Życie Podkarpackie nr 48/2016 Życie Podkarpackie nr 48/2016

Życie Podkarpackie - informacje z regionu Przemyśla, Jarosławia, Lubaczowa, Przeworska

Życie.pl, nr 338/2016, Sobota 3 grudnia 2016 r., Franciszka i Ksawerego
Opublikowano
Przemyśl
W poniedziałek obrócą kładkę nad Sanem
24 bm. o godz. 13 rozpocznie się obrót kładki pieszo-rowerowej, która zawiśnie nad Sanem w Przemyślu. Przeprawa jest elementem projektu „Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej".
fot. Skanska
Aby obiekt znalazł się nad wodą, po podwieszeniu pomostu, wykonany zostanie obrót kładki o 90 stopni.

Konstrukcję kładki tworzy stalowy pylon o wysokości 38 m wraz z dwoma dźwigarami z drewna klejonego o wysokości 155 cm i długości 138 m, stężonymi stalowym rusztem. Dźwigary są jednocześnie balustradami, które zabezpieczają ruch pieszych i rowerzystów. Kładka została podwieszona za pomocą 24 stalowych lin o średnicy 32 oraz 40 mm. Jej pokład oraz wewnętrzne obicie zostały wykonane z drewna kompozytowego odpornego na działanie warunków atmosferycznych. Cała konstrukcja waży blisko 175 ton.

Montaż kładki odbywał się na terenie zalewowym, równolegle do brzegów rzeki. Wynikało to z braku możliwości ingerowania rusztowaniami tymczasowymi w koryto rzeki. Teren znajduje się w zabytkowej części miasta oraz jest objęty projektem Natura 2000.

Aby obiekt znalazł się nad wodą, po podwieszeniu pomostu, wykonany zostanie obrót kładki o 90 stopni. Aby było to możliwe pylon wsparto na konstrukcji pomocniczej tworzącej podporę kroczącą, która będzie obracała się po specjalnie przygotowanym stalowym ślizgu razem z całą konstrukcją kładki. Aby zapewnić stateczność, podpora ta zostanie dociążona balastem o masie 30 ton.

– Po przełożeniu kładki na drugi brzeg rozpoczną się prace związane z doprężeniem lin, do których podwieszony jest drewniany pomost – wyjaśnia Marcin Narolewski, menadżer projektu Skanska, odpowiedzialny za roboty mostowe. – Ostatnim etapem prac będzie próbne obciążenie kładki, które polegać będzie na pomiarach ugięć i przemieszczeń kładki pod wpływem obciążenia ruchem pieszych i rowerzystów. Wszystko po to, aby być pewnym, że ugięcia nie są większe od tych przewidzianych w projekcie. Jest to kolejny ciekawy etap budowy, do przeprowadzenia którego  niezbędnych będzie ok. 40 osób – zaproszonych pracowników Skanska S.A. – dodaje.
4 Komentarze
user
skomentuj
Komentujesz jako:
user
rON oCZYWISTEK 94.40.75.10 23.08.2015


To będzie żmudna, frapująca, niebezpieczna i DESPERACKA operacja !!! Może uda mi się to zobaczyć ?!?

user
kvcghjhhj 83.6.6.249 24.08.2015

Miał być most będzie kładka, miał być Aquapark jest sadzawka.

user
Piotr 31.183.225.247 11:53:51 24-08-2015

Most koło hotelu, pierwszy słyszę. Most owszem ale na Kmieciach ma być. Aquapark zdecydowanie odradzam, wolałbym jeziorka z ciepłą wodą, idealne na okres zimowa takie ciepłe źródełka.

user
mk 212.90.177.26 25.08.2015

"Montaż kładki odbywał się na terenie zalewowym, równolegle do brzegów rzeki. Wynikało to z braku możliwości ingerowania rusztowaniami tymczasowymi w koryto rzeki. Teren znajduje się w zabytkowej części miasta oraz jest objęty projektem Natura 2000."  TO JEST DZIWNE, PRZECIEŻ NAWET UWZGLĘDNIAJĄC  UWARUNKOWANIA  EKOLOGICZNE ,  TO NA CZAS BUDOWY  INGERENCJA  - JAK TO SZUMNIE BRZMI-  W KORYTO RZEKI   NIKOMU NIE POWINNO PRZESZKADZAĆ I ZAGRAŻAĆ

nr 48/2016
E-wydanie
elektroniczna wersja
"Życia Podkarpackiego"
w formacie PDF
przeglądaj
Przejdź na wersję Premium
dostęp do pełnych wersji artykułów
e-wydanie
prenumerata wydania papierowego
sprawdź wersję Premium
Sonda
Prezenty z okazji mikołajek lub pod choinkę...
  • Kupuję on-line
  • Wynajduję w małych sklepikach lub centrach handlowych
  • Stawiam na bony podarunkowe
  • Sam tworzę