Życie Podkarpackie nr 49/2019 Życie Podkarpackie nr 49/2019

Życie Podkarpackie - informacje z regionu Przemyśla, Jarosławia, Lubaczowa, Przeworska

Życie.pl, nr 344/2019, Wtorek 10 grudnia 2019 r., Julii i Daniela
Opublikowano
Przemyśl
Ceny za śmieci w górę! Znamy propozycję nowych stawek
W mikołajki ma zapaść decyzja, ile będziemy płacić za śmieci w przyszłym roku. 23 za odpady segregowane i 46 zł za niesegregowane – takie stawki zostaną przedstawione radnym miejskim na najbliższej, piątkowej sesji (6 grudnia).
fot. Paweł Bugira
Sesja została zwołana w trybie nadzwyczajnym na piątek, 6 grudnia, na godz. 17.00. Głównym tematem będzie ustalenie stawek za odbiór odpadów segregowanych i niesegregowanych.

O tym, że Przemyślowi grozi drastyczna podwyżka opłat za śmieci pisaliśmy już w lipcu i wrześniu. Najpierw informowaliśmy o piśmie Zakładów Usługowych „Południe”, które są operatorem Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych (RIPOK) dla Przemyśla. Z jego treści wynikało, że w kraju brakuje instalacji do utylizacji śmieci, które nie nadają się do recyklingu i biodegradacji. Kolejny powód podnoszenia cen: kiedyś ZU „Południe” uzyskiwały nawet 100 zł za tonę folii, natomiast obecnie to one muszą zapłacić za odebranie tego surowca 440 zł, gdyż „załamał się w Polsce rynek recyklingu folii w Polsce”. Przekaz spółki był prosty: albo w Przemyślu powstanie spalarnia odpadów, albo czeka nas radykalna podwyżka.

Planowany, drastyczny wzrost cen potwierdził nam na początku września sekretarz miasta Dariusz Łapa. – Szacowana stawka w przyszłym roku za segregowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych wyniesie około 30 zł od mieszkańca – mówił na naszych łamach.

Powodem takiego stanu rzecz była wysokość cen ofertowych złożonych w przetargu na zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Miejskiej Przemyśl w 2020 r.


Obecnie stawka za selektywną zbiórkę śmieci wynosi 14 zł od mieszkańca, za nieselektywną – 20 zł. Projekt uchwały przewiduje, że wzrosną one odpowiednio do 23 i 46 zł.

Zaplanowana jest też zniżka w wysokości 1 zł dla mieszkańców kompostujących bioodpady w kompostowniku przydomowym.

 

 

 

47 Komentarzy
user
skomentuj
Komentujesz jako:
user
Tadeusz 79.191.68.29 04.12.2019

Teraz już wiemy jaki był cel wprowadzenia fermentu ze zmianą nazwy ulicy. nie wiem czy się udało poróżnić mieszkańców.

Mam nadzieję,że nie.

Ale pokazano nam jak płytkich umysłowo mamy niektórych radnych.



user
Kornel 31.183.216.48 13:41:03 04-12-2019
I nie tylko radnych co uwidoczniło się ........
user
A nie pisałem przemyski obserwato 5.184.231.20 04.12.2019

Marchewka się skończyła, zaczynają się igrzyska. Ale stała mantra, jaki pan, taki kram, wyborcy kukiza i Bakuna głowy to góry, to dopiero początek  chocholego  tańca. Ale co tam podwyżki, będzie 3 lodowiska. 

user
Kornel 31.183.216.48 13:39:49 04-12-2019

Cudaku z pustym czerepem co ma Bakun do tego.... ?

user
Obiektywny 5.173.160.235 13:44:48 04-12-2019

To tylko w Przemyślu Bakun podwyższa? Widzi Pan co się dzieje we wszystkich gminach dookoła? Skończcie naprawdę tę PISowską nagonkę, bo kto jest odpowiedzialny za bałagan w gospodarce odpadami to wszyscy wiedzą.

user
Anonymus 5.173.72.230 04.12.2019

Teraz zamiast grzybów w lesie będą śmieci 

user
Kowalski 81.161.203.138 21:35:43 08-12-2019

100%podwyszki za śmieci to pewnie pobory podniosą 100%.jak prezydent zarabia 12000to mu nie przeszkadza a co mają powiedzieć ci co zarabiają minimum. Ja proponuję wypierniczać do lasu , pod urzæd prezydenta,wójta czy burmistrza. To są jaja . Szpital nie przyjmuje planowanych przyjęć bo kasy brakuje a nasz prezydent paczki tam rozdaje to super ale powinien walczyć o kasę na niego bo zamkną jak ten na słowackiego

user
fhjj 31.0.22.228 04.12.2019
Znowu wina Bakuna, a podwyżki śmieci będą w całej Polsce.
user
y 37.30.34.109 04.12.2019
184 zł rodzina czteroosobowa za niesegregowane policzcie przez rok 2208zł super trzeba oddać 500 plus a to tylko wierzchołek góry lodowej... Sypie się wszystko suweren wstał z kolan...
user
gosc 79.191.64.183 15:04:02 04-12-2019

boli cie 500+ 

user
pytam 185.18.135.7 04.12.2019

Istniało kiedyś takie coś jak Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania,co się z nim stało?

user
asdf 46.134.168.75 18:08:15 05-12-2019

Zniszczono tak jak wszystkie miejskie przedsiębiorstwa .

user
Jan 31.183.188.244 04.12.2019

Chcieliśmy ponoć "demokracji"  , "wolności",  wolnego rynku i co za tym idzie  wolnych cen  to mamy.  Zamknąć buzie i płacić.

Polska jest  krajem totalnie upadłym,   do kraju sprowadzamy miliony  ton śmieci z całej Europy i nie tylko. A cwaniacy się  bogacą, podpalają  olbrzymie wysypiska sprowadzonych śmieci, straż pożarna gasi kto płaci straży ?  odpowiedź brzmi podatnik czyli my. Na końcu państwo /  gminy/  będzie zmuszone  utylizować  te pogorzeliska ,zakopane beczki z chemicznymi  substancjami bo będą zagrażać  środowisku  i tym samym społeczeństwu, kto za  to  zapłaci?- oczywiście podatnik.  W tym kraju z wszystko płaci podatnik bo przecież jest wolny rynek.  I   jest  demokracja -przecież wybieramy sobie władzę która nami rządzi. Za każdy przekręt władzy kto zapłaci?  Podatnik. Były prezydent podpisał niekorzystną  dla mieszkańców  umowę  z cwaniakami  i kto zapłaci -mieszkaniec miasta.A były prezydent dostał  na koniec dobrze płatną posadę  a my mieszkańcy królewskiego grodu płaćmy, bez gadania.

user
`MIMI 185.18.133.240 08:38:15 05-12-2019

do Jan człowieku widać ,że wiedzę swoją  czerpiesz z jakiś brukowców. Przeczytaj informacje ,że ceny śmieci idą w górę w całej POLSCE!!!!!!! Co jest winny były prezydent i 6ten obecny ??? oni napisali ustawę ?!? Puknij się w łeb człowieku !

user
Jan 31.183.188.244 12:36:50 05-12-2019

do @  MIMI ,  to ty się puknij, kto wydzierżawił nowo wybudowane śmietnisko na 30 lat "  Zakładowi Południe-Kraków"   ?

Pogadaj z p.Błażejem Wilk, jasno tą sprawę ci wyjaśni .   A może masz dojście do męża byłej pani skarbnik, który  zdaje się że otrzymał dobry stołek po  wydzierżawieniu śmietniska przez miasto, może też  jak zechce sporo ci wyjaśnić ,choć wątpię

"Zasadniczą przyczyną podwyżki jest podnoszenie stawek przez Zakład Usługowy „Południe” sp. z o.o. w Krakowie, który jest

operatorem sortowni odpadów i wysypiska śmieci w Przemyślu. Kilka lat temu, gdy ta sortownia była otwierana wówczas wiceprezydent mówił, że jest to prywatna inwestycja z korzyścią dla mieszkańców, która realizuje to nad czym miasto pracowało od kilku lat. Tymczasem to co miało być sukcesem okazuje się teraz wielkim problemem. Straciliśmy kontrolę nad gospodarką śmieciową w mieście. W 2016 r. wzrost opłat za opłaty selektywne wyniósł prawie 50%. Jest to swoista „nagroda” ze strony zakładu dla mieszkańców, którzy zdecydowali się na proekologiczne postawy w domowej gospodarce odpadami.– mówi Błażej Wilk.

ZU „Południe” nabył od Gminy Miejskiej Przemyśl działki, na której zlokalizował swój zakład, miasto również wydzierżawiło mu w 2014 r. na okres 30 lat teren miejskiego składowiska odpadów."


Co wynika  z ustawy rządowej to jedno a sprawa utraty kontroli  przez miasto nad  gospodarką śmieciową to drugie. I za to drugie odpowiada były prezydent.



user
Pjoter 85.89.174.196 04.12.2019

A Ja się nie zgadzam. I CO ;) ??

user
Jan 31.183.188.244 15:26:47 04-12-2019

Z czym się nie zgadzasz?  sprecyzuj.

user
Pjoter 85.89.174.196 15:47:59 04-12-2019

@Jan - 31.183.188.244


Nie zgadzam się na podwyżkę za wywóz śmieci.

XXI wiek, miało być czysto, tanio, a tu H..... na maksa.

Pi.....ć ekologię i Gretę....

XD
user
P. O 5.184.231.20 04.12.2019

Do głąba zwanego kornelem   rozumiem że ten pusty czerrp należy do twojej mamusi może tatusia., twój wybór smarkaczu. 

user
ryszarddurman 31.183.170.187 04.12.2019

czy przed podwyżką tej usługi zobaczymy jej kalkulację kosztów ? odbiór , składowanie , recykling ...itd.,jednego m.3 poszczególnych frakcji z osobna i zmieszanych.

Panowie radni , otrzymaliście nasze głosy , pokażcie ,że słusznie!

user
Onslow 81.161.203.159 04.12.2019
Zanim ktoś zacznie krytykować prezydenta miasta, firmę która zajmuje się odbiorem odpadów i tę, która prowadzi składowisko odpadów, niech zajrzy do rozporządzenia dot. stawek opłat za korzystanie ze środowiska (Dz.U. z 2017 r. poz. 2490). W roku 2018 za składowanie na składowisku tony odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych) płacono 140 zł, w roku 2019 - 170 zł, a w roku przyszłym stawka ta wyniesie 270 zł za tonę, co oznacza wzrost w stosunku do obecnego roku o ok. 59%. Kto ustala stawki i dlaczego są one tak wysokie? Należy pytać u źródła. A gdzie te opłaty wpływają? Oczywiście zasilają budżet Państwa. No tak, a co z odpadami segregowanymi? Niestety, ale z nimi są problemy. I tu wypadałoby wyjaśnić, dlaczego pomimo nałożonego na obywateli obowiązku segregacji, co ułatwia ich recykling, opłaty wzrastają? Nich ich nie chce przyjąć? Bo taniej jest wyprodukować nową butelkę z plastiku niż wykorzystać używaną, która po kilku procesach odzysku nie nadaje się do dalszego przerobu? To tylko kilka uwag.


user
G 37.248.165.152 17:57:10 04-12-2019

Masz rację, miałem miałem okazję być na pewnym składzie, gościu zbierał folie i belowal, miał zbyt, a tu nagle jakieś zmiany i chłop został z folią. I sam będzie musiał teraz zapłacić za odbiór.. 

user
ryszarddurman 31.183.170.187 18:09:34 04-12-2019

wcześniejsze lata , wysypisko w Młynach- cena za niesegregowane w granicach siedmiu zł.,nowe wysypisko w Przemyślu(koszt transportu)tym samym opłaty winne być niższe ,odbiór odpadów prowadzą te same firmy i opłaty rosną o 100% , wszyscy zarabiają oprócz mieszkańców, oczywiście, mimo to miasto pozbywa się wysypiska ,wcześniej mocno inwestując w miejską firmę wywożącą odpady i w infrastrukturę .I dziś nadal aktualne jest pytanie ,kto naprawdę na tym zarobił i pewnie dalej zarabia bo to wzrost opłat znowu o 100% ?

user
Onslow 81.161.203.159 19:54:24 04-12-2019

Odpady to problem światowy i nie da się go rozwiązać poprzez podniesienie stawek opłat za ich składowanie. Jeżeli nie zmieni się ogólnoświatowa polityka w zakresie opakowań, przede wszystkim plastikowych, zaleją one cały ziemski glob wpływając negatywnie na poziom ludzkiego zdrowia i życia. 

Wiele Państw chcąc ograniczyć ilość odpadów składowanych na składowiskach, zmusza społeczeństwo do ich obowiązkowej segregacji. Problem w tym, że polityka ta nie idzie w parze z popytem na segregowane odpady i w konsekwencji odpady te trafiają na składowisko. Koszty jednej i drugiej operacji ponoszą niestety odbiorcy odpadów, a nie ich wytwórcy. Wystarczy zajrzeć do własnego kosza na odpady. Ile z nich to efekt naszej działalności, a ile to odpad, który dostarczył Ci producent telewizora czy dostawca pizzy, za który niestety już zapłaciłeś kupując dany produkt? Kuriozalne jest więc to, że to właśnie TY, jako odbiorca musisz odpowiadać za coś czego nie wytworzyłeś, a chcąc się go pozbyć ponosisz koszty jego recyklingu, utylizacji, składowania, nie wspominając o Twojej darmowej ich segregacji, za co nikt Ci nie płaci.  

user
gg 81.161.203.134 04.12.2019

WSZĘDZIE ceny śmieci idą w górę,  ale życie tradycyjnie jedzie po Władzach Przemyśla, a może by tak ruszyć dupę zza biurka i rozeznać się gdzie i ile i czym to jest spowodowane, a może to za trudne ..

user
Czytający 37.47.84.222 17:20:25 04-12-2019

A gdzie tu jest jazda po władzach?

user
asdf 46.134.24.31 04.12.2019

I tak oto 500 plus wróci na śmietnisko hahahahhahhahahhaha

user
Kwa Kwa 88.156.141.202 04.12.2019

ciemnocie nic nie przeszkadza, ani latający za ich (nasze) pieniądze były marszałek pilot ani drożyzna galopująca już ani kolejne podwyżki energii, czynszu i z tytułu wywozu śmieci.  Ciemnogród leci w niedzielę do kościoła, później leci na wybory i głosuje na PiS, a tam przedstaciele dobrej zmiany vide Kurski biorą ich za idiotów. Więc teraz wam zapchają gęby przed wyborami na Dudę, a od czerwca będą kolejne niespodzianki finansowe. Płacz i płać, tylko nie zapomnij zagłosować na Dudę, jak ksiądz każe z dobrą zmianą.

user
Nowy 185.239.43.7 04.12.2019

500 + wraca do PiS :(

user
obywatel 185.38.225.7 04.12.2019
znam "pacjenta" - typ fredka kiepskiego-t , który przy 4 dzieci  i pracującej żonie i iluś tam zasiłkach "szcza" na nas wszystkich pracujących za 2400 netto. w kościele jest co 3 dzień i jak to gorliwy katolik od czasu jeb.ie żonie z "Liścia"
user
asdf 46.134.168.75 18:10:37 05-12-2019
zazdrościsz czy żalisz się .
user
punk 83.31.198.22 05.12.2019

Można się cieszyć, że zamiast 30 zł w promocji będzie 23 zł. To nadal na tyle dużo, że spora część mieszkańców zwyczajnie nie będzie płacić... Można mówić, że władze nie mają nic do podwyżek, że to akcja ogólnopolska, bo złe przepisy itd... Rzeczywistość jest taka, że segregacja śmieci jest na "niby", ale jak stwierdził sam szanowny Prezydent - nie będzie nikogo ścigał za wyrzucanie śmieci niesegregowanych... Żenada, to mało powiedziane. To właśnie na segregacji śmieci można zaoszczędzić, sprzedając pozyskane surowce. Przykład z folią i plastikiem jest wybiórczy - są jeszcze metale i szkło,  na których można zarobić. Odrobinę więcej organizacji. I pytania -1) dlaczego nie dostajemy worków na odpady w tej cenie? 2) dlaczego, pomimo segregacji - i tak wszystko trafia do jednego kontenera? 3) dlaczego firmy wywożące śmieci nie są obciążone uprzątnięciem terenów wokół publicznych śmietników?

user
Incognito 31.183.173.178 22:04:45 05-12-2019

2 pytanie to bardzo prosta odpowiedź.  Odpady segregowane trafiają do jednego kontenera ponieważ Polacy nie potrafią jeszcze segregowac śmieci i  po przywiezieniu śmieci następuje ich ponowną segregacja aby w 100% być pewnym że są dobrze posegregowane śmieci. Bo w momencie kiedy ktoś wyrzuca butelkę z nakrętka osoba pracująca na segregacji musi ta nakrętek zdjąć. Więc wysyłają 1 smieciarke po wszystko a nie 2 osobne bo to dodatkowy koszt (paliwo, kierowca itp) więc są to koszty dodatkowe. Gdy nauczymy się segregowqc to nie będzie potrzeby aby segregowqc kilkakrotnie te same śmieci ale przy podejściu Polaków to prędko się nie doczekamy. 

user
Ros 31.183.169.59 05.12.2019

Niestety.Ja tez jestem wyborca Prezydenta Bakuna.I niestety.Mialo byc inaczej.A teraz oprocz fenomenalnej polityki pijarowskiej nie wychodzi temu Panu nic,bo na wszystko ma odpowiedz,ze nie ma pieniedzy.A skad mieszkancy tego miasta maja miec?Skad wezma pieniadze?A to ze wokolo wszyscy podwyzszaja to nie znaczy ze u nas tez podwyzki moga byc.Przeciez bieda ciagnie nasze miasto na dno.Statystyki chocby o bezrobociu i inne o tym mowia.Chyba czas na opozycje.Pana Prezydenta i wszystkich radnych wyborcy napewno rozlicza. Nie na podwyzki w tym miescie liczymy.I nie obchodza nas inne miasta.My mieszkancy zyjemy tu w Przemyslu.! 

user
`mini 185.18.133.240 08:41:02 05-12-2019
podwyżki są w całej Polsce bo taka jest ustawa, żyjesz w |Przemyślu który jest w POolsce !!!!!!!!!!
user
DOC 155.133.92.98 08:57:48 05-12-2019

Podwyżki są w całym kraju, nie tylko w Przemyślu.

Może Pan podziękować rządowi - bo jak ktoś kiedyś powiedział

,,z pustego i Salomon nie naleje".

Socjal rozdawany na lewo i prawo skutkuje teraz:

- podniesieniem cen energii,

- podniesieniem cen czynszu,

-podniesieniem akcyzy do 10% !

- podniesieniem cen za towary i usługi.

Proszę dodatkowo pamiętać, że rząd (czyt. PIS) dał podwyżki nauczycielom w połowie roku ! a kto ma zabezpieczyć środki w budżecie na to - oczywiście samorządy czyli m. in. miast Przemyśl

user
znam ich 5.173.64.173 05.12.2019

Kombinatorów z Krakowa powinna załatwić Przemyska Prokuratura.

user
z podniesioną przyłbicą 185.239.43.7 05.12.2019

Pobieracie pincet plusy, emerytury plusy, zasiłki plusy, podwyższają wam sztucznie pensję, głosowaliście za wstąpieniem do UE to co się dziwicie, że ceny w całym kraju rosną? Rosną i będą rosły takie jest prawo rynku i efekty wprowadzania dyrektyw UE. Tutaj nawet Prezydent Bakun z Haryszczakiem i kilkoma innymi kandydatami na prezydenta Przemyśla nic nie poradzą. Obojętne czy rządziliby wspólnie, czy też z osobna. 

Życzę zdrowia dla wszystkich, zwłaszcza tych biednych, niemyślących.

user
Xxx 81.161.205.144 05.12.2019

W Żurawicy już podniesiono na 24 segregowane i 48 niesegregowane.


user
Obiektywny 94.254.212.189 05.12.2019

Droga redakcjo rozpisujecie się na temat podwyżki śmieci która nie jest uzależniona od władz samorządowa a która wynika z regulacji ustawowych itp. Drodzy redaktorzy zajmijcie się tematem MZK który pomimo pomocy kredytowej banku którą zabezpieczają niektóre spółki miejskie i tak idzie ku upadkowi. Np. na ob cna chwilę komornik zaplombować dwa autobusy z 9 nowo zakupionych z braku spłaty kredytu. Problem jest taki że MZK będzie wciągać za sobą kolejne spółki. Rozwiązania są dwa albo pełna prywatyzacja co było by z dużo niekorzyścią dla pracowników tej spółki albo wkoncu urząd weźmie się do pracy i zacznie ratować spółkę bo narazie stwarza pozory. I nie ma się co rozgadywac że to nie my zrobiliśmy tylko oni. Trzeba działać i to szybko bo panie prezydencie za chwilę kolejne spółki będzie pan miał na sumieniu 

user
bardzo obiektywny 185.239.43.7 13:40:07 05-12-2019

Panie Obiektywny więcej konkretów bo proponuje pan albo prywatyzację (co nie jest wbrew pozorom takie złe) albo wytężoną pracę Rady Miasta. Tylko nie wiem w jakim charakterze? Bo jeżeli zamiast kierowców mieliby pracować Prezydent z radnymi to mogłoby się szybko okazać, że kierowcy i inni pracownicy MZK są zbędni... 

MZK jest w takiej kondycji między innymi za sprawą tych pracowników, często gęsto zrzeszonych w związkach zawodowych.  Ostatnio siłą wymusili podwyżki. Należy wspomnieć też o złej manierze umieszczania swoich ludzi w spółkach miasta przez poprzedników, niekoniecznie szło to w parze z jakością podejmowanych decyzji.


Żadna praca Rady Miasta i Prezydenta nie pomoże i nie załatwi tej sprawy tak aby pracownicy byli zadowoleni, a spółka samodzielnie funkcjonowała. Uważam, że jeżeli spółka jest nierentowna to albo jest niepotrzebna mieszkańcom, albo w przeszłości narobiła długów i jest sobie sama winna. Dlaczego mieszkańcy Przemyśla mają zrzucać się na pensje dla pracowników tego podmiotu? Jeżeli coś jest nieopłacalne to należy to sprzedać, zlikwidować albo zreorganizować, ale tak żeby po pierwsze wyprowadzić spółkę na prostą co niestety może objawić się niezadowoleniem pracowników...

user
Obiektywny 94.254.212.189 13:56:32 05-12-2019

Zgodzę się z tezą że jak co s jest nie rentowne generuje straty to trzeba zlikwidować lub reorganizować. Wiadomo że na tej całej sytuacji ktoś będzie cierpiał. Owszem zgodzę się również że poprzednia Ekipa dawała swoim nie zawsze wykwalifikowanym ludziom stanowiska prezesowskie dyrektorskie itp. Ale teraz pytanie czy każdy nowo wybrany prezes czy dyrektor jest w pełni merytoryczny do piastowania funkcji jaką mu powierzono. MOPS jakoś ogarnia temat Posir ciężko mi się wypowiedzieć Parr kolejny TRUP na utrzymaniu UM ale dyrektor dobry kolega prezydenta. Pwik prezes z importu odzysk po szpitalu w Żurawicy który zaczyna robić to samo co tam.  Prezes w pgm dziwnym trafem nie wybrany bo prezydent chciał wsadzić koleżankę swoją a to koalicjant się obudził i ni zgodził na to. Więc jak sami widzimy prezesi/dyrektorzy pana prezydenta  to zazwyczaj osoby nie przygotowani merytorycznie tylko tz kolesiostwo

user
obiektywny do bólu 185.239.43.7 14:07:25 05-12-2019

Czyli krótko mówiąc Pana wpis był nacechowany niechęcią do obecnej władzy?

Jeżeli coś jest nierentowne to można jeszcze sprzedać, nie zapominajmy o tym.

Nie wymienił Pan jeszcze jednego prezesa, który jak wieść niesie, zamienił zarządzanie nieruchomościami na pracę w okolicach ulicy Sportowej, oczywiście na podobnym stanowisku... Tylko kto mu to załatwił, bo akurat w Tamtym miejscu Pan Prezydent i Rada Miejska mają ograniczone oddziaływanie...

user
Obiektywny 94.254.212.189 15:07:55 05-12-2019

Nie chodzi o nie chęć do obecnej władzy tylko chodzi o to że robią to samo co poprzednicy ustawiają stołki tz swoimi nie merytorycznymi ludzmi. Idąc do wyborów w 2018 mieszkańcy głosowali bo chcieli zmian jakie zagwarantował im wtedy kandydat na prezydenta pan Bakun. Wiadomo jak to wygląda na obecną chwile. Zmieniło się nazwisko prezydenta a standardy we wszystkich aspektach pozostały te same. A jeżeli chodzi o poprzedniego prezesa pgm idzie tą samą drogą kariery co pani  p o wojewodzina która ma problemy z liczeniem do 200. 

user
trea 46.134.168.75 18:11:32 05-12-2019
To po wuj nam te władze jak one nic nie mogą oprócz brania co miesięcznych poborów od nas .
user
Maximus Segregatus 83.26.198.127 05.12.2019


Ekspert ze Szwecji a więc ze wzorcowego kraju wyznaczającego standardy dla całej Unii stwierdza: „fundamentalne znaczenie w sukcesie gospodarki municypalnej ma fakt - że w Szwecji, Danii, Niemczech, Austrii, Holandii i w pozostałych krajach „starej Unii” w których system zadań publicznych realizowany jest przez spółki komunalne, w ramach zasady naturalnego monopolu in-house - jest zdecydowanie tańszy. DLATEGO, ŻE Z SAMEJ DEFINICJI SPÓŁKI GMINNE POWINNY BYĆ NON PROFIT, BEZZYSKOWE. W związku z tym, to samo z siebie powinno prowadzić do sytuacji, gdzie na takim rozwiązaniu mieszkaniec gminy tylko zyskuje”… i pilnuje kartką wyborczą wysokości comiesięcznych opłat bo w takim systemie żadna rada nie powie: „to nie my podnosimy – to wolny rynek wyłaniany w przetargu”… To naprawdę wstyd, że minęły cztery lata a trafna diagnoza jednego ze znacznych burmistrzów PiS sprzed siedmiu lat dotycząca łupienia polskich rodzin na comiesięcznych opłatach za śmieci – pozostaje nadal jako niezałatwiona bolączka… pb.pl/czarna-wizja-smieciowa-691523 … Łatwo sprawdzić jakie firmy konsumują comiesięczne opłaty Polaków… Nie wszyscy wiedzą, że za odpady płacimy już więcej niż bogaci Niemcy… niewygodne.info.pl/artykul9/04673-Za-smieci-placimy-czesto-wiecej-niz-Niemcy.htm  

user
ewa s 185.25.123.237 06.12.2019

Najbardziej zwyrodniała sprawa, aby zarobić na coraz biedniejszych mieszkańcach Przemyśla, a pierdyknąć tych przemyskich dziadów po kieszeni na śmieciach. Przecież to jest już afera, aby okradać mieszkańców Przemyśla, czy aby nie powinna zająć się tym CBA ? czy CBA nie powinna zająć się PGM-em i zgrają okradających przemyślan. Rozpędzić jak najszybciej nierobów i złodziei z PGM i z ADM-ów. Przecież te instytucje zupełnie nie są mieszkańcom Przemyśla zupełnie potrzebni. Popatrzcie jakie te oprychy z PGM i ADM pobudowali sobie luksusowe wille, jakimi jeżdżą wypasionymi brykami, przecież na utrzymanie tych luksusów potrzeba pieniędzy a więc trzas pras i podwyżki śmieciowe od biedaków przemyskich

nr 49/2019
E-wydanie
elektroniczna wersja
"Życia Podkarpackiego"
w formacie PDF
przeglądaj
Przejdź na wersję Premium
dostęp do pełnych wersji artykułów
e-wydanie
prenumerata wydania papierowego
sprawdź wersję Premium