Życie Podkarpackie nr 49/2016 Życie Podkarpackie nr 49/2016

Życie Podkarpackie - informacje z regionu Przemyśla, Jarosławia, Lubaczowa, Przeworska

Życie.pl, nr 343/2016, Czwartek 8 grudnia 2016 r., Marii i Wirgiliusza
Opublikowano
Jarosław
Panika w ratuszu: – Nikt nie jest pewny dnia. Codziennie ktoś dostaje wypowiedzenie
– Wzywają tuż po 15 i wręczają. Mówi się o założeniu, że po zmianach jeden będzie zajmował się tym, co teraz robi dwóch. Powołują się na zarządzenie burmistrza numer 57 z 13 marca, tylko nikt go nie widział – mówił w piątek (20 bm.) pracownik Urzędu Miasta w Jarosławiu, który już wypowiedzenie otrzymał.
fot. Roman Kijanka
– Zmiany w organizacji urzędu będą prowadzone etapami – zapowiada burmistrz Jarosławia W. Paluch.
Atmosfera w ratuszu jest napięta. Pracownicy mówią o psychozie, strachu i ciągłej niepewności. Nawet ci, którzy już wiedzą, że pożegnają się z pracą, proszą o anonimowość. – Tu nie wiadomo, kto jest kto. Powiesz coś, co szefowi nie odpowiada i możesz się spotkać z przykrymi konsekwencjami. Lepiej nie ryzykować. Coś strasznego się dzieje – opowiadają. Według zapowiedzi krążących po urzędzie pracę straci kilkadziesiąt osób. Jedni mówią o 50. Inni o 70. 

Burmistrz wyjaśnia

– By optymalizować wydatki i zmniejszać zadłużenie miasta, konieczne jest wprowadzenie wielu zmian i oszczędności. Dlatego wprowadziłem w życie nowy Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta Jarosławia oraz Schemat Organizacyjny, który zakłada zarówno likwidację, jak i łączenie wydziałów – wyjaśnia burmistrz. 
artykuł premium
Przeczytałeś tylko fragment tekstu.
Chcesz mieć dostęp do pełnej treści tego i wszystkich
innych artykułów na Życie.pl?
Przejdź na wersję Premium
już od 5,99 zł miesięcznie
Masz już wykupiony dostęp? zaloguj się
Co otrzymasz w wersji Premium?
Dostęp do pełnych wersji wszystkich artykułów
Dostęp do e-wydań
Dostęp do ogłoszeń drobnych z gazety Życie Podkarpackie
Rabaty przy prenumeracie
Dowiedz się więcej
34 Komentarze
user
skomentuj
Komentujesz jako:
user
piotr 176.110.147.44 26.03.2015

brawo  odciąć  stołki

user
janek sąsiad z górki 176.110.147.44 26.03.2015
Panie Burmistrzu

koniec z pracownikami  z poręki tego z górki

cięcie ping pong
user
kolo 109.243.136.47 27.03.2015

Szkoda tych ludzi, ale czy w dzisiejszych czasach nikt nikomu pracy nie gwarantuje do emerytury, mam nadzieję ze wyjdzie to miastu na dobre. Moze ktoś odpowie mi na pytanie, mamy komputery w urzędzie odpowiednie programy które zwiększają wydajność pracy, naród maleje, a urzędasów coraz więcej do tej pory, ponoć wiecej ja za PRL

user
kleo 77.99.10.120 27.03.2015

 w J-wiu niestety nie liczyły się zbytnio kwalifikacje tylko układy. Bardzo dobrze że burmistrz wziął się za to, jeszcze proponuję zlikwidować Straż Miejską bo tam też są same darmozjady i obiboki

user
profesor 178.37.144.80 27.03.2015

Ale, jaja.

user
mk 91.193.208.124 27.03.2015

 Czyli chcąc być konsekwentnym , burmistrz powinien  również i sobie zmniejszyć  wynagrodzenie. Jak wszyscy , to wszyscy , bez wyjątku. Zaznaczam , nie mieszkam w Jarosławiu , nie pochodzę  z tego miasta , nie mam tam rodziny. Czyli , nie mam żadnych powiązań  z miastem .

user
gs 185.25.120.245 16:19:23 28-03-2015

Jestem z Jaroslawia. Burmistrz zarabia 1/3 tego co dostawal jego poprzednik. Takze tu tez ciecia byly

user
ja88 176.110.150.120 27.03.2015

PANIE BURMISTRZU KIEDY BILANS OTWARCIA


CZEKAMY


JAKIE FAKTYCZNE ZADŁUŻENIE MIASTA  JAROSŁAW

user
Lodzia 159.205.30.128 27.03.2015

Widać  nowy burmistrz nie ma doświadczenia w prowadzeniu urzędu oraz pracy w administracji publicznej. Ogrom zadań jakie należy  zrealizować, aby urząd sprawnie działał wymaga wręcz zatrudnienia nowych pracowników, a nie zwalniania i tak obciążonych nawałem pracy urzędników. Nie wróżę dynamicznego  rozwoju miasta pod rządami obecnego Pana Burmistrza.

user
antyUrzędnik 159.205.30.128 23:56:15 27-03-2015

Widać że Pani Lodzia była bardzo blisko poprzedniego Pana Burmistrza - być może nawet ją zatrudnił. Musiała się Pani Lodzia  bardzo się "napracować" podczas poprzedniej kadencji - nawet nie chcę wiedzieć jak :) Ale chyba to niebyła aż tak ciężka praca :)

user
j 176.110.147.44 07:57:31 02-04-2015

ewa

user
AntyUrzędnik 159.205.30.128 28.03.2015

Brawo Panie Burmistrzu ma Pan mój głos na kolejnych wyborach. Czas w końcu coś zmienić i ograniczyć rozpasłość tych darmozjadów w urzędach.  Niech idą na bezrobocie a może czas wziąć się do roboty są programy na rozpoczęcie działalności gospodarczej - można dostać dofinansowanie - ale te osoby z urzędów chyba do niczego oprócz grania za biurkiem w "PASJANA" się nie nadają. Niech poczują jaki to jest smak prowadzenia działalności  jakie płaci się podatki również do Urzędu Miasta.

user
IP 95.49.196.81 12:09:35 28-03-2015

AntyUrzędnik 159.205.30.128 

                 Lodzia 159.205.30.128

user
AnytUrzędnik 159.205.30.128 28.03.2015

"Mówi się o założeniu, że po zmianach jeden będzie zajmował się tym, co teraz robi dwóch." 


Jeden powinien się zajmować tym co teraz robi czterech - wtedy dopiero będzie Normalniej.  Proszę dalej działać Panie Burmistrzu - wtedy ci którzy pozostaną będą naprawdę pracować a koszty utrzymania Urzędu będą na normalnym poziomie.

user
kio 83.6.242.110 07:29:40 28-03-2015

Jeden do trzech to dopiero optymalizacja kosztów.

user
Jarosławianka 178.43.53.151 28.03.2015

Ten cały "cyrk" jaki urządza nowy burmistrz to jedna wielka kpina z ludzi. Niby ma służyć oszczędnościom tylko dlaczego nic się nie mówi jakie stanowiska będą likwidowane, jakie wydziały łączone, ile ludzi będzie zwolnionych i ile ten cały bałagan ma przynieść tych oszczędności, które rzekomo maja uratować budżet miasta. Jeszcze jedno. Jak oglądałam transmisje - chyba sesji styczniowej - to tam pan burmistrz wyraźnie nawoływał radnych aby nie zabierali środków przeznaczonych na wynagrodzenia pracownicze. To o co w tym "cyrku" chodzi ??? Po prostu działa się NA ŚLEPO

user
G 164.127.30.140 08:52:08 28-03-2015

po co tego buraka wybraliście?

user
Wala 31.128.8.79 09:04:00 28-03-2015

Szanowna Jarosławianko wykonaj jeden ruch i wejdź na stronę bip Urzędu Miasta i wszystkie twoje pytania zostaną rozwiane. 

Zlikwidowano 5 stanowisk naczelników wydziału co średnio na naczelnika to 85000 zł rocznie, więc oszczędność przynajmniej na poziomie 425 tyś. złotych tylko poprzez redukcję 5 wydziałów i zredukowania jedynie stanowisk naczelnika. 

Za takie pieniądze można wymienić na nowe np. 30 lamp ulicznych, etc.

Jestem urzędnikiem, ale jestem stanowczo za redukcją kosztów utrzymania Państwa na każdym ze szczebli administracji. Niestety utrzymywanie bandy politycznie zaangażowanych miernot w Urzędach nie służy nikomu i w dodatku kosztuje nas podatników krocie.

user
D 31.128.8.79 09:08:28 28-03-2015

do G. - bo buraki z PiSu ugotowały się w 40% sosie z ziemniaka

user
Anna 176.110.146.216 28.03.2015

Bardzo dobrze Panie Burmistrzu,!!! W końcu solidny burmistrz. 

user
Mariusz 185.25.120.250 28.03.2015

Tak trzymać Panie Burmistrzu.

user
bulina82 5.172.252.133 29.03.2015

Panie Burmistrzu mój głos też Pan Ma,trzeba powywalac na zbity pysk Pisowskie plemie,tych nierobów co tylko kawę złopie i gra w pasjansa, nie mają wymaganych kwalifikacji a ludzi próbujących coś załatwić w Urzędzie Traktują jak zło konieczne,czekamy na likwidację straży wiejskiej,lepiej dac na patrol Policji.

user
sam 178.42.241.23 19:51:29 01-04-2015
Z pisowskim (przymiotnik - mała litera) plemieniem Pan Burmistrz już się dogadał. POzdrawiam
user
j 176.110.147.44 31.03.2015

tak  z kwoty oszczędności  po likwidacji straży

można opłacić  17 etatów w Policji

auto przekazać

pały ,kajdanki ,gaz,magnetofony. buty


co Policjant to nie strażnik

user
sam 178.42.241.23 19:48:59 01-04-2015

Straż Cię boli sądząc po wpisach. Kwita dostałeś czy cuś? Urażona ambicja zapewne.

user
j 176.110.147.44 07:43:59 02-04-2015

idz na basen

user
j 176.110.147.44 07:45:54 02-04-2015
na basenie nie ma wody uważaj
user
j 176.110.147.44 01.04.2015

kto wie że Komenda Policji w Jarosławiu

ma 2 miejsce w kraju

user
j 176.110.147.44 01.04.2015
buty nie
user
123 31.128.9.6 01.04.2015
Paluch ma obsesję na punkcie zmniejszania długu chyba przez swoją prywatną sytuacje finansową, podobna był na skraju bankructwa i stołek burmistrzowski uratował mu dom, tak przynajmniej  mówią na mieście. A czy słusznie redukuje personel to się okaże, zawsze za jakiś czas  można zrobić nową reorganizacją, nazwać zlikwidowane stanowiska inaczej i można przyjmować do urzędu tą rzeszą "swoich" młodych , którzy tak dzielnie pracowali w kampanii wyborczej. Mam wrażenie że tu o takie zmiany chodzi
user
woj 89.188.192.4 01.04.2015

Waldek wie co robi!

Koniec nepotyzmu i dekownictwa.

user
j 176.110.147.44 02.04.2015

mają stracha

a za wyczawskiego to część z nich darła pysiu

user
j 176.110.147.44 02.04.2015
tak w ratuszu pracuje ok,  41 bardzo grzecznych i solidnych
urzędników
user
j 176.110.147.44 03.04.2015

Mieszkańcy   czytajcie miesięcznik


Wspólnota Samorządowa


tam jest zestawienie miast do 40.000


podana jest liczba pracowników ratusza


min.  40 pracowników


średnia 70

nr 49/2016
E-wydanie
elektroniczna wersja
"Życia Podkarpackiego"
w formacie PDF
przeglądaj
Przejdź na wersję Premium
dostęp do pełnych wersji artykułów
e-wydanie
prenumerata wydania papierowego
sprawdź wersję Premium