Życie Podkarpackie nr 50/2019 Życie Podkarpackie nr 50/2019

Życie Podkarpackie - informacje z regionu Przemyśla, Jarosławia, Lubaczowa, Przeworska

Życie.pl, nr 347/2019, Piątek 13 grudnia 2019 r., Łucji i Otylii
Opublikowano
Przemyśl
Wybrzeże Ojca Świętego Jana Pawła II w Przemyślu zalane
Po silnych opadach deszczu dziś, 31 lipca, po g. 13, ulica zmieniła się w rzekę. Ruch pojazdów był utrudniony, ale nie brakowało śmiałków gotowych zmierzyć się z wodą. Jazdę niestety kończyli zazwyczaj na poboczu. Woda już odpompowana, ulica była zalana przez niemal pół godziny. Utrudnienia trwały też pod mostem kolejowym.
fot. Marcin Łabuda
fot. Marcin Łabuda
26 Komentarzy
user
skomentuj
Komentujesz jako:
user
parl 79.191.63.44 31.07.2019

jak co roku!!!!

user
rcb 188.146.167.231 31.07.2019

To dobrze że popadało rzeki wysychają 

user
Tadeusz 79.191.61.160 31.07.2019

Płakac się chce jak na to się patrzy. I to od kilku lat.

10 metrów od rzeki i nie ma mozliwości odprowadzenia wód opadowych do rzeki.

Przecież czegoś takiego nie potrafi wymyślić tylko jeden idiota.

Musi być ich co najmniej trzech.

 Tylko dlaczego wszyscy są w Zarządzie Dróg Miejskich i są opłacani przez miasto.

To samo z przejazdem pod mostem kolejowym.

Totalna głupota i tępota umysłowa znakiem rozpoznawczym naszych drogowych służb miejskich.

Przecież to widać na każdym kroku.

Czego sie tylko dotkną to zawsze spieprzą.

Może czas na natychmiastową wymianę tych naszych lokalnych "geniuszy" 

user
Paweł 80.53.26.193 15:07:32 31-07-2019

Kolejne czystki powiadasz?

user
ATWA 94.40.75.201 20:52:30 31-07-2019

Jeszcze trzeba byłoby wspomnieć ile to już drzew zostało wyciętych przez tych skretyniałych, wynaturzonych imbecyli !!!


DRZEWA A ZASOBY WODNE - SZTUKAOCHRONYWOD.PL


YOUTUBE.COM - JAK DRZEWO ZASYSA WODĘ


Ps. W tym miejscu (wyb. JPII) rosły piękne, dorodne, pomnikowe topole. No coście \'\'dobrego\'\' zrobili z nimi tumany je..ne ?!?!





user
ja 83.3.224.220 08:45:13 01-08-2019
Nie wiem czy to tak centralnie można zrobić odpływ do rzeki... Ale fakt, faktem, że tej ulicy przydałby się porządny remont! Taka perełka z umiejscowienia, a taka tragedia z wyglądu i użytkowania. Miasto!!! Do roboty!!!
user
Magi 83.31.74.210 31.07.2019

Jak co roku, parę kropel deszczu ulica zalana.... No cóż za mądre głowy są z tych naszych geniuszy na taką bzdurne jak zalewanie ulic i piwnic hahaha 

user
czerupa 89.68.175.84 31.07.2019

Od ponad 70 lat Wybrzeże Kościuszki zawsze było zalewane po większym deszczu. Jak widać to za mało aby odpowiedzialni urzędnicy potrafili coś wymyślić.

Zmiana patrona na świętego nie miała prawa pomóc i załatwić sprawy.
To samo było i jest z ul. Targowicką i Wyb. Wilsona pod mostem kolejowym. Nie ma mądrego na techniczne rozwiązanie tych w sumie prostych hydrologicznie problemów. Poszukajcie u obcych skoro swoi niegramotni.

user
B-52 5.173.152.84 31.07.2019

Fajnie macie bez wychodzenia z redakcji 

user
Kozin z Bazin 94.40.75.210 31.07.2019
Po silnych opadach....hahaaa......co to za ŁEB pisał???....
user
Pjoter 85.89.174.196 31.07.2019

Kanalizacja do przebudowy. Jak będzie robiony remont pod mostem kolejowym, to od razu proponuje pozbyć się tego bezsensownego zakrętu na Wilsona. Nie obchodzi mnie co jest pod tą drogą. XXI wiek mamy i takie sytuacje nie powinny mieć miejsca.

user
Tadeusz 79.191.61.160 18:20:48 31-07-2019

Jaka kanalizacja. Może inwestycje za miliony.

Wystarczy tylko na na odcinku 10 m obniżyć  poziom chodnika i ścieżki rowerowej o 30 cm i po kłopocie.

Wydatek zbliżony do zera + koszty robocizny.


Pod mostem kolejowym  wystarczy tylko zasuwa burzowa i kawałek rury.

Wydatek do 1000 zł+ robocizna.

Wystarczy tylko chcieć.

A jakie sa straty po każdym zalaniu i stwarzanie niebezpieczeństwa dla mieszkańców


user
mk 91.193.208.66 14:03:32 01-08-2019

|Wystarczy tylko na na odcinku 10 m obniżyć  poziom chodnika i ścieżki rowerowej o 30 cm i po kłopocie.

Wydatek zbliżony do zera |              Do   wszech  wiedzącego jak zwykle "Tadeusza|  , jeśli mówisz ,ze to prawie nic nie kosztuje , to  zaproszę ciebie  do wykonania   koło mego domu podobnej  przebudowy , inwestycji , ale jak sam napisałeś   na darmowych lub prawie  warunkach| 

user
Asia 37.248.253.222 31.07.2019

A ja myślę , że to już te ,, bulwary nadsańskie ,,..

user
Gość 79.191.60.154 31.07.2019

A ja myślę że najłatwiej to jest narzekać....

user
Przemyślanin 37.248.163.213 31.07.2019

Tak oszczędzają na sprzątaniu miasta. Studzienki zamulone , kiedyś przez cały tydzień jeździły zamiatarki które na bieżąco oczyszczały ryndzale i kratki . Prezydent nie zdaje sobie sprawy na co naraża mieszkańców. Nie ma chłopak pojęcia o zarządzaniu miastem ciekawe czy w domu też ma taki syf.

user
Mieszczuch 37.248.163.213 20:02:13 31-07-2019

Jeszcze dwa lata i cały Przemyśl będzie pływać z niektórych studzienek powoli wyrastają krzaki. Tylko pomyśleć co w kanalizacji się dzieje jak ten piach z ulic spływa. Niech oszczędzają dalej

user
asdf 37.47.111.161 12:23:21 02-08-2019
Kiedyś na wiosnę czyszczono solidnie wyszystkie studzienki . Teraz jest przetarg . Przyjedzie beczkowóz i szlaufem poleje jak chory na prostatę kilka kropel wody i tyle .Kiedyś po zimie sprzątano piach z ulic teraz rozwiewa ten piach wiatr aż do jesieni
user
Ja 83.31.255.34 31.07.2019

Panie Tadeusz, sugerujesz Pan żeby wymienić cały rejon dróg miejskich i urząd miasta na ciebie. Wtedy za ten 1000 złotych unowocześnisz ulicę Wilsona i Wybrzeże? 

Dobrze rozumiem? 

Sam swoimi rękami i osobiście? 

user
Tadeusz 79.191.61.160 20:41:29 31-07-2019

Nie popadajmy w skrajność.

Tak się składa,,ze obecnie lawinowo pokazują sie niedoróbki tej instytucji   nie tylko obwodnicy na etapie projektowania ale także nierozwiązywalny trywialny problem zalewania nawet przy drobnym deszczu niektórych stałych fragmentów ciągów komunikacyjnych,które rozwiązac można całkowicie poza kanalizaja burzową  przy minimalnym nakładzie.

Wystarczy tylko chcieć a nie stwarzać sztuczne problemy nawet przy duperelach

Ale tej chęci do jakiegokolwiek wysiłku ze strony zarządzających  niestety nie ma.

Jeżeli się nie chce to trzeba znaleźć innych co będą chcieli i nic więcej.


user
roty 79.200.87.192 22:00:27 31-07-2019

Tak, Tadeusz ma racje ! lidla wraz z parkingami wybudowano w 4 miechy,  zielony rynek za sporą kasę wykładają kostką już pół roku i końca nie widać ! CAŁY REJON DRÓG MIEJSKICH ( biurokratów ) DO WYMIANY !

user
Zbigniew 31.183.159.33 31.07.2019

Kiedyś rozmawiałem z osobą odpowiedzialną i znającą temat ciągłych podtopień pod mostem kolejowym na ul.Wilsona i ul.Wyb.JPII stwierdził ,że rozwiązanie proponowane przez internautów i mieszkańców Przemyśla jest proste ale niestety  niezgodne z prawem.Wody opadowe podobnie jak śnieg nie mogą  być bez pośrednio odprowadzone- zrzucane  do rzeki San.

Przede wszystkim, należy zauważyć, iż wody opadowe uznawane są przez przepisy prawa jako ścieki.

W przypadku Urzędu Miasta i Zarządu Dróg Miejskich wykonanie odprowadzeń wody  rurą do Sanu jest  niemożliwe.Aby cokolwiek wykonać  taki projekt musi być zgodny z obowiązującym prawem , A  niestety żaden urzędnik pod czymś  co jest nielegalne się nie podpisze , choć by było to jak najbardziej proste i logiczne rozwiązanie.Bo kto by chciał później mieć na głowie prokuratora i Sąd 

user
tadeusz 79.191.61.160 22:52:53 31-07-2019

Bzdura.

90% wód opadowych w Polsce odprowadzanych jest do rzek poza systemem kanalizacji burzowej.Wynika to z naturalnych praw fizyki.

Problem w tym,ze jakiś idiota wybudował chodnik powyżej naturalnego spadku w kierunku rzeki.

Nie chciało sie usunąc paru centymetrów podłoża i mamy problem.

Kto go stworzył ten powinien go usunąć.

A stworzyli go "geniusze" z Zarządu Dróg Miejskich.

Wystarczy zobaczyc jak wody opadowe w pobliżu rzek odprowadzane są w Warszawie,Krakowie Wrocławiu i innych miastach.Owszem z dalszych części miasta w systemie kanalizacji burzowej z kraterami wylotowymi do rzek bez oczyszczania.Ciekawe jaka oczyszczalnia jest w stanie przerobić wody opadowe nawet po niewielkiej burzy.

Tylko w Przemyślu musi być inaczej.Pytanie tylko .Dlaczego inaczej?

Tych co swiadomie tworzą przeszkody w swoim nieróbstwie wystarczy wyeliminowac i nic więcej.

user
MK 91.193.208.66 14:07:04 01-08-2019
A nie  wiem  czy pamiętasz  , w latach jeszcze 80-tych  np. śnieg był  wywożony samochodami z ulic  i wrzucany wprost do rzek .TAK BYŁO 
user
ytrew 37.47.111.161 12:25:25 02-08-2019
Nie do końca . Może być tzw upust burzowy i jak kanalizacja nie jest w stanie przyjąć wód opadowych to się go otwiera . Tak jest na całym świecie . Na wszystkich większych rzekach Tamiza Loara , Dunaj itd no ale to tylko San . Jak się czegoś nie chce zrobić to się zasłania prawem .
user
asdf 37.47.111.161 02.08.2019

Jak co roku zalane piwnice , garaże , sutereny , mieszkania . Poprzednia władza obiecywała upust burzowy prze 15 lat . Ciekawe ile obecna będzie obiecywać zrobienie upustu burzowego na Jana Pawła . 

nr 50/2019
E-wydanie
elektroniczna wersja
"Życia Podkarpackiego"
w formacie PDF
przeglądaj
Przejdź na wersję Premium
dostęp do pełnych wersji artykułów
e-wydanie
prenumerata wydania papierowego
sprawdź wersję Premium