Życie Podkarpackie nr 48/2016 Życie Podkarpackie nr 48/2016

Życie Podkarpackie - informacje z regionu Przemyśla, Jarosławia, Lubaczowa, Przeworska

Życie.pl, nr 339/2016, Niedziela 4 grudnia 2016 r., Barbary i Piotra
Opublikowano
Region
PKP obiecuje ciepłą herbatę na dworcach. Tylko nie wie, na których
PKP obiecuje, że jeśli pociąg spóźnia się o 30 minut, to pasażerowie otrzymają ciepłe napoje i przekąski. Takie udogodnienia mają działać na 40 dworcach, ale spółka nie potrafi wskazać, na których.
Kolej obwieściła wszem i wobec, że jest przygotowana do zimy lepiej niż dotychczas. W przypadku opóźnień powyżej 30 minut pasażerowie pociągów PKP Intercity otrzymają ciepłe napoje. Będą mieli również możliwość przesiadki – bilety PKP Intercity będą honorowane przez innych przewoźników kolejowych. Jeśli natomiast tory będą nieprzejezdne, spółka uruchomi komunikację zastępczą. Pasażerowie, którzy zrezygnują z podróży, będą mieli możliwość zwrotu należności bez żadnych potrąceń.

Co obiecuje PKP

Kompleksowa pomoc ma czekać także na 40 największych dworcach w Polsce. Jeżeli spóźnienie pociągu przekroczy 30 minut, pasażerowie otrzymają ciepłe napoje i przekąski. Te same obiekty będą otwarte całodobowo, gdy temperatura na zewnątrz spadnie poniżej minus 10 stopni Celsjusza. Jeśli temperatura obniży się do minus 20 stopni, całodobowo udostępnione zostaną wszystkie dworce w kraju. 

Nad utrzymaniem odpowiedniego stanu linii kolejowych czuwać będą PKP Polskie Linie Kolejowe oraz PKP Energetyka. Do usuwania śniegu, szronu i lodu przygotowano 195 maszyn (wzrost ze 165), 66 urządzeń do usuwania oblodzenia (wzrost z 18), 85 pociągów pogotowia sieci trakcyjnej i 28 urządzeń do odszraniania. W gotowości będzie również specjalne urządzenie stacjonarne, zabezpieczające podwozie pociągów przed oblodzeniem. PKP Energetyka rozszerzyła zakres swoich działań prewencyjnych z 950 do 3500 km.

Do pracy w warunkach zimowych wyznaczono również 172 zespoły szybkiego reagowania. W sumie nad utrzymaniem ruchu kolejowego czuwać będzie ponad 20 tys. osób.

PKP zapewnia, że pasażerowie mogą liczyć na kompleksową informację i pomoc Centrum Wsparcia Klienta, które ma troszczyć się o klienta na każdym etapie podróży.

Trudne pytanie

Wszystko przedstawia się pięknie. Chcieliśmy jednak się dowiedzieć, na których konkretnie dworcach można na ciepłą herbatę i kanapki liczyć. Próbowaliśmy również znaleźć kontakt z Centrum Wsparcia Klienta, aby podać, jak z jego pomocy skorzystać. W rozmowie telefonicznej z biurem prasowym PKP usłyszeliśmy, że są to skomplikowane pytania i umówiliśmy się na odpowiedź drogą e-mail. Prawie tydzień okazał się jednak za krótki dla PKP, aby taką informację ustalić. 

artykuł premium
Przeczytałeś tylko fragment tekstu.
Chcesz mieć dostęp do pełnej treści tego i wszystkich
innych artykułów na Życie.pl?
Przejdź na wersję Premium
już od 5,99 zł miesięcznie
Masz już wykupiony dostęp? zaloguj się
Co otrzymasz w wersji Premium?
Dostęp do pełnych wersji wszystkich artykułów
Dostęp do e-wydań
Dostęp do ogłoszeń drobnych z gazety Życie Podkarpackie
Rabaty przy prenumeracie
Dowiedz się więcej
0 Komentarzy
user
skomentuj
Komentujesz jako:
nr 48/2016
E-wydanie
elektroniczna wersja
"Życia Podkarpackiego"
w formacie PDF
przeglądaj
Przejdź na wersję Premium
dostęp do pełnych wersji artykułów
e-wydanie
prenumerata wydania papierowego
sprawdź wersję Premium
Sonda
Prezenty z okazji mikołajek lub pod choinkę...
  • Kupuję on-line
  • Wynajduję w małych sklepikach lub centrach handlowych
  • Stawiam na bony podarunkowe
  • Sam tworzę