Życie Podkarpackie nr 37/2019 Życie Podkarpackie nr 37/2019

Życie Podkarpackie - informacje z regionu Przemyśla, Jarosławia, Lubaczowa, Przeworska

Życie.pl, nr 259/2019, Poniedziałek 16 września 2019 r., Edyty i Kornela
Opublikowano
Przemyśl
„Flirt” zawita nad San
Firma „Stadler” dostarczy PKP Intercity 12 ośmioczłonowych nowoczesnych pociągów pod wdzięczną nazwą „Flirt”, przeznaczonych do ruchu dalekobieżnego. Jeden z nich kursować będzie na trasie Przemyśl – Gdynia.
fot. www.przegladkolejowy.pl
Pociągi pod wdzięczną nazwą „Flirt”, przeznaczone będą do ruchu dalekobieżnego. Jeden z nich kursować będzie na trasie Przemyśl – Gdynia.

– Pociągi te gwarantują wysoki komfort podróży dla pasażerów. Będą mogły rozpędzić się do prędkości 160 kilometrów na godzinę, co pozwoli znacznie skrócić czas podróży – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk (...)

artykuł premium
Przeczytałeś tylko fragment tekstu.
Chcesz mieć dostęp do pełnej treści tego i wszystkich
innych artykułów na Życie.pl?
Przejdź na wersję Premium
już od 5,99 zł miesięcznie
Masz już wykupiony dostęp? zaloguj się
Co otrzymasz w wersji Premium?
Dostęp do pełnych wersji wszystkich artykułów
Dostęp do e-wydań
Dostęp do ogłoszeń drobnych z gazety Życie Podkarpackie
Rabaty przy prenumeracie
Dowiedz się więcej
6 Komentarzy
user
skomentuj
Komentujesz jako:
user
asdf 83.31.180.124 24.08.2019

Choć lepiej byłoby podnieść prędkość szlakową Rzeszów - Przemyśl do 160 km/h i wydłużyć kursowanie Pendolino do Przemyśla 

user
kolejarz 185.220.100.255 15:34:00 25-08-2019

Przeszkodą obecnie jest przekroczona skrajnia spowodowana łukiem przy wjeździe pod Kamienny Most.

Teoretycznie można by wjeżdżać na Główny "od tyłu" przez most w Hureczku na Sanie, z pominięciem stacji Przemyśl Zasanie w rozkładzie.

user
hasler 157.25.108.96 25.08.2019

Brak instalacji do odfekaliowania itd. itp bo PISoBOLSZEWICKIE złodzieje od 4 lat mają inne problemy na głowie.


Pozdrowienia z LOT-u od Kuchcinskiego i senatora Koguta

user
kolejarz 23.129.64.182 25.08.2019

Taki "Flirt" jak na zdjęciu powinien już od minimum 5 lat jeździć na podkarpaciu. W Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej sprawdzają się wyśmienicie jako regionalne (20 sztuk). Obecnie Koleje Mazowieckie zamówiły 18 szt. pięcioczłonowych również do ruchu regionalnego/aglomeracyjnego.

Na podkarpaciu zakup 2 sztuk pięcioczłonowych byłby wręcz idealnym rozwiązaniem do obsługi "Niedzwiadka" oraz "Rzeszowiana".

W przypadku PKP Intercity sensowne jest "Flirtami" obsługiwanie wyłącznie połączeniach dziennych na krótkich trasach (takich jak np. Przemyśl – Kraków). Obsługa dłuższych tras oraz nocnych połączeń będzie już niestety katorgą dla pasażera, który do tej pory miał do dyspozycji wygodne i ciche wagony przedziałowe.

Ciekawostka:
Czeski RegioJet planuje uruchomienie połączenia realizowanego wyłącznie wagonami do leżenia relacji Praga – Ostrava – Czechowice Dziedzice – Kraków – Tarnów – Rzeszów – Przeworsk – Jarosław – Przemyśl – Mościska II. Przewoźnik chciałby udostępnić pasażerom od 400 do 600 miejsc, w zależności od zapotrzebowania.


Szykuje się bardzo ciekawa konkurencja.



https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/regiojet-chce-uruchomic-pociag-z-pragi-przez-krakow-do-moscisk-93199.html


http://m.inforail.pl/regiojet-chce-jezdzic-z-pragi-do-moscisk-przez-krakow-rzeszow-i-przemysl_more_116987.html



user
Lordi 185.25.123.155 00:26:51 26-08-2019
Mościska nie wchodzą w grę, Problem będzie granica i koleje ukraińskie no i szczegół BRAK PERONU W MOSCISKACH.. przy torze europejskim.....  
user
lodrdi 185.25.123.155 26.08.2019

Nie tylko Regoijet  jest jeszcze Leoexpres

nr 37/2019
E-wydanie
elektroniczna wersja
"Życia Podkarpackiego"
w formacie PDF
przeglądaj
Przejdź na wersję Premium
dostęp do pełnych wersji artykułów
e-wydanie
prenumerata wydania papierowego
sprawdź wersję Premium