![Próbne obciążenie kładki na Sanie [WIDEO, ZDJĘCIA]](/media/articles-images/4630/e400a2111e255b382580a2ff53716381.jpg)
Trwa próbne obciążenie kładki, która jeszcze w tym miesiącu powinna zostać oddana do użytku.
W piątek w godzinach przedpołudniowych rozpoczęły się próby dynamiczne. Bierze w nich udział ok. 60 uczniów Zespołu Szkół Elektronicznych i Ogólnokształcących im. Prof. Janusza Groszkowskiego w Przemyślu oraz 20 studentów Politechniki Rzeszowskiej.
– Próby obciążeniowe polegają na wejściach na kładkę grup osób w różnej liczebności, które chodzą, biegają, tupią na obiekcie, na wyraźne sygnały osoby prowadzącej – mówi Agnieszka Kotela z firmy Skanska, która realizuje inwestycję.
– W tym czasie czujniki rejestrują, jak kładka zachowuje się, gdy korzysta z niej równocześnie tyle osób – informuje Mirosław Gucwa, menadżer projektu Skanska. –Wszystko po to, aby być pewnym, że ugięcia nie są większe od tych, które przewidziano w projekcie – dodaje.
Koszt całego zadania, realizowanego w ramach projektu „Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej”, to blisko 4,9 mln zł brutto.
Statyczna próba obciążeniowa miała miejsce w czwartek. Wtedy na konstrukcji przeprawy umieszczono balasty o łącznej masie ponad 70 ton, co jest równe wadze blisko 900 osób.
Wtedy też pracownicy jednostki badawczej wykonujący próbne obciążenie, zamontowali czujniki w kilku charakterystycznych punktach konstrukcji kładki: na powierzchni dolnej i górnej dźwigarów, na linach stalowych podwieszających kładkę, stalowym pylonie oraz żelbetowych podporach. Czujniki rejestrują ugięcia, naprężenia i osiadania podpór.