Życie Podkarpackie nr 48/2016 Życie Podkarpackie nr 48/2016

Życie Podkarpackie - informacje z regionu Przemyśla, Jarosławia, Lubaczowa, Przeworska

Życie.pl, nr 339/2016, Niedziela 4 grudnia 2016 r., Barbary i Piotra
Opublikowano
Przemyśl
W Przemyślu jest 337 urzędników, w porównywalnych pod względem ludności Mielcu – 118, Stalowej Woli – 153
Szukają oszczędności, niech zaczną od siebie – bardzo często słyszy się na ulicy takie opinie w kontekście decyzji podejmowanych przez władze Przemyśla. Sprawdziliśmy, czy jest z czego w przemyskim magistracie.
Co roku pismo samorządu terytorialnego Wspólnota publikuje rankingi dotyczące samorządów, związane m.in. z wydatkami na administrację. Klasyfikuje miasta grodzkie w dwóch kategoriach – najniższych i najwyższych bieżących wydatków na administrację w przeliczeniu na 1 mieszkańca. Na 48 sklasyfikowanych miast o tym statusie Przemyśl znajduje się w ścisłej czołówce tych, w których te wydatki są najwyższe. 339 zł 30 gr rocznie płaci na utrzymanie administracji mieszkaniec grodu nad Sanem. Suma może nieco szokować, biorąc pod uwagę liczbę osób zamieszkujących miasto. Wyżej niż Przemyśl są we wspomnianej tabeli m.in.: Płock, Konin czy Dąbrowa Górnicza, ale to miasta znacznie większe od Przemyśla. Są i mniejsze, jak: Sopot, Świnoujście, Żory czy Ostrołęka.

337 etatów, ponad 19 mln zł na utrzymanie

Przemyśl liczy obecnie nieco ponad 63 tysiące mieszkańców. Na Podkarpaciu są dwa porównywalne miasta. To Mielec (61 tys. 500) i Stalowa Wola (63 tys. 100).

W przemyskim urzędzie zatrudnione są 344 osoby, z czego 20 to zatrudnieni na zasadzie prac interwencyjnych lub robót publicznych (są oni tylko w części opłacani z budżetu, a zwykle zastępują pracowników przebywających na chorobowym czy urlopach macierzyńskich). 

Na etacie pracuje 337 osób.

Kwota, jakiej miasto potrzebowało na pokrycie wynagrodzeń pracowników z pochodnymi pod koniec 2014 r. wynosiła 17 mln 18 tys. 262 zł. Koszty utrzymania urzędu (na 20 grudnia 2014 r.) wyniosły zaś 2 mln 42 tys. zł (w tym są opłaty za media, zakup materiałów biurowych, drobne naprawy, ale także Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych czy publikacja ogłoszeń w czasopismach). Łącznie roczne utrzymanie przemyskiego magistratu i urzędników to koszt 19 mln 60 tys. 262 zł.

artykuł premium
Przeczytałeś tylko fragment tekstu.
Chcesz mieć dostęp do pełnej treści tego i wszystkich
innych artykułów na Życie.pl?
Przejdź na wersję Premium
już od 5,99 zł miesięcznie
Masz już wykupiony dostęp? zaloguj się
Co otrzymasz w wersji Premium?
Dostęp do pełnych wersji wszystkich artykułów
Dostęp do e-wydań
Dostęp do ogłoszeń drobnych z gazety Życie Podkarpackie
Rabaty przy prenumeracie
Dowiedz się więcej
2 Komentarze
user
skomentuj
Komentujesz jako:
user
Iza 188.29.165.75 28.01.2015

!!! Rodzaj walki z bezrobociem, szkoda tylko że kosztem innych. 

user
piotr 185.25.123.252 03.02.2015
Redukcja etatów do 150 urzędników!!!! 337-150=187*2,000(wynagrodzenie+-)=374,000zł miesięcznie*12miesięcy=4,488 000zł. Można? MOŻNA W INNYCH MIASTACH DAJĄ RADĘ TO I TUTAJ TEŻ TYLKO DO TEGO TRZEBA MIEĆ MÓZG A NIE WYDMUSZKĘ !!!!187 osób zaprosić do urzędu pracy po pieniądze unijne na własny biznes i niech pokarzą na co ich stać!!! ps. 1/4 pewnie już dawno powinna być na emeryturze ale poco!!!
nr 48/2016
E-wydanie
elektroniczna wersja
"Życia Podkarpackiego"
w formacie PDF
przeglądaj
Przejdź na wersję Premium
dostęp do pełnych wersji artykułów
e-wydanie
prenumerata wydania papierowego
sprawdź wersję Premium
Sonda
Prezenty z okazji mikołajek lub pod choinkę...
  • Kupuję on-line
  • Wynajduję w małych sklepikach lub centrach handlowych
  • Stawiam na bony podarunkowe
  • Sam tworzę