Życie Podkarpackie nr 30/2020 Życie Podkarpackie nr 30/2020

Życie Podkarpackie - informacje z regionu Przemyśla, Jarosławia, Lubaczowa, Przeworska

Życie.pl, nr 217/2020, Wtorek 4 sierpnia 2020 r., Dominika i Protazego
Opublikowano
Przemyśl
W Przemyślu będą 3 lodowiska
Według zapowiedzi władz Przemyśla, tej zimy będzie można korzystać z trzech sztucznych lodowisk: przy ul. Sanockiej, Dworskiego i – nowość – na pl. Niepodległości.
Z lodowiska chętnie korzystają uczniowie przemyskich szkół.
fot. Paweł Bugira
Z lodowiska chętnie korzystają uczniowie przemyskich szkół.

Tradycyjnie sztuczne lodowisko stanie przy ul. Sanockiej. Podobnie, jak w roku ubiegłym, będzie to lodowisko mobilne, ale tej zimy ma być ono zadaszone. Otwarcie ofert nastąpiło 22 listopada, a najkorzystniejszą przedstawiła firma Amak z Jastrzębia Zdroju – (...)

artykuł premium
Przeczytałeś tylko fragment tekstu.
Chcesz mieć dostęp do pełnej treści tego i wszystkich
innych artykułów na Życie.pl?
Przejdź na wersję Premium
już od 5,99 zł miesięcznie
Masz już wykupiony dostęp? zaloguj się
Co otrzymasz w wersji Premium?
Dostęp do pełnych wersji wszystkich artykułów
Dostęp do e-wydań
Dostęp do ogłoszeń drobnych z gazety Życie Podkarpackie
Rabaty przy prenumeracie
Dowiedz się więcej
16 Komentarzy
user
skomentuj
Komentujesz jako:
user
radzący przemyski obserwator 83.31.137.108 27.11.2019

Rozumiem Bakuna że w 1 rocznicę marnych rządów Kukiz 15 a obecnie udających że ze swoim guru nie mają nic wspólnego tak jak on  grajek Kukiz udaje że jego posłowanie było co najmniej  rewelacyjne i rewolucyjne chce pokazać że  jednak nie jest wybrany na pokaz, nie jest gospodarczym statystą , gospodarzem malowanym   więc próbuje wysupłać z marnej kasy miasta a w rzeczywistości pieniędzy nas wszystkich podatników by pokazać że jest z dziećmi , młodymi  ludźmi  i z łaski pańskiej funduje aż 3 lodowiska w tym 1 w

centrum mieściny.  No cóż dobre i to , lepsze niż nic tylko i tu pytanie , dlaczego zamiast jednego krytego, porządnego  lodowiska jakie np. ostatnio otwarto w małym  Krośnie mogącego nieprzerwanie działać 5- 6 miesięcy w roku funduje się kolejne  duże ślizgawki które przy ciepłych ostatnio zimach , właściwie  klimacie bez zim mogą funkcjonować 1-1,5 miesiąca i to z przerwami. Przecież na tym zjeździe narciarskim przejechał się Choma realizując swoją wyborczą obietnicę oczywiście z kieszeni podatników , zjazd i wyciąg od początku deficytowy , nieustanne co roczne dopłaty do"interesu " z kasy mieściny , nieustanne naprawy i poprawki starego do początku  wyciągu , konserwacja i opłacanie pracowników , a co w zamian 3- 4 tygodniowe zimy i to z przerwami  , niemal bezśnieżne i zez mrozu.

To samo dotyczy braku otwartego basenu w 60  tysięcznej jeszcze mieścinie , jak to możliwe że sa  baseny (ny) w Jarosławiu , Przeworsku o Rzeszowie , Mielcu , Stalowej Woli, Tarnobrzegu , Sanoku itd.  nie wspomnę bo szkoda porównywać ich bazę rekreacyjno-sportową ba  przemyskiej , nie stać było Chomy i obecnie Bakuna na wytyczenie nad  modrym Sanem kawałka plaży , a dlaczego ?, bo jedynie przemyskiej "wadzy" z woli suwerena  nie stać na zatrudnienie  o okresie wakacyjnym przynajmniej jednego

wymaganego ustawą ratownika. Pytam sam siebie bo pan Bakun nie czyta i nie odnosi się do wpisów , ponoć jak twierdzi ze zmęczenia intensywną pracą kiedy w  Przemyślu hala sportowa, nie przedwojenna ujeżalnia koni wojskowych  , przez całe lata poprawiana duża sala a "HALA WIDOWISKOWA" taka z prawdziwymi trybunami a nie lipa z dostawianymi  krzesełkami co

pamiętam od prawie 60 lat. I przy okazji  kiery reaktywacja w Polonii sekcji koszykówki , przynajmniej na poziomie juniorów , przecież niemal 2 metrowy prezydent był podobno czołowym koszykarzem tej jakże zasłużonej od  zawsze sekcji nie tylko w Polonii ale w  Czuwaju i w Polnej , a derby Przemyśla Polonia -Czuwaj  w latach 60-70 były zawsze wydarzeniem roku co wspominam z łezką i to prawdziwa w oku. Może  przewodniczący komisji sportu na razie z nazwy Kowalski rozpyta ojca , dziadka czy starszego sąsiada o tych wielkich czasach  i jako wielki kibic Polonii coś w tej mierze spróbuje ruszyć , bo zrobić to dla mnie po latach rządów Chomy to raczej

abstrakcja , fikcja, sen. A może wielki działacz radny Kamiński którego ojciec był tak usportowiony w szczypiorniaku przestanie tylko myśleć o osiedlu salezjańskim, a może radny Dryniak  coś spróbuje od siebie bo w poprzedniej radzie jako przewodniczący komisji sportu zdziałał nie wiele ,bardzo niewiele. Naprawdę wymienieni radni , dla mnie chłopaki nic nie wysiedzicie na dupach w komisjach czy sesjach , czasem od picu spotkania  z kilkoma wyborcami , tym nic nie zmienicie ,  to zwykla fikcja , pozorowanie działań ,to samo dotyczy Bakuna ,  forsa czy mamona nie spadnie  z nieba , unijna manna się skończyła , rządowa również bo prezio -Jaruś i Wielki Marszałek  Koronny -  Marek Tadeusz  ten od lotnictwa również obrażony na wyniki ubiegłorocznych wyborów nie pozwolą na zasypanie Przemyśla pieniędzmi ,to widać przecież Marszałek obecnie poseł nadal obrażony zwrócił swój sokoli wzrok ku Bieszczadom , Krosno, Sanok itd. przecież miasta  te otrzymały ogromne dotacje rządowe np. ostatnio Sanok  ponad 260 milionów w tym wiele na  sport (piękny park wodny , baseny itd.) , Krosno ostatnio kryty całoroczne niemal lodowisko itd. To tylko przykłady , ale jakże ważne i istotne dla wizerunku Przemyśla i nie dla mnie . Ja emeryt jestem dawno poza sportem i rekreacją , cieszę się że mogę spacerować nad Sanem ale dla młodych którzy cudem ostali się w przemyskim grajdole  i nie mają w  tej sportowej pustyni  głównie w soboty czy niedziele sensownego robić, zostają im tylko laptopy i ogłupiajaca telewizja narodowa. Nie piszę celowo o inwestycjach , nauce na poziomie wyższym , rewitalizacji kamienic i domów itd.  bo to nie ma sensu ,  jest to pisanie dziada do obrazu , piszę o tym jako "przemyski obserwator" dawniej " przem" od lat , odzew 0 , tym samym Przemyśl i jego rozwój 0.  Są to moje  jak zwykle w największym skrócie  przemyślenia , zawsze jednak  w treści i sercu leży mi Przemyśl, ale zawsze warto drążyć skałę , może czasem coś przeczyta , Bakun, może Kowalski może Kamiński a może Dryniak ale to  ściętej  głowy.  na koniec pytam , gdzie audyt  po poprzednich rządach , wielu z kim rozmawiam pyta co z audytem otwarcia po roku nowych rządów , dlaczego sprawa ucichła. A może było przez poprzednie  16 lat tak dobrze że bilans otwarcia był zbędny ,

niepotrzebny.  Na koniec do  wielbicieli moich wpisów -  "fanów" , stała mantra , j"aki pan taki kram , jacy wyborcy taka władza". To prawdziwa życiowa madrość.



user
Jan 31.183.188.244 14:48:04 27-11-2019

Interesująca lektura:   https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/raport-o-biedzie-w-polsce/vy4ptk6  ; dane są niepełne,nie  zrobione w sposób rzeczowy na zlecenie rządu lecz jedynie wynikające z działalności  fundacji "Szlachetna paczka"

Rzeczywisty stan jest zapewne o wiele gorszy.   Mam nadzieję że o przyczynach tego stanu jak i  tego co opisujesz w swoich postach nie trzeba szerzej pisać.

user
Franiu 81.161.192.170 22:29:18 27-11-2019

A po h......j te trzy lodowiska niech zrobią jedno a dobre 

user
Wspomnieniowy przemyski obserwator 5.184.239.66 27.11.2019

Do Jana, piszę bo żal mi tego pięknego królewskiego ongiś miasta, obecnie wobec niebywałego rozwoju innych miast podobnej wielkości Przemyśl jawi się jako miasto  duchów, widmo. Pękło wszystko po utracie statusu miasta wojewódzkiego, wtedy wszystko pękło, upadły  zakłady pracy nawet te średniej wielkości jak np. POLNA, POMONA, PŁYTY PILŚNIOWE, PONAR PLASOMAT, ZDY IM. DYMITROWA, SANWIL, ZAKŁADY MEBLARSKiE i CO WAŻNE, NAJWAŻNIEJSZE nawiększy w Europie suchy port przeładunkowy Żurawica  , Przemyśl, Medyka tym samym upadła PKP. Były jeszcze inne mniejsze zakłady jak Zakłady Mięsne, Rybne, Mleczarnia Miejska, Zakłady Metalowe, Browar miejski i szereg innych drobnych których nie sposób naprędce wyliczyć. I  to wszystko zostało zniszczone, częśc upadło, inne pszekształciły się w małe jak np. Polna, Sanwil czy ZPP prywatne spółki zwalniając w ten sposób dziesiątki tysięcy osób. Również w tym czasie niemal wszystkie ważniejsze instytucje wywiało z Przemyśl np. Narodowy Bank Polski, częśc urzędu pocztowo telekomunikacyjnego, szereg instytucji o znaczeniu województwa jak KWPolicji, Urząd Wojewódzki, Dyrekcja Lasów Państwowych,  ba nawet Wojskową Komendę Uzupełnień i związek piłki nożnej przeniesiono do Jarosławia. Młodzi nie widzą c przyszłości zaczęli szukać swojego miejsca w innych krajach bądź miastach sport przemyski tak niegdyś niezły umarł całkowicie, pozostał, jedynie jakiś dziecięcy , salezjański czy mamusiek którym w ripoście na mój wpis w ubiegłym tygodniu chwali się poseł Rząsa. Przypomnę jedynie żew latach o których wspominam w 4 przemyskich klubach funkcjonowało ok 30 ,35  różnych sekcji sportowych  z setkami ówczesnej młodzieży w tym wielu moich koleżanek i kolegów, również ja niegodny. A później przyszedł Choma, wybierany na 4 kadencje, miało nastać nowe życie, a jakie nastał o to widać, słychać i czuć. A mogło być inaczej, łagodniejszy upadek niemal 70 tysięcznego miasta, ale wszystkie kolejne ekipy i rady bezrady to olewały twierdząc że nic nie mogą.  I przestrzegam Bakuna na początku II roku ciężkiej pracy , niech nie idzie tą drogą co przez I rok fotelowania, kukizowcy 15  udający innych w radzie bezradzie nie idzcie tą drogą. I na koniec stała mantra jacy wyborcy  suweren taka władza, jaki pan taki kram.  A do moich stałych i wiernych fanów, nie musicie tego czytać, pa. 





user
Jan 31.183.188.244 27.11.2019

To se ne wrati-   jak mawiali starożytni Czesi ;-),    a tak poważnie, to o czym piszesz nie skończyło się z chwilą likwidacji województwa przemyskiego to się skończyło z chwilą gdy naród  polski postanowił zagłosować na ludzi którzy sfotografowali się z Wałęsą. Wszystko co się stało później to tylko konsekwencja tego wyboru.

My jesteśmy ,jak mawiał pewien ksiądz ,pokoleniem  homosowietikus, niedługo odejdziemy;  pokolenie wyrosłe po 89r  uzna już  że inaczej być nie może. Może po kolejnym lub jeszcze następnym pokoleniu historia kołem się zatoczy. A może nie.  Wykluczyć nie można ,Polacy są mistrzami destrukcji i może się zdarzyć że znów  będą śpiewać "ojczyznę wolną  racz nam zwrócić Panie".  Pozdrawiam.

user
na koniec przemyski obserwator 83.31.137.108 19:47:25 27-11-2019

Hm , drogi Janie , likwidacja województw była konsekwencją tego o czym piszesz. Przemyśl jako miasto galicyjskie w czasie zaboru austriackiego nigdy nie było uprzemysłowione , gospodarki jako takiej niemal nie było. Owszem funkcjonowały jakieś manufaktury , zakłady prywatne np. szewskie , krawieckie , masarnie , piekarnie, restauracje , burdele  itd. ale wszystko głównie  pod potrzeby wojsk stacjonujących  niemal od 19 wieku  w Przemyślu   (ponad 160 tysięczny) garnizon armii austro-węgierskiej w czasie I wojny i 3 krotnego oblężenia Twierdzy Przemyśl . Po odzyskaniu (  1918-1939 r. ) niepodległości  Przemyśl celem wykorzystania wielu obiektów  garnizonowych i wojskowych stał się jednym z największych garnizonów w Polsce , w tym Dowództwo 22 Dywizji  Piechoty Górskiej (gen. M. Boruta- Spiechowicz,  siedziba Dowództwa X Korpusu (gen. Wieczorkiewicz ) , 5 pełnych pułków różnych rodzajów wojsk w tym duma Przemyśla 5 P Strzelców Podhalańskich ( Koszary Słowackiego w ruinie) , Dywizjon Żandarmerii (obecna ruina po Pomonie),  Batalion Saperów ,  szkoła podoficerska łączności  , kilkanaście  innych pomniejszych jednostek pomocniczych jak Wojskowy  Okręgowy Szpital  Garnizonowy na Słowackiego - dzisiaj ruina , wiele klubów oficerskich w tym główne Kasyno  Wojskowe na Grodzkiej (dzisiaj  biblioteka), duszpasterstwo wojskowe ( kościół pojezuicki  im. Serca Jezusowego - obecnie katedra grekokatolicka ,łącznie w Przemyślu stacjonowało ok. 10 tys, żołnierzy  w tym 3 generałów , dziesiątki pułkowników , setki oficerów i podoficerów , miast dzięki temu się rozwijało   jak na ówczesne czasy.największym

skrócie. Dlaczego o tym wspominam , Przemyśl żył z wojska , wojsko z Przemyśla , taka symbioza , było mnóstwo klubów sportowych  w tym żydowskie i ukraińskie ,  oczywiście amatorskie  i powstała przerobiona w 1938-39 toku  z ujeżdżalni koni wojskowych  duża hala sportowa na Mickiewicza głównie do zawodów lekkoatletycznych , ta która służy do dzisiaj wielokrotnie przerabiana

i poprawiana. Przemyśl nigdy nie posiadał przemysłu   za wyjątkiem żydowskiej spółki wyrobów metalowych , maszyn do szycia Polna , rzeźni miejskiej  (tam obecnie galeria), fabryki wozów i kilku pomniejszych manufaktur głównie żydowskich  właścicieli.  Dlatego zakłady pracy o których piszę w poprzednim wpisie powstały po II wojnie światowej  za czasów tzw. gomułkowskich  zaś najwięcej to era E. Gierka , życie  się poprawiało , również na wsi . Uważam ze wraz z odebraniem statusu województwa najwięcej straciły takie miasta jak Przemyśl z marnym przemysłem  tym samym słabą infrastrukturą , marnymi finansami zaś  dobiło nie objęcie planem  COP  przed  II wojną ( wybuch wojny) i przesunięcie i zmiana granic po wojnie  zrobiło  nasze miasto marnym grajdołem. I nadal objęty przed wojną uprzemysłowieniem w ramach COP  Rzeszów , Mielec , Stalowa Wola ,  Nowa Dęba , Pustków , Dębica wsparte obecnie pieniędzmi rządowymi i unijnymi funkcjonują o wiele lepiej od Przemyśla , suweren tamtych miast głosuje mądrzej , mieli i mają lepszych przedstawicieli w Warszawie i Rzeszowie ,  dlatego rozwijają się o wiele lepiej niż mój upadły Przemyśl. I nie widzę szans i nadziei na zmianę tego stanu .  A tym pewnym księdzem był nieodżałowany góral , filozof Józef Tiszner, brakuje takich księży obecnie , niestety. Tyle w największym skrócie , ale  jaki pan taki kram ...... itd.


przedwojenna

user
Roch 5.173.41.2 27.11.2019

3 lodowiska razem będą mniejsze niż stare na Sanickiej. 20x40 m nawet pod dachem to jest malutka ślizgawka.

user
Roch 5.173.41.2 19:24:53 27-11-2019
Sanockiej poprawka
user
Kuk 185.239.43.6 27.11.2019

Do "Życia": błagam, zróbcie jakiś limit słów dla komentujących bo niedługo przemyski obserwator będzie pisał dłuższe komentarze niż komentowany artykuł...blee

user
zdziwiony przemyski obserwator 83.31.137.108 21:33:01 27-11-2019
 Do KUKNIĘTEGO
Ty naprawdę drogi synku chcesz mi odebrać wolny głos w wolnych mediach jakim jest internet. Nie po to walczyłem w PRL o wolność słowa by byle smarkacz chciał odbierać mi głos. Nie chcesz nie czytaj ja nie czytam takich wpisów jak twoje bo nie sa to głosy w dyskusji ,  jedynie jednozdaniowe obrażanie adwersarzy. Zakaz wpisów powinni mieć tacy jak ty , którzy nie potrafią sklecić ani jednego porządnego , merytorycznego zdania.

 

 

user
Kuk 185.239.43.6 22:55:48 27-11-2019

A jednak czytasz.

 Prawdziwa cnota krytyk się nie boi . Merytorycznie nie znaczy długo. A poza tym trochę pokory i szacunku, nie obrażaj! Dlaczego zakładasz (skoro już jesteśmy na Ty), że jesteś starszy i mądrzejszy? Wiek nie zawsze idzie w parze z mądrością a długość tekstu z  jego wartością. Mam nadzieję, że sklecone przeze mnie zdania Ci się spodobały:)

user
. 94.40.44.230 10:02:03 28-11-2019

nie ma się czym zająć więc pisze ja omijam jego wypociny które nic nie wnoszą...

user
Znudzomy polemiką z szanownym panem obserwaror 5.184.197.85 27.11.2019

Do kukniętego, chcesz być panem  na to trzeba zasłużyć. Doprawdy nie mam zamiaru dalej polemizować z tobą, szkoda czasu i słów. Powtarzam,  Wielce Szanowny Panie, proszę nie czytać więcej tego co legalnie piszę w wolnym medium jakim jest internet


user
Przemyski mieszkaniec I obserwator 5.173.56.56 29.11.2019

Zakłady niegdyś państwowe, są obecnie w większości prywatne i ma to związek ze zmianami w latach 90tych.  Warto o tym wspomnieć. Zwalniani ludzie byli nie ze względu na upadek miasta a raczej na fakt że takie firmy jak np. ówczesny ZPP był budowany nad wyrost, a 1/3 pracowników była tak naprawdę zatrudniona bo taki był ustrój i każdy obywatel musiał dokładać swoją cegielke pod budowę ojczyzny. Względy ekonomiczne nie miały wtedy znaczenia. Miało być dużo i mnogo aby pokazać jaki dobrobyt jest w państwie (podobnie jak teraz). Po prywatyzacji cześć nadwyżki pracowniczej niestety została zwolniona. To było (przypomnę) 20 lat temu. Można sobie powspominać ale co to ma do obecnej sytuacji w mieście? Nie wiem. Odnośnie sportu z tego co zaobserwowałem to wróciły sekcje boksu, zapasów, akrobatyki. Powstawała jakąś tam prywatna szkoła sportowa. Będą wybudowane ścieżki rowerowe na kopcu i boisko zewnętrzne na Posir. Coś się dzieje i nie można udawać że sport w mieście kuleje. Z tego co słuchałem na konferencji w UM lodowisko na które tak narzekacie zostało dotowane przez mBank i miasto go nie finansuje, ale widocznie nie warto tego doprecyzować tylko płakać nad 3ma lodowiskami w mieście (przecież za dobrze też być nie może). Ja sobie przypominam o obietnicach w czasie ostatniej kampanii jaka piękna kolejna obwodnica powstanie (potrzebny jest most a nie obwodnica), jak rozwinie się  sieć przeładunkowe PKP (która, jak mówią w kuluarach jednak będzie w innym mieście). Pan MAREK Tadeusz miał już 4 lata aby wylatac coś dla miasta i owszem latał, ale do Huwnik na ranczo, a dla Przemyśla tylko płacz i halucynacje z niedożywienia, że będzie wspaniale bo PiS i regia łączą siły ku chwale ojczyzny. Z tej cudownej mieszkanki niejedno dziecię się zrodziło i niejeden bubel oraz przekręt powstał. Sami dobrze Panowie wiecie że spartlic można łatwo, ale odkręcić to co złe jest już trudniej, szczególnie jak ktoś miał w tym interes i teraz inna,, władza" może ten interes popsuć poprzez stosowanie jakiś chociażby norm etycznych. Reasumując zgadzam się że może być lepiej, ale nie zgodzę się że jest aż tak źle aby w swoich analizach wracać do,, cudownych czasów miasta wojewodzkiego". Tak jak szanowni przedmówcy napisali to se ne wrati, a tęskne rozrzalenie za komuna napawa mnie tylko lękiem kim Panowie byli przed zasłużoną emeryturą. Proponuję również więcej uśmiechu, bo nawet jak jest już tak bardzo źle, jak Panowie opisują, to chociaż uśmiech pomoże. 

user
Nowak 81.161.203.138 08:49:44 29-11-2019

Kryte lodowisko w Przemyślu 20x40 z zadaszeniem to kpina jest. Trzy lodowiska , ludzie zrœbcie jedna na takie małe miasteczko emerytów spokojnie wystarczy. Paranoja wszystko na pokaz. Czekolada lodowisko i wiele innych zbędnych pierdołów. To na publikę by coś się działo. A ponoć miasto nie ma kasy ale spoko gdzieś się ceny podniesie. Co przez ten rok władza zrobiła dla miasta, pomalowali pasy na obwodnicy? I krytykuje się poprzednie rządy. Szału nie było ale za to teraz jest dramat. Szkoda słów 

user
Jan 31.183.188.244 11:24:25 29-11-2019

Wydaje się że nie do końca  dobrze  zrozumiałeś moje intencje,  prawdą jest to  co  piszesz odnośnie ukrytego bezrobocia w państwowych zakładach pracy, zadam ci pytanie co było lepsze tamto ukryte bezrobocie czy obecna pomoc socjalna tj 500+,zasiłki dla bezrobotnych,zasiłki socjalne  itd?  Bo moim zdaniem  tamto rozwiązanie  przynajmniej wyrabiało nawyk pracy,konieczność wstania z łoża i  stawienia się na czas w pracy. Napiszę za siebie,nigdy nie należałem do PZPR, w roku 80 zakładałem "Solidarność" w jednym z przemyskich zakładów. Z tym że mi wówczas do głowy nie przyszło jak myślę również zdecydowanej większości  również  że sprawy pójdą w tym kierunku gdzie  jesteśmy. A jesteśmy moim zdaniem  w czarnej d.....,   państwo jest niewydolne pod każdym względem,jest totalna degrengolada , nie mamy nic polskiego / z bardzo nielicznymi wyjątkami/ , nasze państwo jest totalnie zadłużone ,jesteśmy bodajże w  10 najbardziej zadłużonych państw  świata,  Powstały nowe drogi ,autostrady tylko kto po nich jeździ; nie przypadkiem tiry z towarem do tesco, kauflandu,lidla, cerfura,biedronki itd? Czyją własnością są te sieci? Może ktoś napisze że  powstało mnóstwo domów na peryferiach miast  oraz w wioskach tylko zapytam ile z nich zostało wybudowanych za  kredyt i czyją własnością są banki?    Pamiętam jak wyglądał  Przemyśl na początku lat sześćdziesiątych  i widziałem jak budowano poszczególne  osiedla ,owszem też za kredyty ale czyż  mieszkańcy nie wykupili tych mieszkań za śmieszne pieniądze? Domy  za tzw komuny też budowano na kredyt ale czy ktoś pamięta  na jaki procent? Bo dzisiaj jak ktoś weźmie 350 tys  na  40 lat to ile zapłaci  odsetek?   Kompletnie nie przygotowani ludzie  wzięli władzę w 89 r  i  spieprzyli wszystko.Na domiar złego  społeczeństwo  karmione przez 30  lat  papką  odmóżdżającą  chyba  uwierzyło że nie nie było i nie ma innej drogi. W dodatku kościół utwierdza ich w tym przekonaniu.    A szkoda bo dzisiaj  jak ktoś chce  to może  się dowiedzieć kto stał  za  opozycją  w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych ubiegłego  wieku , również kim byli ci opozycjoniści,kto ich finansował.  Długo by pisać tylko co to zmieni, niemniej  faktem jest jest że jesteśmy państwem upadłym,bez majątku narodowego, bez przemysłu bez armii.I to jest  fakt niezaprzeczalny.

nr 30/2020
E-wydanie
elektroniczna wersja
"Życia Podkarpackiego"
w formacie PDF
przeglądaj
Przejdź na wersję Premium
dostęp do pełnych wersji artykułów
e-wydanie
prenumerata wydania papierowego
sprawdź wersję Premium