Życie Podkarpackie nr 49/2016 Życie Podkarpackie nr 49/2016

Życie Podkarpackie - informacje z regionu Przemyśla, Jarosławia, Lubaczowa, Przeworska

Życie.pl, nr 344/2016, Piątek 9 grudnia 2016 r., Wiesławy i Leokadii
Opublikowano
Lubaczów, Narol
Obwodnica ratunkiem dla kościoła i domów mieszkalnych
Zaczęło się od drżenia filiżanek w kredensie i wstrząsów odczuwanych w domu. Potem pojawiły się rysy na fundamentach i rozeszły się podłogi. Później pojawiły się szczeliny w ścianach przechodzące na sufit. Do tego doszły odpadający tynk i pęknięcia szyb w oknach. Natężony ruch ciężkich samochodów przejeżdżających przez centrum Narola powoduje zniszczenia murów i wieży zabytkowego kościoła oraz 7 domów mieszkalnych.
fot. Justyna Zając
Dom Jana Zuchowskiego znajduje się zaledwie 3 – 4 m od szosy. Wielokrotnie remontowany posiada stalowe wzmocnienia, mimo to problem wraca.

Codziennie przez centrum Narola przejeżdża ok. 2000 ciężkich samochodów. Po otwarciu przejścia granicznego w Hrebennem w 1990 roku znacznie wzrosło natężenie ruchu, przy tym przez miasto zaczęły przejeżdżać wielotonowe tiry. Z nierównej i nieprzystosowanej do ciężkiego transportu drogi generowane są drgania, w efekcie pękają ściany, okna i posadzki pobliskich budynków. Następnym problemem jest to, że tiry (...)

fot. Justyna Zając
Pęknięcia murów, tynków i szyb domów mieszkalnych przy ul. Warszawskiej i Bohaterów Września.
fot. Justyna Zając
artykuł premium
Przeczytałeś tylko fragment tekstu.
Chcesz mieć dostęp do pełnej treści tego i wszystkich
innych artykułów na Życie.pl?
Przejdź na wersję Premium
już od 5,99 zł miesięcznie
Masz już wykupiony dostęp? zaloguj się
Co otrzymasz w wersji Premium?
Dostęp do pełnych wersji wszystkich artykułów
Dostęp do e-wydań
Dostęp do ogłoszeń drobnych z gazety Życie Podkarpackie
Rabaty przy prenumeracie
Dowiedz się więcej
1 Komentarz
user
skomentuj
Komentujesz jako:
user
Między województwami 193.151.68.22 24.10.2016

GDDKiA powinna wybudować ekspresówkę łączącą przejście w Hrebennem z węzłem autostrady A4 Wierzbna (Jarosław), co odciążyłoby wszystkie drogi lokalne, całe miasta i zabudowania w woj. podkarpackim i lubelskim. Nie byłoby wtedy potrzeby budowy tych wszystkich obwodnic wokół mniejszych miast, których centrum nie może uwolnić się od niszczącego tranzytu.

nr 49/2016
E-wydanie
elektroniczna wersja
"Życia Podkarpackiego"
w formacie PDF
przeglądaj
Przejdź na wersję Premium
dostęp do pełnych wersji artykułów
e-wydanie
prenumerata wydania papierowego
sprawdź wersję Premium