Życie Podkarpackie nr 45/2019 Życie Podkarpackie nr 45/2019

Życie Podkarpackie - informacje z regionu Przemyśla, Jarosławia, Lubaczowa, Przeworska

Życie.pl, nr 315/2019, Poniedziałek 11 listopada 2019 r., Bartłomieja i Marcina
Opublikowano
Przemyśl
Gdy nie ma już znaczących autorytetów, ich miejsce zajmują influencerzy
Na facebookowym profil u wielu osób pojawił się niedawno film amerykańskiego popularnego vloggera Ryana Socasha, ukazujący piękno kresowego miasta Unii Europejskiej, jakim jest Przemyśl. Niewątpliwie miasto, które plasuje się na 1. pozycji pośród wszystkich miast w Polsce, jeżeli chodzi o liczbę zabytków przypadających na m kw. powierzchni i liczbę mieszkańców, warte jest takiej prezentacji.
W 10-minutowym materiale pokazano niektóre z miejsc wartych odwiedzenia, które kryją w sobie nie tylko ślady historii, ale są dobrze zachowane w swojej pierwotnej formie architektonicznej. W większości prezentowanych miejsc znajduje się wiele materiałów budowlanych, jak kamienie, cegły, bruk,  które były układane i spoinowane setki lat temu i przetrwały w niezmienionej formie po dziś dzień. Drugim względem jest instruktażowa wartość promocyjna tego materiału. Może stanowić on źródło inspiracji dla wielu firm reklamowych, a także dla początkujących blogerów. Badania wykazują, że obecnie głównym nośnikiem informacji, w tym informacji reklamowej, jest internet. 63 procent reklam trafia do odbiorców za pośrednictwem– YouTube’a, Facebooka, Instagrama, Twittera, Google. 21 procent za pośrednictwem telewizji, radia i gazet, a 17 za pośrednictwem indywidualnego przekazu (tak zwana reklama szeptana lub pantoflowa), zaś jedynie parę procent za pośrednictwem innych kanałów. Dlatego w przekazie informacji o ciekawych miejscach czy w wydarzeniach wiele instytucji główny nacisk kładzie na cyfrowe nośniki informacji. To właśnie blogerzy czy vlogerzy, którzy mają swoje konta na Instagramie, Facebooku czy YouTube i są obserwowani przez tysiące ludzi, mają ogromną siłę przekazu.
Polska blogosfera podróżnicza uchodzi za jedną z największych na świecie. Niektórych blogerów i vlogerów tworzących w języku polskim śledzi w mediach społecznościach po kilkaset tysięcy osób. A są i tacy, u których liczbę wyświetleń liczy się w milionach. Jednak szczególnego znaczenia nabierają przekazy osób znanych i cenionych. Treści firmowane przez takie osoby nabierają większej wartości i głębszego znaczenia niż ta sama treść opublikowana przez anonimową osobę. Dawniej z tego względu, głównie w przekazie propagandowym, wykorzystywano autorytety naukowe, a nawet polityczne.

Dziś, gdy w zasadzie nie ma już znaczących autorytetów, ich miejsce zajmują influencerzy, czyli osoby mające wpływ na decyzje innych osób lub grup społecznych. Takimi influencerami są znani internauci, którzy uważani są za ekspertów w swojej dziedzinie. Mogą nimi również być celebryci znani z tego, że są znani. Siła ich przekazu i wpływ na opinię publiczną są bardzo duże.

Dlatego bardzo dobrze, że powstał taki klip promocyjny miasta. Oby było takich produkcji,  firmowanych przez tak znanych influencerów, więcej.
2 Komentarze
user
skomentuj
Komentujesz jako:
user
atwa 94.40.75.201 02.11.2019

No niby tak, jednakowoż, nie do końca. Weźmy  na ten przykład poniższy przypadek, czyli celebrytkę, Magdę Gessler, co to chciała dobrze dla naszego miasta:


YOUTUBE.COM - MAGDA GESSLER PRZECIWNA PRZEBUDOWIE RYNKU W PRZEMYŚLU


No i tak zrobili swoje:


ŻAR NIESIE ŚMIERĆ. TAK URZĘDNICY ZGOTOWALI PIEKŁO POLAKOM - FAKT.PL

user
mk 91.193.208.144 04.11.2019

"Dziś, gdy w zasadzie nie ma już znaczących autorytetów, ich miejsce zajmują influencerzy, czyli osoby mające wpływ na decyzje innych osób lub grup społecznych. Takimi influencerami są znani internauci, którzy uważani są za ekspertów w swojej dziedzinie" . Czyli  co , sprawdzone wzorce w dobie - miejmy nadzieje zdychającej    masonerii i liberalizmu   nie liczą się , a śmieciarstwo  , motłoch  wręcz rynsztok  górą ? DO CZASU.

nr 45/2019
E-wydanie
elektroniczna wersja
"Życia Podkarpackiego"
w formacie PDF
przeglądaj
Przejdź na wersję Premium
dostęp do pełnych wersji artykułów
e-wydanie
prenumerata wydania papierowego
sprawdź wersję Premium