Życie Podkarpackie nr 49/2016 Życie Podkarpackie nr 49/2016

Życie Podkarpackie - informacje z regionu Przemyśla, Jarosławia, Lubaczowa, Przeworska

Życie.pl, nr 345/2016, Sobota 10 grudnia 2016 r., Julii i Daniela
Opublikowano
Przemyśl
Piesi i rowerzyści już korzystają z kładki w Przemyślu
Władysław Ortyl, marszałek województwa podkarpackiego i Robert Choma, prezydent Przemyśla, jako pierwsi przeszli otwartą dzisiaj, 30 bm. kładką pieszo-rowerową nad Sanem w tym mieście. Przeprawa stanowi element Wschodniego Szlaku Rowerowego „Green Velo”.
fot. zbiory własne
Władysław Ortyl (drugi z lewej), marszałek województwa podkarpackiego i Robert Choma (pierwszy z lewej), prezydent Przemyśla, jako pierwsi przeszli otwartą dzisiaj kładką pieszo-rowerową.

Kładka połączyła dwa popularne w Przemyślu deptaki – ulice Wybrzeże Józefa Piłsudskiego z Wybrzeżem Ojca Św. Jana Pawła II. Z nowej przeprawy wybudowanej w ramach projektu „Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej” mogą korzystać zarówno rowerzyści jak i piesi. Budowa pochłonęła blisko 4,9 mln zł. Wykonawcą była Skanska S.A. Prace prowadzono na obszarach zalewowych rzeki. Zakres prac obejmował budowę 138-metrowej podwieszanej kładki z drewna klejonego wraz z dojazdami oraz miejsce obsługi rowerzystów, które zostało zlokalizowane od strony Wybrzeża Marszałka Józefa Piłsudskiego.

Przeprawa stanowi element Wschodniego Szlaku Rowerowego „Green Velo”, mającego blisko 2000 km długości. Będzie on najdłuższym, spójnie oznakowanym szlakiem rowerowym w Polsce. Przebiega głównie po asfaltowych drogach publicznych o niskim natężeniu ruchu pojazdów, przez obszar 5 województw leżących we wschodniej części kraju: warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, lubelskiego, podkarpackiego i świętokrzyskiego.

W projekcie zaplanowano modernizację już istniejących tras rowerowych, budowę nowych, wykorzystanie istniejących dróg o niewielkim natężeniu ruchu, utworzenie sieci miejsc postojowych i odpowiednie oznakowanie całego szlaku. Niemal 580 km (29% długości trasy) stanowią odcinki prowadzące przez tereny leśne, a 180 km (9% długości trasy) przypada na doliny rzek.

fot. zbiory własne
Kładka stanowi element Wschodniego Szlaku Rowerowego „Green Velo”. Jej budowa trwała od wiosny br.
18 Komentarzy
user
skomentuj
Komentujesz jako:
user
a 94.40.44.230 30.10.2015

super

user
Mania 31.183.225.195 30.10.2015

ciekawe jak w czasie deszczu będzie spływać woda ? bo na moście  tym głównym nie można przejść tyle wody na chodniku stoi !!!!

user
lesio 31.128.8.212 16:16:46 30-10-2015

Wejdź pod kładkę i spójrz na jej spodnią część zobaczysz między deskami  niebo...  Już wiesz jak będzie spływać woda?

user
Jerzy 89.132.155.202 30.10.2015

A poswiecenie ile kosztowalo?

user
gugvj 31.61.136.67 30.10.2015

Miał być most jest kładka .

user
rowerzysta 185.18.135.231 30.10.2015

Asfalt na ścieżce rowerowej pod mostem Siwca jest spieprzony, są  nierówności i garby - jechałem tam dzisiaj rowerem. Komisja , która to będzie odbierać powinna  to zakwestionować i żądać poprawienia tej fuszerki.

user
WściekłyPrzemyślanin 164.126.13.227 30.10.2015

Po co kładka tak blisko mostu, po co?! Gdzie tu sens? 

Już mogli zbudować jakiś most na Kmieciach... 

Pieniądze wywalone w błoto. Kładka wygląda jak koryto dla świń, niższe osoby spacerujące po niej mają super widoki drewnianych desek na ściankach kładki... 

Po za tym budowa ścieżki rowerowej wzdłuż Wybrzeża Jana Pawła, zabrała miejsca parkingowe wielu mieszkańcom... 

Zamiast robić bezsensowne projekty mogli by poszerzyć tam ulice. Zlikwidować tą cholerną ścieżkę, rowery powinny ulicą jeździć, to zbyt małe miasto na takie pierdoły!!!

user
lucky 83.31.32.159 10:56:30 03-11-2015

bucu najlepiej wszystko krytykować

user
Dax 89.188.222.251 30.10.2015

Nie ważne co się "zrobi " -kładke, most, czy.... Ludziom i tak nie będzie pasować. Ludzie z natury tylko potrafią narzekać i nic więcej.  

user
hhgujh 37.47.5.116 30.10.2015

Miały być ścieżki rowerowe są brukowe .

user
aaaaa 94.40.44.230 15:57:14 31-10-2015
miałby debil jest psychiczny, ot porównanie
user
janeczek b. 178.42.48.133 31.10.2015

OWSZEM  SUUUUPER!!!!!

Ale należy jeszcze zainwestować w lepsze oświetlenie tej rowerowej przeprawy.

Jest za skromne.

Kładeczka Kaczyńskiego Jareczka lub Kuchcińskiego Mareczka wymaga większej oprawy świetlnej.


user
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 94.40.44.230 15:54:58 31-10-2015

widzisz sam przyznajesz rację janeczku dziękuję , ale boli wygrana i tak ma być,,,,,

user
Tgfffb 31.61.136.218 01.11.2015

Miał być most jest kładka , miał być aquapark jest sadzawka , miały być ścieżki rowerowe są brukowe 

user
AAAA 178.43.124.43 04.11.2015

obok castoramy remontuja tory i na przejeżdzie jest brak oswietlenia co zagraża życiu osobom, pieszym i co na to P rezydent  Miasta, który odpowiedzialny jest za stan bezpieczeństwa i porzadku publicznego

user
Wawiak 188.146.75.236 04.11.2015

I co to ma  być? Zero widoków, jeszcze tylko dodać dach i będzie tunel. Żenada, to jest zupełnie niepotrzebne. Z jednej i drugiej strony daleko. Nijak nie po drodze, a dla samej rekreacji to marnotrawstwo pieniędzy. 

user
MIESZKANCY 78.151.78.87 08.11.2015

DO PREZYDENTA MIASTA PRZEMYSLA

 OBYWATELA  ROBERTA CHOMY.

PANIE PREZYDENCIE MY MIESZKANCY STAREGO MIASTA tj. ULICY PILSUDSKIEGO I ULIC DO NIEJ PRZYLEGLYCH PROSIMY PANA O ZAINSTALOWANIE KAMER KTORE POZWOLA NA MONITORING NOWEJ KLADKI . JESTESMY ZANIEPOKOJENI ZE KILKA DNI PO JEJ ODDANIU NASTEPUJE JEJ DEWASTACJA .

JESTESMY PRZEKONANI ZE ZAINSTALOWANIE KAMER UKRUCI CHULIGANSKI PRECEDENS NISZCZENIA KLADKI KTORA SLUZY DLA OGOLU SPOLECZENSTWA I ZBODOWANA ZOSTALA CZESCIOWO Z NASZYCH PODATKOW.  POZDRAWIAMY PANA PREZYDENTA.

user
jolo 31.183.255.35 09.11.2015

do lucky:

bucu, najlepiej każdego nazwać bucem. Załóż fan-club ścieżkowy.

nr 49/2016
E-wydanie
elektroniczna wersja
"Życia Podkarpackiego"
w formacie PDF
przeglądaj
Przejdź na wersję Premium
dostęp do pełnych wersji artykułów
e-wydanie
prenumerata wydania papierowego
sprawdź wersję Premium