Życie Podkarpackie nr 33/2019 Życie Podkarpackie nr 33/2019

Życie Podkarpackie - informacje z regionu Przemyśla, Jarosławia, Lubaczowa, Przeworska

Życie.pl, nr 230/2019, Niedziela 18 sierpnia 2019 r., Heleny i Bronisławy
Opublikowano
Jarosław, Przemyśl, Lubaczów, Region, Przeworsk
Zamienniki żywności, które pomogą ci schudnąć?
To, co jemy ma wpływ na co jak wyglądamy, a także odbija się na naszym stanie zdrowia. U wielu osób dieta współczesna składa się głównie z węglowodanów. Najczęściej sięgamy po produkty przetworzone, które są kaloryczne i prowadzą do zwiększenia się masy naszego ciała. Jednak takie wybory prowadzą do gromadzenia się tłuszczu, a przez to skóra staje się obwisła, a także pojawia się na niej cellulit. Jednak pojawia się wiele zamienników dla produktów przetworzonych i cukru, który tak często pojawia się w naszej diecie. Staraj się wybierać te pełnowartościowe, a to z pewnością ułatwi ci odchudzanie. Przekonaj się jakie zamienniki najlepiej stosować na swojej diecie.

Dzięki nim jesteś w stanie poprawić wygląd swojej sylwetki, a także zmienić swój styl życia na zdrowy - podpowiadają specjaliści z https://byc-zdrowym.pl/.

Zamiast po biały chleb – sięgaj po pieczywo pełnoziarniste

Białe pieczywo składa się głownie z węglowodanów prostych, a one szybko przetwarzają się w organizmie człowieka, jako dodatkowa tkanka tłuszczowa. Warto więc zamienić go na pieczywo pełnoziarniste, które sprawia, że znacznie łatwiej jest nam zachować uczucie sytości. Dzięki nim zmniejszy się tłuszcz w organizmie. Zanim jednak zdecydujesz się na jego zakupienie, upewnij się, że składa się on z wielu ziaren. Staraj się nie nabierać na chwyty marketingowe różnych firm i wybieraj pieczywo, które naprawdę jest zdrowe.

(Poznaj opinie o Green Barley Plus)

Zamiast biały ryż - wybieraj brązowy

To biały ryż często gości na naszych talerzach. Jednak jest to prosta i przetworzona wersja dla brązowego ryżu. Jeżeli jesteś na diecie lub chcesz zadbać o swoje zdrowie, to koniecznie wybieraj brązowy ryż, ponieważ zawiera on w sobie wiele błonnika, a także magnezu. W białym ryżu nie znajdziemy tych wartościowych składników. Dzięki temu jedzenie brązowego ryżu sprawi, że znacznie szybciej poczujemy się nasyceni. Dodatkowo szybko się trawi i nie prowadzi do odkładania się dodatkowej tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha, na co narażeni jesteśmy, jeżeli sięgamy po jego biały odpowiednik.

(Dwoiedz się czym jest Thyrolin)

Wybieraj makaron pełnoziarnisty zamiast białego

Najczęściej sięgamy o biały makaron, który jest jednak bogaty w cukry proste. Przez to nie najadamy się podczas jego jedzenia, wręcz przeciwnie nasz apetyt się zwiększa. Jeżeli jesteś na diecie i masz problemy z odchudzaniem, to koniecznie sięgnij po makaron pełnoziarnisty, który ma w sobie o wiele mniej kalorii, a dodatkowo zawiera duże ilości błonnika. Dzięki temu posiłki z takim makaronem będą bardziej sycące i sprawią, że szybciej zmniejszy się nasz apetyt. A co więcej dostarczają one dużo więcej energii do organizmu, więc po ich spożyciu nie poczujemy głodu przez wiele godzin.

Zamiast białych ziemniaków, wybieraj słodkie ziemniaki

Białe ziemniaki, to produkt naturalny, który często gości w naszej kuchni. Trzeba jednak wiedzieć, że jest to produkt o wysokim indeksie glikemicznym. Przez to po jego zjedzeniu szybko dojdzie do zwiększenia się poziomu cukru we krwi, jednak dojdzie również do jego szybkiego spadku, przed co pojawi się u ciebie uczucie głodu. Lepiej więc sięgać po słodkie ziemniaki, które trawią się znacznie wolniej i mają niski indeks glikemiczny. Dzięki nim organizm będzie miał więcej energii, a my szybko nie poczujemy się znowu głodni. Jest to więc zdrowszy zamiennik, który pozwala na trzymanie prawidłowego poziomu cukru we krwi, a dodatkowo jest w stanie zmniejszyć nasz apetyt, dzięki czemu łatwiej będzie nam powstrzymać się od podjadania między posiłkami. To wszystko sprawia, że słodkie ziemniaki ułatwiają nam odchudzanie.

(Nonacne - opinia, cena, skład - warto wiedzieć)

Zamiast słodyczy wybieraj owoce

Często mamy ochotę na jedzenie słodkich i kalorycznych przekąsek. Jednak są to zazwyczaj puste kalorie, które zapewniają uczucie energii i sytości na krótko, a przez to zwiększa się nasza ochota na jedzenie. Dodatkowo błyskawicznie zmieniają się one w tkankę tłuszczową, którą ciężko jest spalić. Zamiast po słodycze, lepiej jest sięgać po owoce. One są znacznie zdrowsze, zawierają wiele witamin i minerałów, a także cenne antyoksydanty, które spowalniają procesy starzenia i zwalczają wolne rodniki. Jednak na diecie również nie możemy z nimi przesadzać, ponieważ swój słodki smak zawdzięczają one naturalnym cukrom.

Kaloryczne przekąski zamień na orzechy

Na diecie często trudno jest nam się powstrzymać od podjadania między posiłkami. Kiedy pojawia się u nas napad głodu, to najczęściej wybieramy kaloryczne przekąski, które są niezdrowe i pełne tłuszczu. Zamiast nich lepiej jest sięgać po orzechy, które mają w sobie liczne składniki odżywcze, dzięki czemu dobrze wpływają na zdrowie. Dodatkowo są sycące, więc już po jednej garści uda nam się zahamować wilczy apetyt. Nie spożywaj ich jednak za często, ponieważ orzechy również są bardzo kaloryczne.

Więcej porad na https://byc-zdrowym.pl/.

nr 33/2019
E-wydanie
elektroniczna wersja
"Życia Podkarpackiego"
w formacie PDF
przeglądaj
Przejdź na wersję Premium
dostęp do pełnych wersji artykułów
e-wydanie
prenumerata wydania papierowego
sprawdź wersję Premium