Życie Podkarpackie nr 48/2016 Życie Podkarpackie nr 48/2016

Życie Podkarpackie - informacje z regionu Przemyśla, Jarosławia, Lubaczowa, Przeworska

Życie.pl, nr 341/2016, Wtorek 6 grudnia 2016 r., Mikołaja i Emiliana
Opublikowano
Przemyśl
Wymienią ponad 12 km torów
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na modernizację stacji Medyka. Projekt za 51 mln zł poprawi obsługę przewozów towarowych. To jedno z ośmiu miejsc, które wyremontuje zarządca infrastruktury w ramach projektu wartego prawie 250 mln zł.
fot. zbiory własne
PKP Polskie Linie Kolejowej przebudują tory i wymienią rozjazdy na stacjach, m.in. w Medyce

– Ważny projekt towarowy obejmuje prace w rejonach ośmiu przejść granicznych – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. –Sprawniejsze i lepsze w obsłudze będą: Skandawa-Żeleznodorożnyj, Braniewo – Mamonowo, Kuźnica Białostocka – Grodno, Siemianówka – Świsłocz, Terespol – Brześć, Dorohusk – Jagodzin, Werchrata -  Rawa Ruska i Medyka - Mościska II.  Zwiększy się dostępność kolejowych przejść, skróci się czas obsługi przesyłek oraz poprawi konkurencyjność kolei w transporcie ładunków przez granicę wschodnią – zapewnia.

 W ramach projektu „Poprawa stanu[premium} technicznego infrastruktury kolejowej w rejonach przejść granicznych, w tym toru szerokiego” za 250 mln zł PLK przebudują tory i wymienią rozjazdy na stacjach. Lepszą obsługę składów zapewnią nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Połączenia będą bardziej niezawodne dzięki wymianie sieci trakcyjnej. Inwestycje zapewnią płynny ruch pociągów i poprawią drożności na przejściach granicznych, a to pozwoli na przejazd większej liczby pociągów.

– Kolejną umowę z projektu PLK podpisały w październiku – wyjaśnia Siemieniec. – Dzięki pracom poprawi się bezpieczeństwo i obsługa pociągów na przejściu granicznym Medyka – Mościska, które jest pierwszym pod względem wielkości pracy przewozowej na granicy polsko – ukraińskiej. Zakres prac przewiduje wymianę ponad 12 km torów w rejonie stacji. Prace dotyczą zarówno toru normalnego (880 m) jak i szerokiego (11,8 km) po polskiej stronie. Ponadto projekt zakłada wydłużenie czterech torów o 200 m (do 1050 m), co zapewni możliwość przyjmowania dłuższych składów towarowych z Ukrainy oraz szybszego odprawiania pociągów – precyzuje.

artykuł premium
Przeczytałeś tylko fragment tekstu.
Chcesz mieć dostęp do pełnej treści tego i wszystkich
innych artykułów na Życie.pl?
Przejdź na wersję Premium
już od 5,99 zł miesięcznie
Masz już wykupiony dostęp? zaloguj się
Co otrzymasz w wersji Premium?
Dostęp do pełnych wersji wszystkich artykułów
Dostęp do e-wydań
Dostęp do ogłoszeń drobnych z gazety Życie Podkarpackie
Rabaty przy prenumeracie
Dowiedz się więcej
0 Komentarzy
user
skomentuj
Komentujesz jako:
nr 48/2016
E-wydanie
elektroniczna wersja
"Życia Podkarpackiego"
w formacie PDF
przeglądaj
Przejdź na wersję Premium
dostęp do pełnych wersji artykułów
e-wydanie
prenumerata wydania papierowego
sprawdź wersję Premium
Sonda
Prezenty z okazji mikołajek lub pod choinkę...
  • Kupuję on-line
  • Wynajduję w małych sklepikach lub centrach handlowych
  • Stawiam na bony podarunkowe
  • Sam tworzę