Życie Podkarpackie nr 12/2019 Życie Podkarpackie nr 12/2019

Życie Podkarpackie - informacje z regionu Przemyśla, Jarosławia, Lubaczowa, Przeworska

Życie.pl, nr 79/2019, Środa 20 marca 2019 r., Eufemii i Klaudii
Opublikowano
Jarosław, Lubaczów, Przemyśl, Przeworsk, Region
Jak wybrać dobre meble biurowe?
Wiele osób staje przed koniecznością wyboru mebli biurowych. Mnogość sklepów, producentów, używanych materiałów oraz stylów wykonania sprawia, że trudno jest podjąć satysfakcjonującą decyzję.

Jak więc znaleźć dobre wyjście z tej sytuacji - zadają pytanie eksperci z https://www.meblobranie.pl/porady/?

Określenie Budżetu

Podstawowe pytanie, na jakie należy sobie odpowiedzieć przed pójściem na zakupy, brzmi: ile chcemy wydać? Zastanowienie się nad tym przed wejściem do sklepu pozwoli nam uporządkować myśli. Będziemy wiedzieć, czy i na jakie kompromisy jesteśmy gotowi oraz jakich producentów bierzemy pod uwagę. Nie spotkamy się też z przykrą sytuacją, kiedy ostatecznie okaże się, że zapłaciliśmy dużo więcej, niż pierwotnie planowaliśmy.

 (Sprawdź meble Svenbox https://www.meblobranie.pl/svenbox-meble-biurowe)

Przeznaczenie biura

Różne typy biur wymagają różnych rozwiązań. W przypadku back office najważniejsza jest wygoda — dobry pracodawca chce, by jego pracownicy mieli zapewnione komfortowe warunki pracy. Warto pomyśleć o wygodnych fotelach, funkcjonalnych biurkach i pojemnych szafach.

Inaczej jest w przypadku front office. Przy wejściu do biura klient powinien czuć, że zaprojektowano je z dbałością o estetykę. Nie ma tu miejsca na niedopasowane stylistycznie meble, toporny wygląd lub ekstrawaganckie kolory. Oczywiście również w tym przypadku istotne jest, aby zatrudnionym było wygodnie, jednak szczególny nacisk należy położyć na komfort klienta.

Jeżeli dla osób korzystających z mebli (pracowników lub co jeszcze ważniejsze — gości) jest to istotne, warto również pomyśleć o rozwiązaniach niestandardowych, takich jak np. meble wegańskie, wybór oferty producenta aktywnie działającego w sferze CSR (tzw. społeczna odpowiedzialność biznesu) lub produktów wykonanych z materiałów ekologicznych.

Polegaj na sprawdzonych rozwiązaniach

Przysłowie mówi, że człowiek uczy się na błędach. Skoro tak, to dlaczego nie kształcić się na cudzych? Poleganie na mądrości minionych pokoleń nie jest niczym złym, a wręcz przeciwnie — pozwala nam uniknąć wielu złości i frustracji.

Warto przyjrzeć się sklepowi, w którym kupować będziemy meble. Jak długo działa na rynku? Czy nie ma problemów z gwarancją? Jaka jest jego średnia ocen w internecie? Czy sprzedawcy są pomocni, a oferta jasna i klarowna? Fakt, że komuś nie chciało się poświęcić chwili na odpowiedzenie na te proste pytania, był już wielokrotnie przyczyną niepotrzebnych kłopotów.

Drugą kwestią są materiały wykonane do produkcji mebli. Warto dowiedzieć się, jak długo są już w użyciu, czy użytkownicy mebli z nich wykonanych narzekają na cokolwiek? Trwałość, łatwość konserwacji i utrzymania w czystości, waga — w dobie internetu znalezienie setek opinii o interesującym nas tworzywie zajmie dosłownie chwilę.

W dobie produkcji seryjnej mamy również komfortową możliwość sprawdzenia, co prasa branżowa oraz internauci sądzą o konkretnym produkcie. Łatwo znaleźć szerokie i bogate informacje o modelu, który nam się podoba. Czy biurko X jest niezawodne? Jak fotel Y sprawdza się po roku użytkowania? Czy osoba, która kupiła dwa lata temu szafkę Z, dokonałaby tego wyboru ponownie? W dzisiejszych czasach odpowiedzi na te pytania mamy podane niemal na tacy.

Nie bój się szukać inspiracji

Kopiowanie gotowych rozwiązań jest rozwiązaniem moralnie wątpliwym, a poza tym w razie wpadki wiąże się z ryzykiem utraty szacunku w branży. Czym innym jest jednak dyskretna inspiracja. Warto popytać pracowników czy znajomych o ich doświadczenia z poprzednich miejsc pracy — jakich mebli używano w tamtym miejscu? Jak się one sprawdzały? Co było problematyczne, a co działało świetnie? Jakich zmian oni by dokonali w umeblowaniu swoich ówczesnych miejsc zatrudnienia? Nawet proste, krótkie odpowiedzi na te pytania okazać się mogą nieocenioną pomocą, gdy samemu będzie trzeba się zastanawiać nad wyborem umeblowania do biura.

Ponadczasowość

Kolejnym bardzo ważnym kryterium, które powinny spełniać nasze potencjalne meble, jest odporność na zmieniające się trendy mody. Dobrym pomysłem może okazać się przypatrzenie, jak na przestrzeni lat zmieniała się moda w dziedzinie wyposażenia biura. Które elementy wykończenia i dekoracji przetrwały próbę czasu, a które budzą w nas w najlepszym wypadku nostalgiczny uśmiech? Należy pamiętać, że zakup mebli do biura jest najczęściej wyborem sprzętów, które posłużą nam przez co najmniej kilka lat. Jeśli kupimy „ostatni krzyk mody”, coś ekstrawaganckiego, musimy liczyć się z tym, że za dwa-trzy sezony nasz sprzęt może stracić powiew świeżości, a zyskać opinię tandety czy kompletnego kiczu.

Co, jeśli nadal nie możemy się zdecydować?

W takiej sytuacji być może dobrym pomysłem będzie skorzystanie z usług dekoratora wnętrz. Wiąże się to jednak z dodatkowymi kosztami, lecz dzięki takiemu wyborowi uzyskujemy gotowe propozycje. Mamy pewność, że meble spełnią nasze potrzeby i wyżej wymienione kryteria. Dekorator z kilkuletnim doświadczeniem rozwiązywał już wiele podobnych problemów, zna trendy mody i potrafi zbilansować wygodę, estetykę i cenę. Jeśli kogoś przytłacza podjęcie samodzielnej decyzji, skorzystanie z jego usług jest wygodnym rozwiązaniem.

 Poradnik powstał we współpracy z ekspertami z https://www.meblobranie.pl.

nr 12/2019
E-wydanie
elektroniczna wersja
"Życia Podkarpackiego"
w formacie PDF
przeglądaj
Przejdź na wersję Premium
dostęp do pełnych wersji artykułów
e-wydanie
prenumerata wydania papierowego
sprawdź wersję Premium