PKP Polskie Linie Kolejowej przebudują tory i wymienią rozjazdy na stacjach, m.in. w Medyce
– Ważny projekt towarowy obejmuje prace w rejonach ośmiu przejść granicznych – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. –Sprawniejsze i lepsze w obsłudze będą: Skandawa-Żeleznodorożnyj, Braniewo – Mamonowo, Kuźnica Białostocka – Grodno, Siemianówka – Świsłocz, Terespol – Brześć, Dorohusk – Jagodzin, Werchrata - Rawa Ruska i Medyka - Mościska II. Zwiększy się dostępność kolejowych przejść, skróci się czas obsługi przesyłek oraz poprawi konkurencyjność kolei w transporcie ładunków przez granicę wschodnią – zapewnia.
W ramach projektu „Poprawa stanu[premium} technicznego infrastruktury kolejowej w rejonach przejść granicznych, w tym toru szerokiego” za 250 mln zł PLK przebudują tory i wymienią rozjazdy na stacjach. Lepszą obsługę składów zapewnią nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Połączenia będą bardziej niezawodne dzięki wymianie sieci trakcyjnej. Inwestycje zapewnią płynny ruch pociągów i poprawią drożności na przejściach granicznych, a to pozwoli na przejazd większej liczby pociągów.
– Kolejną umowę z projektu PLK podpisały w październiku – wyjaśnia Siemieniec. – Dzięki pracom poprawi się bezpieczeństwo i obsługa pociągów na przejściu granicznym Medyka – Mościska, które jest pierwszym pod względem wielkości pracy przewozowej na granicy polsko – ukraińskiej. Zakres prac przewiduje wymianę ponad 12 km torów w rejonie stacji. Prace dotyczą zarówno toru normalnego (880 m) jak i szerokiego (11,8 km) po polskiej stronie. Ponadto projekt zakłada wydłużenie czterech torów o 200 m (do 1050 m), co zapewni możliwość przyjmowania dłuższych składów towarowych z Ukrainy oraz szybszego odprawiania pociągów – precyzuje.