego z kładki będzie się schodziło na jedno z najniebezpieczniejszych przejść (piłsudskiego). Swoją drogą przejscie na zakręcie, gdzie od lat są wypadki. myśle ze jeśli już nie Kmiecie to jakoś na wysokości SP. 16 to dobre rozwiązanie. w ziemi dzieckiaki mogłyby sobie na lodowisko śmignąć. I w ramach nawet lekcji W-F wyskoczyć do parku.  W kazdym razie ZA BLISKO MOSTU

user
jo 81.161.205.15 12.02.2015

Kładka miała być na wysokości ul. Rzecznej, tutaj to strata pieniędzy...

user
black 31.182.95.248 12.02.2015

Kładka na wysokości ulicy rzecznej ma jedynie sens, można by w przyszłości z osiedla kmiecie i bielskiego przechodzić na baseny które maja powstać na ul. Sanockiej, było by blisko na stok i na lodowisko, do parku a budowa kładki tak blisko mostu to wyrzucenie pieniędzy w błoto, ten który wymyślił tą lokalizację niech się opamięta bo obecna lokalizacja nie ma logicznego uzasadnienia.

user
Nie dla Rzecznej 83.15.191.210 12.02.2015

black z Bielskiego ? :D:D Kładka w tamtym miejscu była by przeprawą wyłącznie dla mieszkańców Kmieci... mieszkańców miałem na myśli tych emerytów co tam zostali co im place zabaw przeszkadzają... przepraszam ale dla kogo na ul. Rzecznej miała by być ta kładka ? W nosie mam mieszkańców Kmieci, którzy na most się nie zgadzają, bo za głośno.... place zabaw im przeszkadzają... ale kładka ? o to to dla nas i drą ryja po forach, że na rzecznej nie chcecie mostu to figa z makiem ! Wylęgarnia emerytów i twierdza PSM tyle o Kmieciach.

user
zz 31.182.83.57 12.02.2015

Zatem jeśli dobrze szacuję, to kładka będzie w odległości ok. 300m od mostu Orląt. Dla porównania most Orląt i Siwca dzieli ok. 800m a Siwca i  Bramę ok. 1200m.

user
+ dla kładki ! 83.15.191.210 12.02.2015

zz
300 + most + 300 masz prawie km w dwie strony masz 2 km... dlatego, właśnie tak kładka w tym miejscu, gdzie jest najwięcej spacerowiczów jest potrzebna !

user
przemyslanka 89.188.222.136 12.02.2015

Jak juz to powinna ona znajdować się na przeciw blaszka na Kmieciach i prowadzić do wyciągu dolnego na sanockiej. Strata kasy chory pomysł przecież obok jest most czy ktoś tego nie widzi??????? 

user
zz 31.182.83.57 12.02.2015
300 + most + 300 = 2000

????

Z tego wynika, że most = 1400

:)))))
Czyli stosując podobne zaokrąglenia most ma długość prawie półtora kilometra, a to w zasadzie prawie dwa.

Zresztą nie ma sensu wliczać mostu do długości skrótu bo zamiast niego trzeba przejść po kładce.

user
... 83.15.191.210 12.02.2015
zz myślisz, że ludzie chodzą tylko w jednym kierunki ? Serio ? jak się idzie na spacer z dzieckiem to również myśli się o powrocie do domu ;) To jest kładka dla pieszych (i rowerzystów) chciałbym podkreślić więc i odległość jest mniejsza jak między mostami dla kierujących samochodami, którym to i tak rybka...

śmieszy mnie argumentacja chodzenia z blaszaka na dolną stację wyciągu... kto ma tam iść ? Dziadki z Kmieci na grzyby ? Pracownicy PSM ?  A spacerowicze z wyb. JPII, których jest najwięcej dalej musieliby nadkładać drogi i dymać blisko 2 km.

Patrząc na to kto się wypowiada na forum... zauważyłem, że gdy był pomysł aby wybudować co tam kładkę... MOST na rzecznej to forum kipiało, teraz jest podobnie, bo mości Kmiecianie znów zaczynają furię. Jaki z tego jest morał ? Na forum siedzą DZIADKI z kmieci ! Które nie mają nic lepszego do roboty jak:

1. Walczyć z mostem na rzece
2. Walczyć z placami zabaw
3. Walczyć o kładkę dla siebie

Wara od kładki Kmiecianie !! Kładka dla mieszkańców miasta nie dla jednego osiedla !!
user
... 83.15.191.210 12.02.2015
swoją drogą macie żółtą rurę tamtędy się przeprawiajcie ...
user
Michał 83.31.74.170 12.02.2015

Miejsc dobre wygląd mam nadzieje że bedzie ciekawy ,kolejny fajny obiekt dla miasta. Jedynie zastanawiam się dlaczego niektóre osoby które tu piszą twierdzą że pieniądze na kładke mogły by być wydane np. na most. Otóż pieniądze na kładke nie idą z kasy miasta ale z programu UE na drogi rowerowe i tylko w tym celu mogą być wydane wiec zamiast pluć proponuje troche poczytać wcześniej. 


user
zz 31.182.83.57 12.02.2015

Kładka zaoszczędza drogi tylko pod warunkiem, że mieszkasz w odległości do 150m wzdłuż Sanu od kładki i wybierasz się w miejsce do 150m od kładki po drugiej stronie. Wtedy oszczędność drogi to 600m. W innym przypadku (gdy ktoś mieszka bliżej mostu lub bliżej Kmieci) to albo oszczędność jest mniejsza albo nie ma jej w ogóle, a lokalizacja kładki bliżej Kmieci byłaby lepsza.


Oczywiście jeśli ktoś chciałby pójść gdzieś bardziej w stronę Prałkowiec to kładka bliżej Kmieci byłaby lepsza. Jak ktoś idzie do miasta to lokalizacja kładki nie ma znaczenie, bo zarówno przez kładkę jak i most wyjdzie tyle samo, tylko różnica którą stroną Sanu się pójdzie.


Idźmy dalej.  Rowerzystom kładka niewiele pomoże (600m to około 2 minuty zysku, tyle co nic). Jej lokalizacja jest też słaba dla osób idących na narty, łyżwy albo na boisko Polonii.


Natomiast jeśli chodzi o spacerowiczów (czyli osób nie śpieszących się w konkretne miejsce) ale chcące potuptać sobie z rodziną to bardzo wielu z nich (np. ja) wolałoby większą odległość od mostu. Bo teraz pętla: "Wybrzeże JPII, kładka, Piłsudskiego, most" będzie miała 900m (długość kładki i mostu to po 150m).  Co to za spacer krótszy niż kilometr? Chodzić w kółko jak na wybiegu w więzieniu? Czy dokładać sobie dystans po deptaku (wtedy argument skrócenia trasy i tak nie ma znaczenia).


Kładka będzie służyć młodzieży, która w lecie, gdy zamkną pub przy tarasie, będzie mogła szybko pójść na dyskotekę po drugiej stronie.


Kładka jest tylko dla osób, które mieszkają w pobliżu tarasu, chcą się poszwendać niewiadomo gdzie, ale chcą, żeby było  poniżej 1km i raczej nie zależy im na spacerze z rodziną.

user
zasaniak 31.182.82.35 13.02.2015

Super miejsce i super pomysł, z kontestatorów z kmieci (mających działki po drugiej stronie na sanockiej) wychodzi wiocha - moja racja najmojsza. Odległość normalna dla spacerowiczów i w naturalnym nad sanem miejscu. Powinny powstać takie ze 2 kładki i zdecydowanie więcej ludzi chodziłoby piechotą.

user
Aqq 83.24.113.146 13.02.2015

To świetne miejsce na kładkę. Zwłaszcza, ze planowany jest także w niedalekiej 10-20 letniej przyszłości most na wysokości rzecznej :) Zagęszczenie przepraw powinno być cały czas ujmowane w budżecie miejskim. Ta kładka  znacznie wpłynie na rozładowanie ruchu pieszych i rowerzystów  na moście orląt. A chcąc iść np. na lodowisko z kmieci nie trzeba będzie obejść pół miasta :)

user
KAŁMANAWARDZE 91.234.245.3 14.02.2015

Porażka hahahhahahahaha   Beznadziejna  inwestycja    rzut kamieniem  kto najdalej   KONKURS   

user
Leszek.G Ślązak z nad Sanu 91.150.142.143 15.02.2015
Jeszcze za czasów galicyjskich Austriacy mieli plan budowy mostu,ale nie zdążyli,który miał by łączyć ulice Rzeczną w kierunku Krzemieńca i miał by to być most jezdny.Był już projekt współczesny budowy takiego mostu, w miesięczniku ''Nasz Przemyśl'' czy tez w internecie parę lat temu.Konstrukcja łukowa tego mostu sprzyjała otoczeniu,odciążony był by ruch kołowy w mieście i skrócony dojazd do stadionu,lodowiska i kolejki linowej na stok narciarski i masa wiele różnych zalet.W zamian nieszczęsnej przekornej kładki zrobić porządek w otoczeniu byłego hotelu ''Gromada" było stodołą ogrodzona siatką i byłą przystania wodna nadleśnictwa,zarośnięty teren zadrzewiony i zakrzaczony od 30lat czy nikt tego nie zauważył? Może tak ma być?W folderach turystycznych Przemyśl leży nad krętą rzeka San, tak jest tylko w gazetkach,w rzeczywistości zarośnięty i zamulony brzegi na wysokości hotelu.Młodzież może nie wie że w tym miejscu San był pięknie wybetonowany w kierunku jazu.Rada miasta niech nad tym problemem się pochyli.
user
piar 31.182.80.143 16.02.2015

warto zająć  się umysłami niektórych urzędników  coś mają nie pokoleji.proszę  podajcie nam nazwiska pomysłodawców tego idiotycznego projektu'ile dodatkowych autobusów można kupić za  pieniądze wydane na projekt -budowę podajcie kwotę inwestycji

user
blee 83.15.191.210 17.02.2015

@piar po co Ci autobusy na tej wichurze ? chcesz wkładać pieniądze w najgorzej zarządzaną instytucje w naszym mieście ? Do której co roku się dopłaca ? Po za tym, wiesz jak działają dotacje z UE ? Dostali na ten projekt pieniądze i koniec kropka. Jak będzie program na dotacje nierentownych firm jak MZK to będą się o to starać. Teraz postarali się o dotację na kładkę i chwała im za to :) + Za kładkę oby szybko powstała.

user
1234 178.43.89.246 17.02.2015
Kompletny cyrk - powstanie jeden z setek upychanych w wielu mieścinkach w całej Polsce twór.  Budżet partycypacyjny, nowe rady konsultacyjne, współpraca z mieszkańcami, realizacja inicjatyw lokalnych - czy to się sprawdzi - zobaczymy po latach... czy ktoś z forumowiczów brał udział lub czy słyszał o konsultacjach lokalizacji tego projektu? Mam wrażenie, że przez długi czas nic nie było słychać na ten temat, aż tu naraz - jest projekt, wizualizacja, czyli już wszystko klepnięte, possszło! Osobiście - lubię widok na zakole Sanu, w miejscu gdzie nowa kładka wejdzie w krajobraz,  byłoby lepiej odsunąć ją od zabytkowej części miasta.
user
Kocham Przemyśl 93.105.181.134 18.02.2015

Super! Gdy przyjeżdżam do Przemyśla i spaceruję z żoną i dziećmi wzdłuż Sanu często mamy ochotę przejść na drugą stronę do parku, ale nie zawsze chce się tyle cofać do mostu. Dla mnie fajne miejsce na tą kładkę

user
Nicki 31.182.84.50 18.02.2015

Jeśli to z kasy UE to dlaczego nie. A most na Kmieciach może kiedy indziej, jak emeryci zniknął. Swoją drogą Glazera i Kmiecie to strasznie zakompleksione osiedla. Na Borelowskiego przy Biedronce jakoś bloki nie pękają. A te debile z Glazera paniki narobiły i w gacie srać zaczęły I to samo na Kmieciach - BUHAHAHAHAAAAAAA Stare to a głupie że aż żal....

user
Dik 31.183.217.156 25.04.2015

To jest robione pod prezydenta Przemysla on tamtendy jeździ rowerem

user
janko 94.254.193.18 12:47:19 02-08-2015

i nie tylko on ja również z całą rodzina i z znajomymi jeżdżę rowerem

nr 49/2016
E-wydanie
elektroniczna wersja
"Życia Podkarpackiego"
w formacie PDF
przeglądaj
Przejdź na wersję Premium
dostęp do pełnych wersji artykułów
e-wydanie
prenumerata wydania papierowego
sprawdź wersję Premium