Życie Podkarpackie nr 30/2020 Życie Podkarpackie nr 30/2020

Życie Podkarpackie - informacje z regionu Przemyśla, Jarosławia, Lubaczowa, Przeworska

Życie.pl, nr 216/2020, Poniedziałek 3 sierpnia 2020 r., Lidii i Augusta
Opublikowano
Przemyśl
Poseł Rząsa „przytulił” dwa miliony złotych. Były dyrektor szpitala ripostuje
– O wiarygodności oskarżeń pana posła świadczy rzetelność w podaniu wysokości mojego wynagrodzenia. Szokowanie ludzi ogromną kwotą, bez podania okresu blisko pięciu lat mojego zatrudnienia, jest ordynarną manipulacją – powiedział były dyrektor Wojewódzkiego Szpitala im. św. o. Pio w Przemyślu Piotr Ciompa, ustosunkowując się do zarzutów posła Marka Rząsy, który uznał, że „(…) za nic miał on miażdżące, wskazujące na niegospodarność i nierzetelność, wyniki kontroli Najwyższej Izby Kontroli czy Regionalnej Izby Obrachunkowej”, a na koniec bez żadnego finalnego audytu czy próby rozliczenia złożył rezygnację i dostał na to zgodę..
– Stosując „technikę” pana posła, mógłbym napisać, że w okresie pełnienia mandatu poselskiego „przytulił” dwa miliony złotych. Podobne techniki manipulacji z racji braku merytorycznych argumentów pan poseł stosuje w wielu innych sprawach – powiedział były dyrektor Wojewódzkiego Szpitala im. św. o. Pio w Przemyślu Piotr Ciompa.
fot. zbiory własne
– Stosując „technikę” pana posła, mógłbym napisać, że w okresie pełnienia mandatu poselskiego „przytulił” dwa miliony złotych. Podobne techniki manipulacji z racji braku merytorycznych argumentów pan poseł stosuje w wielu innych sprawach – powiedział były dyrektor Wojewódzkiego Szpitala im. św. o. Pio w Przemyślu Piotr Ciompa.

Były szef przemyskiego szpitala na Monte Cassino wydał specjalne stanowisko w tej sprawie. – Moje wynagrodzenie w skali miesiąca było na poziomie dyrektorów dwóch innych największych szpitali marszałkowskich. Stosując „technikę” pana posła, mógłbym napisać, że w okresie pełnienia mandatu poselskiego „przytulił” dwa miliony złotych. Podobne techniki manipulacji z racji braku merytorycznych argumentów pan poseł stosuje w wielu innych sprawach – ripostuje P. Ciompa (...)

artykuł premium
Przeczytałeś tylko fragment tekstu.
Chcesz mieć dostęp do pełnej treści tego i wszystkich
innych artykułów na Życie.pl?
Przejdź na wersję Premium
już od 5,99 zł miesięcznie
Masz już wykupiony dostęp? zaloguj się
Co otrzymasz w wersji Premium?
Dostęp do pełnych wersji wszystkich artykułów
Dostęp do e-wydań
Dostęp do ogłoszeń drobnych z gazety Życie Podkarpackie
Rabaty przy prenumeracie
Dowiedz się więcej
27 Komentarzy
user
skomentuj
Komentujesz jako:
user
Tadeusz 79.191.56.34 28.11.2019

Dzisiaj od zarządcy takiej instytucji jak szpital i to duzy szpital wymaga sie określonej wiedzy oraz kompetencji.

Tym bardziej gdzie szpital potrzebuje na swoje funkcjonowanie powiedzmy 10 zł dostaje 5 zł w tym 3 ma zwrócić w formie różnego rodzaju podatków i obciążeń na rzecz państwa i samorządu to przy takich "olbrzymich " pieniądzach trzeba umieć gospodarzyć.

Jest niemozliwością by szpitala nie zadłużyć a jedynie co można to zadłużyć jak najmniej.

O dziwo Panu Ciompie sie to udawało .

Udało mu sie też z "umieralni" jak popularnie nazywano szpital zamienic na szpital w miarę dobrze prosperujacy oczywiście wyrzucając na zbity pysk zbyteczny balast który "królował" ze swoja niekompetencją i wiedzą z początku XX wieku.

A Pan Panie Pośle nie dysponuje Pan ani żadną wiedzą,żadnym przygotowaniem fachowym i jest Pan Posłem.To jedno ze stanowisk co do którego nie ma żadnych wymagań i to dosłownie co pokazuje ostatnio praktyka.

Ale jest Pan osobą /jedna z 460/ która decyduje między innymi o przymusowym zadłużeniu szpitali i to w całej Polsce.

Czy jest Pan w stanie wskazać szpital w Polsce tej wielkości,który nie jest zadłużony.Niestety ale takiego szpitala nie ma.

I to Pan i Pana koledzy Posłowie są winni za istniejący stan rzeczy.

Co Pan zrobił w tym kierunku .Nic.A co Pan zrobił np dla naszego miasta czy też regionu.Odpowiedź też jest ta sama czyli nic.

No może to,że czepia się Pan ludzi którzy pracują i dają ze siebie wszystko by firma się kręciła.Owszem jak się pracuje to i są czasami potknięcia.

Tylko tacy jak Pan Panie Pośle nie popełnia żadnych błędów.

Nie popełnia Pan błędów ponieważ nic Pan nie robi.

I od dziwo nikt Pana nie sprawdza,nie kontroluje co Pan zrobił.

Natomiast można skontrolować można ile Pan wziął za tę zaszczytnie pełnioną funkcję.

Jest tego dużo naprawdę dużo.

I nie dziw się Pan,ze dobrze sie wynagradza fachowców,którzy pracują dla dobra kraju.

Pan takim nie jest .A może jest.

Tylko będzie duży problem by to udowodnić.

user
lol 188.146.186.55 21:30:54 28-11-2019

Ha, ha, ha, ha...

user
Kaja 37.248.214.195 07:10:02 29-11-2019

To nadal jest UMIERALNIA a oddział wewnętrzny to zmknęłabym od razu!!!

user
-) 185.18.133.88 28.11.2019

ten uśmiech powala

user
Jan 31.183.188.244 28.11.2019

Pan poseł przeczyta kilka prawdziwych słów i dobrze. W zasadzie te słowa należy skierować  do całej " elity" politycznej i to od  1989 r . Rządy ostatniego 30 lecia to jedno wielkie pasmo nieszczęścia, doprowadzili nasz kraj do degrengolady pod każdym względem, kraj został unicestwiony. Przykładem  jednym z wielu niech będą reformy Buzka, co z nich zostało, chyba tylko ten nieszczęsny podział administracyjny,  o reformie  emerytalnej wypowiedział się   ostatnio prof. Belka:

"- PPK to dobry pomysł. Wygląda to dużo lepiej niż np. OFE. Przede wszystkim opłaty za inwestowanie są niskie. Problemem OFE były m.in. bardzo wysokie koszty zarządzania. To była grabież przyszłych emerytów z części ich oszczędności - ocenia"

 szkoda  że tak późno dokonał tej oceny.  / cały artykuł :https://www.money.pl/emerytury/marek-belka-dla-moneypl-o-braku-zaufania-do-panstwa-nawet-dobre-pomysly-nie-sa-akceptowane-6450552170612865a.html   /


user
inżynier 81.161.205.99 11:32:04 29-11-2019

Tak, wtedy Przemyśl był miastem wojewódzkim...

user
Tadeusz 79.191.56.34 28.11.2019

Coś dla Pana Panie pośle.

Jest Pan jednym z tych co odpowiadają za istniejący stan rzeczy.

To Pan decyduje wraz ze swoimi kolegami o jakości usług medycznych.

Może to też Pan zrzuci na Pana Ciompę.

https://wiadomosci.onet.pl/kraj/raport-ke-dotyczacy-stanu-polskiej-sluzby-zdrowia/lqdr3z9

user
tsa 94.40.75.201 22:12:24 28-11-2019

A co jest jedną z głównych przyczyn takiego stanu rzeczy ?!?


NIE DAJ ZAROBIĆ LEKARZOM - WOLNA-POLSKA.PL


YOUTUBE.COM - DEBATA: ZWIERZĘTA NALEŻY WYKLUCZYĆ Z MENU


YOUTUBE.COM - NIE KOP SOBIE GROBU WIDELCEM


ZOSTANWEGE.PL

user
andy 79.191.57.225 22:35:55 06-12-2019

siedzisz se gościu w warszawce i dyrdymały piszesz jak już wygoliłeś ten szpital...

user
Obywatel 31.0.21.136 28.11.2019

To może mały sondaż wśród mieszkańców na temat szpitala?  Umieralnia czy oaza naprawy zdrowia. Skoro Ciompa ze swoimi doradcami był taki fenomenalny, dlaczego nie został? PiS go wysłało do naprawy tzn. psucia kolejnego obszaru państwa?

user
Artur 193.242.142.159 28.11.2019

Pan Rząsa bardzo się troszczył o szpital na słowackiego, tak się troszczył że szpital zamknęli ....

user
nn 195.136.177.81 28.11.2019

a ile przytulili doradcy - 2,5 miliona 4 miliony . Ile przytuliły różne firmy doradcze informatyczne ? 

Przez czyja firmę był kupowany sprzęt do szpitala ? 

Tutaj jest roboty dla CBA na kilka lat 

Zobaczcie jak wulgarnie wypowiada się doradca pseudonim Tadeusz o 30 lekarzach którzy odeszli leczyć w Rzeszowie Warszawie , Łańcucie Jarosławiu Jakie to dno z tego Tadeusz gdy nazywa specjalistów "zbytecznym balastem  " 

user
Tadeusz 79.191.56.34 21:25:47 28-11-2019

Znaczna część lekarzy z likwidowanego szpitala przy Słowackiego nawet nie myślała by podjąć prace  na Monte Casino ponieważ w tamtym okresie dla nich to było się cofnięcie w rozwoju i nie tylko zawodowym

W większości wybrali dobrze rozwijający się szpital w Jarosławiu gdzie zaproponowano im uczciwe i dobre warunki pracy.

A z tą Warszawa a nawet Rzeszowem to już lekka przesada.

Owszem pracują tam lekarze wywodzący się z Przemyśla ale nie z szpitala Monte Casino.

Natomiast obecnie szpital na Monte Casino zaliczany jest do szpitali gdzie lekarze chcą pracować i chętnie się garną do Przemyśla szczególnie młodzi specjaliści .Lekarze nie uciekają a wręcz przeciwnie  co nie można powiedzieć o innych szpitalach w naszym regionie.





user
lol 188.146.186.55 21:32:23 28-11-2019
Panie Tadeuszu, bajki Pan piszesz!
user
nn 195.136.177.81 28.11.2019

do szpitala w Przemyślu chętnie garną się lekarze z Hrubieszowa Biłgoraja Zamościa i Lublina bo gdzie jeszcze w tym kraju można za 4 dni w miesiącu przytulić 30 tysięcy , albo za 12 dni w miesiącu 80 tysięcy ? 

Po odpaleniu doli dla Pana Darka jeszcze sporo zostaje 

Ten tadeusz to były dyrektor , nie słuchajcie jego 

user
Tadeusz 79.191.56.34 23:36:04 28-11-2019

Oczywiście,ze nasz lokalny szpital dorównuje szpitalom klinicznym o którym marzą najlepsi specjaliści w naszym kraju nie tylko w Krakowie,Wrocławiu czy tez Gdańsku.To ich niespełnione sny.

A swoją drogą czym się różni lekarz pochodzący z Lublina,Zamościa  .

Że jest młody,ambitny naszpikowany wiedzą którą chce urzeczywistnić w praktyce.

A płace w  zamkniętej służbie zdrowia mają  być nie wysokie ale bardzo wysokie.To tutaj walczy się o życie ludzkie każdego z nas jak zajdzie potrzeba.

Za odpowiedzialna pracę powinna byc godna zapłata dla całego personelu medycznego.




user
Patras8282 178.8.20.187 23:58:42 28-11-2019

Tadziu idz Ty sie ku ....Leczyc.Ale w Żurawicy....

user
Kuk 185.239.43.6 07:54:41 29-11-2019

Otóż Panu powiem, Tadeuszu to co Pan pisze to g...o prawda. Skąd Pan czerpie tą wiedzę?

user
nnn 195.136.177.81 28.11.2019

cała sztuka polegała na tym żeby wyrzucić miejscowych pracujących za kilka tysięcy i zatrudnić III ligę lekarską za kilkadziesiąt tysięcy, pod warunkiem dzielenia się z Panem Darkiem 

Teraz przemyscy lekarze zwani przez Pana D balastem jeżdżą po kraju a do Przemyśla przyjeżdżają amatorzy nieprawdopodobnej kasy za 1-3 dni pracy w  tygodniu  

user
Tadeusz 79.191.56.34 29.11.2019

Jedyne co nam naprawdę dobrze wychodzi to wypominanie sobie wzajemnie tego co juz można nazwac historią.

Ile lamentu jak to krzywdę wyrządzono.

Ani słowa natomiast ,ze tak sobie wzajemnie to krzywdę robiliśmy przy pomocy byłych radnych,byłych prezydentów i innych wielce zasłużonych w niszczeniu służby zdrowia w naszym mieście.

Trzeba przyznac,ze przy wydatnej pomocy notabli z regionu to sie udało.

Natomiast ani słowa o przyszłości szpitala jego rozwoju,perspektywach i rokowaniach na przyszłośc.

Ci co moga w tym pomóc/ukłon w stronę Pana Posła/ tez zajęty a nawet zaangażowany całym ciałem i duchem przeszłością bez jakiegokolwiek zainteresowania przyszłościa a tylko przeszłość i byle dokopac.

Inni notable z naszego regionu skupiaja sie jedynie na funkcjonowaniu przybytków uciech w naszym regionie badź przekrętach ponad podziałami co ostatnio media opisują.

A poza tym wszyscy zdrowi

A przyszłość szpitala tak prawdę mówiąc obecnych włodarzy to nie interesują  poniewaz to tylko kłopot.

user
Jan 31.183.188.244 29.11.2019

Żaden się  ani nie zająknie o tym że pracownik który zarabia  3 tys,netto potrzebuje 56 lat aby "przytulić"  2mln zł.

Chory,dziki kraj.

user
Tadeusz 79.191.56.34 18:32:47 29-11-2019

Za takie pieniądze to się człowiek męczy a nie żyje.

To jest zapłata za lenistwo w młodości kiedy to sie uczyć nie chciało.



user
Jan 31.183.188.244 09:23:03 30-11-2019

Czytajcie uważnie te słowa napisane  przez tego Tadeusza  :

"Za takie pieniądze to się człowiek męczy a nie żyje.

To jest zapłata za lenistwo w młodości kiedy to sie uczyć nie chciało."        To jest osobnik pokroju Bieńkowskiej uważający że tylko idiota pracuje poniżej 6 tys zł.   W Przemyślu można znaleźć co najmniej kilkanaście  tys. ludzi po studiach pracujących za kwotę niższą od 3 tys. i wszyscy są po studiach.  Tego typu ludzie z układu politycznego mają w pogardzie ludzi których skłócają  i  napuszczają  na siebie wzajemnie.  Mamy  pracować za miskę ryżu i chodzić na  wybory po to aby oni przytulali kolejne miliony, obojętnie czy to w ławach sejmowych czy na stołkach dyrektorów i ich doradców.   Dopóki  skaczecie sobie do gardeł to  w porządku gorzej  jak zaczniecie dostrzegać   mechanizmy tej  pogardy dla społeczeństwa którą  żywią  pod płaszczykiem demokracji.

user
arek zmw 31.128.21.78 29.11.2019

dwa przekrety a jeden na drugiego gada. szpital przy Monte Casino to patologia prezez duze P. ktos napomnial oddzial wewnetrzny a pulmonologie takze gdzie czekaja na pieniazki bo bez tego leczenie niewidoczne. taka jest prawda. brak szpitala wojskowegho na kazdym kroku jest odczuwalne. Tak naprawde oboje nic nie robia a kase konkretna trzepia. jezeli mialbym porownac stary szpital na slowacvkiego a monte to nie ma porownania w szpitalu wojskowym leczyli a nie udawali. a tam oddzial wewnetrzny to bylo konkretne leczenie nie granie glupa i czekanie na many many...

user
lol 188.146.33.143 20:39:45 29-11-2019

Radzę uważać co się pisze, właśnie oskarżył Pan kogoś o łapówkarstwo

user
Adam T. 185.25.123.231 01.12.2019

"Były szef przemyskiego szpitala na Monte Cassino wydał specjalne stanowisko w tej sprawie" = stanowisko nożna zająć a  wydać np. opinię lub orzeczenie!

user
adas 46.134.151.23 02.12.2019

Jak było tak dobrze to dlaczego policja zajmuje się sprawą?

nr 30/2020
E-wydanie
elektroniczna wersja
"Życia Podkarpackiego"
w formacie PDF
przeglądaj
Przejdź na wersję Premium
dostęp do pełnych wersji artykułów
e-wydanie
prenumerata wydania papierowego
sprawdź wersję Premium